  • 61. Data: 2004-04-28 21:55:18
    Temat: Re: Łukaszewicz juz patrzy z góry na swoje dzieło...
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@d...emaila.pl>

    a&e wrote:

    > przy okazji wypial sie na wszystkich udzialowcow tegoz banku, wypowiedzial
    > umowy wszystkim podmiotom gospodarczym i zrobil jeszcze kilka innych rzeczy

    a po co eurobankowi jakieś rachunki firm czy urzędów,
    Łukasiewicz kupił tylko licencje bankową, tak naprawdę,

    w przypadku Banku Świętzokrzyskiego - były tam wielkie przekręty
    robione przez nomen omen również jakąś firmę ratalną - goście tam
    ostro kręcili, przez co doprowadzili bank do stanu na krawędzi,

    Lukas Bankowi nie były potrzebne żadne stare oddziały BŚ - to wszystko
    szło na rozwalenie - chodziło o licencję bankową i jakieś podwaliny banku

    MJ

  • 62. Data: 2004-04-28 22:01:20
    Od: "Mariusz A. Jasiński" <n...@d...emaila.pl>

    a&e wrote:

    > wlasnie o to mi chodzi, szkoda, bo mysle ze jako biznesmen , ktoremu powinno
    > zalezec na wzglednie tanim pieniadzu ML odpuscil.... no ale powodow nie znam
    > i nie zamierzam krytykowac, po prostu nie wszystko jest dla mnie jasne

    mnie się wydaje że to jest proste: MŁ specjalizuje się w detalu, więc
    nie ma żadnego sensu utrzywanie w kupowanych bankach biznesu robionego
    pod zupełnie innego klienta i w zupełnie innym stylu, niż np. eurobank,
    kupuje się licencję a resztę się likwiduje, powoli albo szybko,
    jak warunki pozwalają

    MJ

  • 63. Data: 2004-04-28 22:01:37
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    WaSyL wrote:
    > No nie przesadzaj i nie popadaj w skrajnosc. Jest taki bank w Anglii ktory
    > (co wywolalo oburzenie u innych bankow) dal pracownikom opcje na akcje.
    > Nawet goniec mial swoja mala opcyjke. A poniewaz interesy tego banku ida
    > dobrze, to ludzie Ci mieli niezle premiowanie. Zarzad banku stwierdzil ze
    > pensja czy nawet jakas drobna premia do g*** a nie motywowanie. Byl na ten
    > temat artykul w GW (przedruk z WJE).

    Co ma piernik do wiatraka? Po pierwsze Eurobank to nowy bank, więc jakie
    opcje na jakie akcje miał dać? Dopiero co zainwestował własne pieniądze.
    Po drugie opcje na akcje to się daje pracownikom w spółkach giełdowych
    a Eurobanku na giełdzie żadnej nikt jeszcze nie widział. Strasznie
    roszczeniowe podejście mają co poniektórzy w tym wątku. PRL i wychowaniem
    w niej na kilometr cuchnie :)

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 64. Data: 2004-04-28 22:45:06
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    Swietokrzyski ze Spolem pomyliles....

    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*

  • 65. Data: 2004-04-29 08:18:56
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Z zainteresowaniem przeczytałem całą polemikę Ewy z "Amrą". Nasuwa mi się
    kilka wniosków. Przede wszystkim "Amra" jest niezłym teoretykiem, a Ewa zna
    tematy bankowe "od podszewki". "Amra" widzi co chce widzieć, a Ewa odnosi
    się do bankowej rzeczywistości. Do wspólnych wniosków nie dojdą, ale... może
    by tak trochę ciszej nad tym grobem.

    [i]

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler

  • 66. Data: 2004-04-29 09:35:41
    Temat: Re: OT
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Adam Gentler <a...@n...bankier.pl> wrote:
> [...]
    > a Ewa zna tematy bankowe "od podszewki". "Amra" widzi co chce
    > widzieć, a Ewa odnosi się do bankowej rzeczywistości.

    Rozumiem, ze znac od podszewki, to pochylwac sie nad losem biednych
    zwalnianych pracownikow bankow?
    Dlaczego nie chcesz uznac, ze druga strona (ta zatrudniajaca) tez
    reprezentuje bankowa rzeczywistosc?

