  • 1. Data: 2009-04-14 09:40:13
    Temat: "MIS" ciagle zywy--- Polbank. (dlugie)
    Od: "maciej j." <m...@p...onet.pl>

    witam grupowiczow.
    zostalem przez znajomych zobligowany do upublicznienie tej histori gdyz
    powidzieli ze warta jest twego. ocence sami.
    W 2002r. zalozylem sobie konto mbanku chwile pozniej w inteligo i
    jednoczesnie zlikwidowalem w BZWBK i juz zapomnialme jak to jest wchodzic i
    spadac z "marmurkowych" schodów.
    Jako że ostatnio oferta tych dwoch bankow jesli chodzi o depozyty nie
    powala. Postanowilem wybarac jeden z tradycyjnych bankow tyle ze bez
    wzglednie z uruchomioną ebankowościa. Pomyslem: bedzie tak jak juz sie
    przywyczailem do obslugi online tylko tyle że w banku tradycyjnym.
    Otorzenie rachunku odbylo sie dosc plynnie chyba okolo 20min. podpisanie
    wszelkich umów, o dziwo odebranie karty na miejscu, upewnienie sie co do
    aktualnej TOPiP. wyszedlem zadowolony. po kilku dniach przelałem kwote 20
    tys na rachunek i wchodze na stronke www. banku w celu utworzenia lokat.
    istnieje taka moliwosc online jednak lokaty na 7% ktora mnie interesowala
    nie udalo sie zalozyc. okazalo sie ze trzeba udac sie do placowki banku.
    zawitalem wiec do pani doradcy ktora pokierowala mnie do pomieszczeniea
    obok gdyz tylko w kasie da sie taka dyspozycje zlozyc. (BTW doradcow jest 3
    a kasa tylko 1, przy czym kolejka jest zawsze tylko do kasy). przeszedłem
    wiec do kasy odczekalem swoje 7-10 min. wkoncu podchodze i prosze Pania aby
    sprawdzila moje saldo gdyz chcialbym utworzyc lokate. na to Pani poporsila
    mnie o umowe na prowadzenie RORu w ich banku i zaczela tlumaczyc ze gdy
    klient podpial umowe w przeciagu ostatnich 30 dni powinen ze saba targac
    umowe do placowki za kazdym razem gdyz to jest okres na wprowadzenie umowy i
    karty wzoru podpisu do systemu i ze powinienem zostac o tym poinformowany
    przez doradce ( co z pewnoscia w miom przypadku nie mialo miejsca). juz mi
    sie na usta cisnelo cos w stylu " czy panstwo probujecie swojego nowego
    klienta zrazic do siebie juz na poczatku wspolpracy i bede musial teraz
    wracac do domu tylko po to zeby przyniesc ten papier" Jednak pani byla na
    tyle przeszkolona i uprzejma i wykorzystala jedna z ichniejszych procedur do
    zweryfikowania mojej tozsamosci. poza przedstawiniem DO i karyt platniczej
    zostalem poproszony o wypenienie ankiety gdzie pytaja o informacje ktore sa
    zawarte w DO i jeszcze dwie inne ktore dla kogos kto chcialby sie pode mnie
    podszyc bylyby tak latwe do ustalenia ze nawet by sie nie musial nameczyc bo
    byl to np numer tel komórkowego. a na koncu ankiety oczywiscie musialem sie
    podpisac zgodnie z katra wzorów ktorej itak inikt nie byl w stanie
    zweryfikowac gdyz mojego podpisu nie bylo w systemie. po pomyslnej
    weryfikacji oznajmilem ze z tych pieniedzy na RORze prosze o utworzenie 15
    lokat. na twarzy pani pojawila sie bladosc (pomyslałęm w duchu ze dobrze iz
    powiedzialem to teraz a nie na poczatku rozmowy gdyz na bank szedlbym teraz
    do domu po umowe) i zapytala: a te 15 lokat to dlatego ze chce Pan miec
    mozliwosc wyplacania pieniedzy w razie czego? odpowiedzialem ze tak i
    jeszcze dlatego wowczas przy kapitaliacji miesiecznej a taka oferujecie
    podatek belki bedzie wynosil 13,5 % a nie 19%. Pani spojrzala na mnie,
    poporsila abym usiadł przy biurku obok bo to troche potrwa. po czy Wstala
    zawolala posilki gdyz papier jej sie w drukarce skonczyl. i kiedy byla juz
    gotowado pracy podszedl kolejny klient..... pani wstala i oznajmila 4 osobom
    w kolejce do kasy iz ten pan (spojrzala wymownie na mnie) zaklada 15 lokat w
    z wiazku z czym teraz przez 10 min. a wlasciwie 15 kasa bedzie zamknieta.
    przez kolejne 15 min. ja siedzialem jak VIP przy biurku. Pani drukowla i
    drukowla az sie drukarka rozgrzala do czerwonosci (chyba pol ryzy papieru).
    w miedzyczasie kazdy nowy klient wchodzacy do banku badz to przez pania z
    kasy badz przez innych klientow byl informowany o ilosci lokat ktora
    zakladam ( ja bylem kazdorazowo mierzony wzrokiem mowiacym: taki mlody to
    skad on tyle pieniedzy nakradl- i jeszcze -to ile my teraz bedziemy czekac
    przez ciebie) i tym jak bardzo pani w tej chwili jest zajeta.
    kiedy zostalem wezwany zlożylem jedynie 45 podpisow ( zgodnie z karta
    wzrowo i podpisow, smieszne to gdyz nie potrafie sie nawet dwa razy podpisac
    identycznie) i opuscielm lokal z skoroszytem pelnym dokumentow
    potwierdzajacych utworzenie lokat.
    ciekawe co by bylo jakbym chcial tych lokat zalozyc 100 sztuk....:D

