  • 31. Data: 2010-12-09 19:48:40
    Temat: Re: Mastercard i PayPal
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Paweł <r...@1...0.0.1> writes:

    > nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
    > paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
    > powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.

    Tam jest o ułatwianiu jeśli dobrze widzę. O ile znam sposób działania
    WL, to trudno mówić o ułatwianiu kopiowania płytek przez Manninga.

    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 32. Data: 2010-12-09 21:23:56
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Clegan wrote:

    > Art. 18 § 3 kk dotyczy pomocnictwa - działanie WL w żadnym wypadku nie
    > podpada pod ten przepis

    my nie wiemy, czy WL (nie)pomagalo i ewentualnie w jakim zakresie.

    "§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała
    czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie,
    w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu,
    udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten,
    kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia
    do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej
    osobie jego popełnienie."

    dostarczyc narzedzie, srodek przewozu, rade, informacje, to dosc szerokie
    pole do popisu w naszym KK, a jak wyglada amerykanskie prawo karne
    w tej materii to nie mam pojecia.

    > pomoc w kopiowaniu tajnych dokumentów a ich publikacja
    > to dwie rożnerzeczy.

    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_u
    jawnianie_tajemnic_scigac_tez_dziennikarzy_nie_tylko
    _urzednikow.html

  • 33. Data: 2010-12-09 21:40:21
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 9 Gru, 22:23, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

    > my nie wiemy, czy WL (nie)pomagalo i ewentualnie w jakim zakresie.
    Ale mowa jest o publikowaniu a nie o pomocnictwie. Nie ten przepis.

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_u
    jawnianie_tajemni...
    Tak - tylko dowcip polega na tym, iż prokuratura takie sprawy umarza
    albo odmawia wszczęcia postępowania [i zresztą słusznie]. To
    orzeczenie idzie dokładnie w odwrotnym kierunku niż orzecznictwo sądów
    zagranicznych, bo praktycznie uniemożliwia dziennikarzom pracę.
    Zresztą wystarczy popatrzeć na same WL - prokuratura amerykańska nie
    oskarżyła nikogo z WL o żadne przestępstwo, to Szwedzi ścigają jedną
    osobę [a nie całe WL] pod zarzutem gwałtu. Po prostu w cywilizowanym
    świecie publikowanie takich informacji nie jest karalne - zresztą
    dokumenty z WL były udostępniane na witrynach wielu gazet i jakoś
    nikomu do głowy nie przyszło ściganie tych dziennikarzy.

  • 34. Data: 2010-12-09 21:41:33
    Od: Clegan <c...@g...com>

    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/315708,sn_za_u
    jawnianie_tajemni...
    P.S. Jak możesz przeczytać w tym artykule art. 18 § 3 kk nie ma tu
    zastosowania.

  • 35. Data: 2010-12-09 21:47:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 20:00:54 +0100, Paweł napisał(a):

    > nie wiem co laczy Bradley-a z WikiLeaks, ale w polskim KK jest art. 18,
    > paragraf 3 jest dosc szeroki i z niego (w zaleznosci od udowdnionych
    > powiazan) mozna by WikiLeaks oskarzyc.

    Ja tam się w prawie za bardzo nie wyznaje, ale tak na zdrowy rozsądek to
    tak. Ujawniono poufne papiery rządu USA ale WL ich nie wykradło ani nie
    pomagało ono je tylko opublikowało. A tak w ogóle to ludzie z WL są
    zobowiązani do przestrzegania tajemnicy państwowej USA? Przecież ścigany
    teraz Julian Assange nawet nie jest obywatelem USA a tym bardziej
    pracownikiem ich administracji, więc jak może łamać prawo pod które nie
    podlega i do którego nie jest w żaden sposób zobowiązany? Gazety, które
    opublikowały i publikują są oczywiście już kompletnie niewinne a robią
    dokładnie to samo tylko są jakby kolejny pośrednikiem ale robią dokładnie
    to samo co zrobiło WL.
    A tak w ogóle gdzieś mi się obiło o uszy, że do tych danych ma dostęp 3
    mln osób jak nie lepiej czyli to jest coś około 1% ludności w USA, więc o
    czym my tutaj w ogóle mówimy o jakich wielkich tajemnicach? Już pomijam
    fakt, że jakiś szeregowiec Bradley (może to nasz kolega grupowicz, który
    ucichł już jakiś czas temu he he) z okopu w Iraku sobie te dane na
    pendrive skopiował.

    Xenocide

  • 36. Data: 2010-12-09 22:39:19
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent kashmiri nadaje:
    > Tja, u nas dalej nie mówią po angielsku. Do tego nad Wisłą nie boją
    > się rządu tak, jak w USA.

    informacja rekomendowana przez Związek Banków Polskich.
    "w związku z dokonywaniem międzynarodowych transferów pieniężnych za
    pośrednictwem SWIFT, dostęp do danych osobowych może mieć administracja
    rządowa Stanów Zjednoczonych. Dokonana zmiana jest zgodna ze
    stanowiskiem Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych"

  • 37. Data: 2010-12-10 10:36:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    I jeszcze:

    <http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Nob
    el-dla-Assange-
    a-1150407.html>

    -----------
    W informacjach umieszczanych na Twitterze oprócz doniesień o blokadach
    kont działacze wskazują także, że WikiLeaks opublikowała kolejne tajne
    depesze amerykańskiej dyplomacji. Z jednego z dokumentów wynika, że na
    początku ubiegłego roku ambasada Stanów Zjednoczonych w Moskwie
    zaangażowała się w sprawy wspomnianych operatorów kart płatniczych, kiedy
    w wyniku nowelizacji prawa w Rosji amerykańskim firmom groziła
    ekonomiczna dyskryminacja. W piśmie gabinet Baracka Obamy został wezwany
    do wywarcia wpływu na rosyjskich partnerów, aby "zmienili treść projektu
    ustawy w celu zagwarantowania, że amerykańskie firmy finansowe nie
    poniosą strat".
    -----------

    --
    xbartx

  • 38. Data: 2010-12-11 10:56:51
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:
    /.../
    > Już pomijam
    > fakt, że jakiś szeregowiec Bradley (może to nasz kolega grupowicz, który
    > ucichł już jakiś czas temu he he) z okopu w Iraku sobie te dane na
    > pendrive skopiował.

    Hehe, jak znam życie to na pewno on ;).

    k.

  • 39. Data: 2010-12-11 10:57:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    JanKo <b...@m...tu> dared to write:
> [...]
    > rządowa Stanów Zjednoczonych. Dokonana zmiana jest zgodna ze
    > stanowiskiem Głównego Inspektora Ochrony Danych Osobowych"

    A z kiedy ta informacja? Bo coś na początku 2010 r. PE nie wyraził zgody na
    kontunuowanie tej "wymiany danych".

  • 40. Data: 2010-12-14 11:14:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 09 Dec 2010 19:28:56 +0100, Paweł <r...@1...0.0.1> wrote:

> [...]
    >jest zapewne w wiekoszosci kodeksow karnych odpowiednim wykroczeniem,
    >lub przestepstwem i z tego tez tytulu zapewne paypal/mc/visa zablokowaly

    Assgne nie podlega prawu USA, a poza tym w żaden sposób nie był
    zobowiązany do zachowania tych informacji w tajemnicy.
    Bradley Manning, który był zobowiązany już siedzi
    (http://pl.wikipedia.org/wiki/Bradley_Manning).

    http://zabka.pinger.pl/m/512530 - wybierz sobie coś i sam się ukarz
    zgodnie z prawem USA :-)

    --