    Czy nie jest rzeczywistoscia to, ze na calym swiecie mamy konsolidacje
    sektora, a co za tym idzie masowe zwolnienia? Ze nasz sektor bankowy patrzac
    na podstawowe wskazniki ekonomiczne ma baaaardoz duzo do nadrobienia?
    Moze nie zauwazyles, ale wg. badan zamieszczonych w Polityce tylko 17 proc.
    respondentow pracuje zgodnie z obowiazujaca norma 40 godzin tygodniowo?

    Coz - rozumiem, ze jak w polityce - to lewica jest dobra bo pochyla sie nad
    losem kazdego potrzebujacego. Tylko tym sposobem nasza scena polityczna
    dzieli sie na bezbozna i pobozna lewice i na nic wiecej. A skutki tego
    obserwujemy na codzien...

    http://www.PRnews.pl

  • 67. Data: 2004-04-29 11:58:15
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    masz racje, nieco sie zapomnialam, przepraszam

    pozdrawiam

  • 68. Data: 2004-04-29 12:15:24
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Thu, 29 Apr 2004 11:35:41 +0200, w <c6qi94$acb$1@news.onet.pl>, Michał 'Amra'
    Macierzyński <m...@p...pl> napisał(-a):

    > Rozumiem, ze znac od podszewki, to pochylwac sie nad losem biednych
    > zwalnianych pracownikow bankow?
    > Dlaczego nie chcesz uznac, ze druga strona (ta zatrudniajaca) tez
    > reprezentuje bankowa rzeczywistosc?

    Wystarczy po prostu przestać pieprzyć, że Łukaszewicz taki dobry był i uratował
    10 miejsca pracy (a zwolnił x razy więcej).

    Po prostu zależało mu tylko na licencji, resztę wyp***** i tyle. Ja tu żadnych
    specjalnych zasług nie widzę, po prostu typowy (polski) kapitalista.

  • 69. Data: 2004-04-29 12:41:36
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >Wystarczy po prostu przestać pieprzyć, że Łukaszewicz taki dobry był i
    uratował
    >10 miejsca pracy (a zwolnił x razy więcej).

    Nie chodzi o "pieprzenie" tylko o to, że oba banki, które przejął dla
    licencji i tak raczej by padły - ergo pracownicy straciliby zatrudnienie.
    Natomiast Eurobank by nie powstał i trochę ludzi pracy by nie znalazło.

    >Po prostu zależało mu tylko na licencji, resztę wyp***** i tyle. Ja tu
    żadnych
    >specjalnych zasług nie widzę, po prostu typowy (polski) kapitalista.

    Raczej typowy kapitalista (bez dodatku narodowego). Masz może coś przeciwko
    temu, że ktoś ma zamiar rozporządzać swoimi pieniędzmi jak mu sie podoba i w
    realizować własną koncepcję? Czy też wstrętny polski kapitalista ma
    koniecznie słuchać "dobrych rad", bo jak nie to jest be ;-))) ? Mówienie
    ludziom co mają robić ze swoją własnością już przerabialiśmy z wielkim
    powodzeniem przez 50 lat komunizmu - efekty są znane, a jak ktoś nie
    pamięta, to wycieczka na Białoruś lub Kubę może pomóc odświeżyć pamięć ;-)))
    Tam nie ma "typowych kapitalistów (białoruskich, kubańskich) ;-)))) A przy
    okazji to też niczego innego nie ma ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 70. Data: 2004-04-29 13:00:24
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> wrote:
    > Wystarczy po prostu przestać pieprzyć, że Łukaszewicz taki dobry był
    > i uratował 10 miejsca pracy (a zwolnił x razy więcej).

    Smieszny jestes. NBP nie daje licencji - tylko zacheca do "ratowania"
    upadajacych bankow.
    Jednym slowem nie mial wyjscia.
    Nie wiem ile zwolnil ludzi - ale wiem, ze zatrudnial ok 500. A te miejsca
    pracy nie powstalyby gdyby banku nie zalozyl + upadlyby dwa banki (czyli
    ludzie i tak straciliby miejsca pracy) + zgromadzone tam depozyty bylyby
    zagrozone.
    Dlatego wybacz, ale IMO ty pieprzysz.

    http://www.PRnews.pl