    Maciej

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    4005 (20090413) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2009-04-14 09:53:01
    Temat: Re: "MIS" ciagle zywy--- Polbank. (dlugie)
    Od: k...@o...pl

    On 14 Kwi, 11:40, "maciej j." <m...@p...onet.pl> wrote:
    Co do wypłat z lokaty to w Polbanku można robić wypłaty częściowe,
    natomiast gdy ja zakladalem lokate to wlasnie nie moglem jej zrobic "w
    kasie":)

    Nie wiem czy cala sytuacja jest zaskakujaca, zawsze człowiek spotka
    się ze zdziwieniem jak chce
    dziesiatki lokat zakladac :)

  • 3. Data: 2009-04-14 09:53:46
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 14 Apr 2009 11:40:13 +0200, maciej j. napisał(a):

    > Postanowilem wybarac jeden z tradycyjnych bankow tyle ze bez wzglednie
    > z uruchomioną ebankowoscia.

    No to pomyliłeś adres. Polbank jest znany z tego, że ich dostęp internetowy
    jest sprawny inaczej.

    --
    Kojer

  • 4. Data: 2009-04-14 14:21:37
    Od: Marcin Krasoń - Structus.pl <m...@g...com>

    > No to pomyliłeś adres. Polbank jest znany z tego, że ich dostęp internetowy
    > jest sprawny inaczej.

    True. Działa TYLKO pod Windows, TYLKO pod IE, a słowo "działa" jest tu
    wielką przesadą... Fakt założenia rodzicom konta oszczędnościowego w
    Polbanku (skusiło mnie atrakcyjne oprocentowanie) przeklinam do
    dziś... :P

    MK

  • 5. Data: 2009-04-14 14:23:02
    Temat: Re:
    Od: "Mariusz " <m...@N...gazeta.pl>

    maciej j. <m...@p...onet.pl> napisał(a):
    > powala. Postanowilem wybarac jeden z tradycyjnych bankow tyle ze bez
    > wzglednie z uruchomionš ebankowo&#65533;cia. Pomyslem: bedzie tak jak juz sie
    > przywyczailem do obslugi online tylko tyle że w banku tradycyjnym.

    Polbank - online? Polbank - tradcyjny????? Polbank - bank????? Wszystko to
    nie do końca zgodne z prawda i całkowicie pokrywa się z misiowymi klimatami -
    prawie online, o ile komuś nie przeszkadzają notoryczne zwisy i katastrofalne
    funkcjonowanie, "tradycyjny" to chyba tylko przez efekt marketingu i reklam,
    bank - na pewno nie w świetle polskiego prawa bankowego. W naszym kraju jest
    to jakas instytucja finansowa, która podobno ma siedzibe w grecji. Ma też
    podobno jakies zabezpieczenia, i w ogole można o tym wszystkim poczytać na ich
    super stronie internetowej, na której uśmiechnięte pracownice tej instytucji
    zapewniają o wszystkim co potrzebne do spokoju sumienia.

  • 6. Data: 2009-04-14 14:29:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On Apr 14, 4:23 pm, "Mariusz " <m...@N...gazeta.pl> wrote:

    > bank - na pewno nie w świetle polskiego prawa bankowego.

