  • 21. Data: 2009-03-05 20:08:09
    Temat: Re: Limitowe absurdy Citibanku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Za kredyt gotówkowy bank pobiera wysoką prowizję i ma PEWNY dochód z
    > odsetek.

    Tak samo pewny jak ze spekulacji walutami.

    > KK Citi w rękach inteligentnego użytkownika, to najprędzej narzędzie
    > strat dla banku albo nędznych zysków w porównaniu do potencjału jaki
    > daje kredyt gotówkowy.

    Bajki.
    Tak w ogole, skad teoria o stratach banku? Banki raczej nie proponuja
    klientom produktow, na ktorych mialyby tracic. No, moze te pare zlotych
    jesli karta nie jest w ogole uzywana - ale karty sa zwykle wtedy platne.
    "Bezgotowkowe przelewy"?

    Kredyt gotowkowy i karta daja podobne zyski, jesli klient z nich
    korzysta (ponad GP w przypadku KK).
    Jesli ktos splaca karte w GP, to oczywiscie nie ma zyskow z odsetek, ale
    wplywy z MIF to wciaz zupelnie dobry zarobek, zwlaszcza biorac pod
    uwage, ze nie wiaze sie to wtedy z praktycznie zadnym ryzykiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-03-05 20:09:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > to u nich normalne, co jakiś czas dzwonią, że mają dla mnie kredyt w
    > wysokości iluś tam dziesiątek tysięcy, ale jak chciałem podnieść limit
    > kk o 1000 zł to NIE - "papierowa" bariera
    >

    > inna sytuacja z innego banku:
    > wnioskowałem o kredyt w KO w wysokości 2/3 pensji, która wypływała na
    > konto - odp. NIE, bo nie miałem uregulowanego stosunku do wojska, a
    > jak złożyłem wniosek o kk to dali mi 3x więcej niż wnioskowałem limitu
    > w KO...gdzie tutaj logika?

    To nie wlasciciel banku decyduje (zgodnie ze swoim = banku interesem)
    o takich rzeczach, ale ludzie, ktorzy maja wyrobic norme tego lub owego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2009-03-05 20:33:39
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    O moich utarczkach z citi pisałem sporo poniżej, co do polityki "limitowej"
    zaś, to potwierdza ona mierny, delikatnie mówiąc, obieg informacji w tej
    instytucji i chyba całkowity brak monitorowania klienta. Pierwotnie miałem
    limit na KK 5000, potem chciałem powiększyć, to się nie zgodzili. Za jakiś
    czas sami mi go zwiększyli do ponad 12 tys. - ot, tak, chociaż nie
    prosiłem. Teraz znowu nie chcieli gadać. Cały czas mam podobne obroty na
    karcie i spłacam ją bez przygód. Pewnie za tydzień zaproponują mi znowu
    jakieś cuda-wianki. Tam u nich to chyba rządzą jacyś emigranci z Rosji, bo
    to takie typowo ruskie zachowanie - najpierw rozpije z tobą flaszkę, jak z
    przyjacielem, potem da ci w zęby, za chwilę będzie szlochając obcałowywał
    (ruskie tak mają, to nie zboczenie) - słowem - śniadanie jedz, obiadu nie
    czekaj. Paranoja.

    T.

  • 24. Data: 2009-03-05 20:44:36
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
> [...]
    > (ruskie tak mają, to nie zboczenie) - słowem - śniadanie jedz, obiadu nie

    Przecież wystarczy pamiętać, że Citi podnosi limity TYLKO w rocznicę wydania
    karty... I o co się rozbijać, prosić, gniewać się? Tak mają zaprogramowany
    system. Głupio bo głupio, ale tak jest.

    k.

  • 25. Data: 2009-03-05 20:48:12
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Tak samo pewny jak ze spekulacji walutami.

    Wypowiadasz się bo spekulujesz walutami czy tak sobie piszesz? Jesli to
    pierwsze to proszę bardzo, możemy podyskutować o ile grupa będzie
    zainteresowana, jesli to drugie to nie ma sensu dyskusja, bo skończy się to
    odwracaniem kota ogonem albo schodzeniem z tematu w bok.

> [...]
    > klientom produktow, na ktorych mialyby tracic. No, moze te pare zlotych
    > jesli karta nie jest w ogole uzywana - ale karty sa zwykle wtedy platne.

    Tak. "Bezgotówkowe przelewy". A także inne możliwe do zastosowania
    mechanizmy, skorelowanie z kartą debetową Citi, uznania walutowe (nie wiem
    do końca czy nadal działa) oraz jeszcze jeden mechanizm, którego pozwolę
    sobie nie wypisać explicite. Więc może i dla niektórych bajki ale dla innych
    fakty.

> [...]
    > wplywy z MIF to wciaz zupelnie dobry zarobek, zwlaszcza biorac pod
    > uwage, ze nie wiaze sie to wtedy z praktycznie zadnym ryzykiem.

    Przypominam, że pisałem o użytkowniku inteligentnym a nie o przeciętnych
    przychodach banku z tego produktu.

    marekz

  • 26. Data: 2009-03-05 21:06:20
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przecież wystarczy pamiętać, że Citi podnosi limity TYLKO w rocznicę
    > wydania karty... I o co się rozbijać, prosić, gniewać się? Tak mają
    > zaprogramowany system. Głupio bo głupio, ale tak jest.

    Skad takie info? Mi podniesli po 1,5 roku od wydania karty. Bez proszenia.
    Nawet pierwotny limit byl dla mnie za wysoki a co dopiero po podwyzce
    - ale nie chcialo mi dzwonic i wraca do pierwotnego. Jak znowu mi
    podwyzsza to chyba jednak zadzwonie:)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 27. Data: 2009-03-05 21:08:21
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 5 Mar, 22:06, "Marcin" <u...@u...eu> wrote:
> [...]
    > Nawet pierwotny limit byl dla mnie za wysoki a co dopiero po podwyzce
    > -  ale nie chcialo mi dzwonic i wraca do pierwotnego. Jak znowu mi

    Nie wiem, jaki limit, ale może się zamienimy ? Oferuję 6000,00 PLN,
    Citi LotGold..;-)

  • 28. Data: 2009-03-05 21:13:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

> [...]

    > Nawet pierwotny limit byl dla mnie za wysoki a co dopiero po podwyzce
    > -  ale nie chcialo mi dzwonic i wraca do pierwotnego. Jak znowu mi

    Może się zamienimy na limity ? Oferuję 6000 PLN limit i kartę
    CitiLotGold..;-)

  • 29. Data: 2009-03-05 21:20:01
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Może się zamienimy na limity ? Oferuję 6000 PLN limit i kartę
    > CitiLotGold..;-)

    Przebijam! Citi BP i wyższy limit! ;-)

    marekz

  • 30. Data: 2009-03-05 21:33:29
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie wiem, jaki limit, ale może się zamienimy ? Oferuję 6000,00 PLN,
    > Citi LotGold..;-)

    Nie wiem czy bys byl zadowolony bo najpierw byl bardzo podobny do
    Twojego a obecnie jest troche wiekszy. Karta to BP Silver.
    Mi takie limity nie sa za bardzo potrzebne bo zadluzenie na wyciagu
    powyzej 2K PLN mialem dwa razy: gdy kupowalem bilety
    lotnicze i placilem za wakacje.

    Pozdrawiam,
    Marcin