    Prosze nie siac defetyzmu "prawnego". Polbank absolutnie jest bankiem
    w swietle naszego prawa bankowego. Okresienie "instytucja kredytowa"
    pochodzi nie z polskiego prawa, a europejskiego i oznacza zasadniczo
    banki + instytucje parabnakowe - funkcjonujace w UE.

    Wszystkie przepisy dotyczace bankow / instytucji kredytowych w europie
    sa zasadniczo zunifikowane i z punktu widzenia prawnego nie ma zadnej
    roznicy czy to jest bank spolka akcyjna z siedziba w Polsce czy jest
    to hiszpanska kasa oszczednosciowa dzialajaca w Polsce po przez
    odzial.

    Ciagle widze jak ten problem wraca na internecie, ale jest on
    zasadniczo wynikiem niskiej swiadomosci prawnej obywateli.

  • 7. Data: 2009-04-14 14:38:27
    Od: k...@o...pl

    On 14 Kwi, 16:21, Marcin Krasoń - Structus.pl
    <m...@g...com> wrote:

    > True. Działa TYLKO pod Windows, TYLKO pod IE, a słowo "działa" jest tu
    > wielką przesadą...
    Nie przesadzajmy. Mi "działa" (w cudzysłowie) pod Linuxem, kiepsko ale
    przelew da się zlecić.

  • 8. Data: 2009-04-14 19:00:17
    Od: Piona <e...@w...pl>

    BK pisze:
    > Ciagle widze jak ten problem wraca na internecie, ale jest on
    > zasadniczo wynikiem niskiej swiadomosci prawnej obywateli.

    Tak, ale czy w przypadku greckiego banku nie będzie trudniej odzyskać
    kasę gdy padnie?
    piona

    --
    http://piona.fm.interia.pl
    ..>> moja strona <<..

  • 9. Data: 2009-04-14 19:15:27
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:00, Piona <e...@w...pl> wrote:

    > Tak, ale czy w przypadku greckiego banku nie będzie trudniej odzyskać
    > kasę gdy padnie?
    > piona

    A to jest pytanie z dziedziny "futurologi" . Tak naprawde kto i na
    jakiej podstawie ma wiedziec na 100%?

    Przepisy sa w UE zunifikowane. Teoretycznie powinno byc jednakowo - a
    jak bedzie w praktyce - kto wie?

    Przewrotnie pytajac - az takie zaufanie macie do polskich instytucji i
    panstwa, ze az tak jestescie przekonani do wyzszosci polskiego BFG nad
    greckim? :)

  • 10. Data: 2009-04-14 20:38:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    maciej j. pisze:
    > ciekawe co by bylo jakbym chcial tych lokat zalozyc 100 sztuk....:D

    Mi np. Multibank nie potrafi zamknąć karty. Najpierw okazało się, że
    zamiast ja zamknąć to ją zastrzegli, w dodatku zagubili moją dyspozycję
    i składałem ją ponownie (żeby przyśpieszyć sprawę). Wtedy (po 6
    miesiącach od złożenia pierwotnej dyspozycji!) naliczono mi jakąś opłatę
    (na rachunku karty) w postaci "zaświadczenia o potwierdzeniu
    zastrzeżenia karty". Nie muszę dodawać, że takiego zaświadczenia w ogóle
    nie zamawiałem, w dodatku nawet nie wydałem dyspozycji zastrzeżenia owej
    karty. Oczywiście złożyłem reklamację (czas rozpatrzenia 30 dni, do
    dzisiaj minęły prawie 2 tyg i cisza) i dowiedziałem się, że definitywne
    zamknięcie limitu (i aktualizacja w BIK) nastąpi za... 3 miesiące...
    chyba, że bank zwróci mi opłatę zaświadczenia na rachunek karty. Pani z
    obsługi telefonicznej oczywiście zapisała aby tego nie robiono ale
    oczywiście zastrzegła, że nie może tego zagwarantować. Jeśli pieniądze
    wrócą na rachunek karty to karta się nie zamknie, a ja o tym nie będę
    wiedział, bo karty od pół roku fizycznie nie posiadam, a rachunku w
    internecie już nie widzę :) Tak więc muszę w kwietniu ciągle
    telefonicznie pilnować tego czy zrealizowano moją dyspozycję... z
    października.

    A to wszytko w ramach "prestiżowej" taryfy Aquarius i "indywidualnego
    doradcy", którego już 3 raz zmieniałem, bo każdy kolejny legitymuje się
    coraz większą niekompetencją i ignorancją (co początkowo wydawało się
    niemożliwe).

    --
    Mithos