  • 1. Data: 2015-09-11 15:38:53
    Temat: Krokodyl skubie mnie codziennie na 1 grosz.
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    Z pewnych względów zawsze trzymam w rezerwie pewną kwotę w CA. Żeby nie
    leżały na gołym ROR, trzymam na oszczędnościowym z kapitalizacją dzienną
    na 1%. Nie wiem jakim cudem dopisują mi codziennie 7 gr zamiast ośmiu.
    Przecież 3711,90 X 1% / 365 = 0,1016958 co w zaokrągleniu daje 10
    groszy. 19 procent podatku od 10 groszy to 0,019 zł czyli po
    zaokrągleniu w górę to dwa grosze. A te bałwany piszą w historii, że
    podatek od 10 groszy wynosi 3 grosze i dopisują codziennie 7 groszy odsetek.

    Zrzut zrobiłem z historii:

    Data ksiegowania Operacja Kwota Saldo po transakcji

    10-09-2015 Kapitalizacja odsetek 0.07 PLN 3 712.11 PLN
    Naliczone odsetki 0.10
    Podatek od odsetek 0.03

    09-09-2015 Kapitalizacja odsetek 0.07 PLN 3 712.04 PLN
    Naliczone odsetki 0.10
    Podatek od odsetek 0.03

    08-09-2015 Kapitalizacja odsetek 0.07 PLN 3 711.97 PLN
    Naliczone odsetki 0.10
    Podatek od odsetek 0.03

    08-09-2015 Przelew - uznanie r-ku
    oszczednosciowego
    625.00 PLN 3 711.90 PLN

  • 2. Data: 2015-09-11 17:23:08
    Temat: Re: Krokodyl skubie mnie codziennie na 1 grosz.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wiatrak" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >zł czyli po zaokrągleniu w górę to dwa grosze. A te bałwany piszą w
    >historii, że podatek od 10 groszy wynosi 3 grosze i dopisują

    Reklamacje zglos.
    A jak zbyja ... spytaj czy masz poprosic o wyjasnienie Urzad Kontroli
    Skarbowej.
    Zle naliczony podatek to nie byle co :-)

    Pewne wyjasnienie by bylo - wyliczaja kwote odsetek dokladnie,
    wyliczaja od niej podatek, zaokraglaja podatek w gore, zaokraglaja
    odsetki.
    ale to by kwota odsetek musiala byc wieksza 0.105264 ... czyli
    zaokraglaliby odsetki w dol.
    No, wykluczyc nie mozna - ale skad taka kwota ?
    Jeszcze moga dzielic przez 360 dni - ale tez za malo.
    Procenty podniesli i jest 1.05 ?

    Alternatywnie to sie mozesz pobawic arkuszem w Excelu - jaka optymalna
    kwote trzymac.
    Zaczalbym od 5300 - odsetki 0,145205479, jak zaokragla do 0,15, to 19%
    wyniesie 0.0285 - wiele na Belce nie stracisz.

    Moze trzeba 5330 (odsetki 0,146027397 - wieksza szansa ze zaokragla w
    gore),
    a moze 5475,11 - odsetki 0,150003014 - i nadal tylko 3gr.

    Albo odwrotnie - zejsc do 1826 - jak bedzie 5gr odsetek i 1 gr
    podatku, to zalozyc drugie oszczednosciowe :-)

    Ale czy warto liczyc dla tych 15gr/mc ? :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-09-12 10:18:44
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-09-11 o 15:38, wiatrak pisze:
> [...]
    > Naliczone odsetki 0.10
    > Podatek od odsetek 0.03
    >
    > 08-09-2015 Kapitalizacja odsetek 0.07 PLN 3 711.97 PLN

    Art. 63.
    § 1a. Podstawy opodatkowania, o których mowa w art. 30a ust. 1 pkt 1-3
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    oraz kwoty podatków od nich pobierane zaokrągla się do pełnych groszy w
    górę.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2015-09-12 10:31:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >1-3 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób
    >fizycznych, oraz kwoty podatków od nich pobierane zaokrągla się do

    Ale skoro mu doliczyli 10 gr odsetek, to podstawa wynosi chyba 10gr ?

    Co innego jakby mu doliczyli 10.1 gr, albo np 4eurocenty ..

    A tu odsetki co dzien, te ulamki w ciagu miesiaca powinny spora sumke
    dac :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-09-12 10:54:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-12 o 10:31, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Co innego jakby mu doliczyli 10.1 gr, albo np 4eurocenty ..
    >
    > A tu odsetki co dzien, te ulamki w ciagu miesiaca powinny spora sumke

    Podstawa opodatkowania: 0,1016958 zł
    W zaokrągleniu: 0,11 zł
    Podatek 19%: 0,0209 zł
    W zaokrągleniu: 0,03 zł.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-09-12 11:34:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 września 2015 15:39:09 UTC+2 użytkownik wiatrak napisał:
> [...]
    > zaokrągleniu w górę to dwa grosze. A te bałwany piszą w historii, że
    > podatek od 10 groszy wynosi 3 grosze i dopisują codziennie 7 groszy odsetek.

    Bałwany powiadasz. Poczytaj jakie są zasady obliczania tego podatku.
    No i wypadałoby za "bałwany" przeprosić.

  • 7. Data: 2015-09-12 11:40:37
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Bałwany powiadasz. Poczytaj jakie są zasady obliczania tego podatku.
    > No i wypadałoby za "bałwany" przeprosić.

    No dobrze, ale tu podstawą opodatkowania jest 10 czy 11 gr?

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Small things make base men proud.

  • 8. Data: 2015-09-12 12:54:52
    Od: <8...@8...125452.invalid> (Tom N)

    Kamil Jońca w

    > No dobrze, ale tu podstawą opodatkowania jest 10 czy 11 gr?

    11 gr. Ale obliczony podatek bank odejmuje od "normalnie" zaokrąglonych
    10,1 gr czyli od 10 gr czyli na konto wpływa 10 gr przychodu i wypływa 3 gr
    podatku (zaokrąglenie podstawy, podatku do grosza *zawsze* w górę)

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-09-12 20:21:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Podstawa opodatkowania: 0,1016958 zł
    >W zaokrągleniu: 0,11 zł
    >Podatek 19%: 0,0209 zł
    >W zaokrągleniu: 0,03 zł.

    Na konto powinno wiec wplynac 0,0716956zl
    Niby nie duzo, ale po miesiacu 5 gr sie uzbiera.

    Jesli bank zamierza to zaokraglic do pelnych groszy, to kwota
    uzyskanych odsetek jest 10gr, i od tego powinna byc liczona podstawa
    :-)

    No chyba, ze gdzies jest przepis nakazujacy liczenie dokladnie tak jak
    piszesz ...

    J.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-09-13 13:05:38
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > Bałwany powiadasz. Poczytaj jakie są zasady obliczania tego podatku.
    > No i wypadałoby za "bałwany" przeprosić.

    Rzeczywiście zasady są jakie są. I ja o tym wiedziałem.
    Ale zapomniałem :) Dawno nie przerabiałem tematu lokat z
    kapitalizacją codzienną, i zapomniałem, że się pozmieniało. W tym
    przypadku nie chodziło nawet o ten jeden grosz tylko o zasady, które dla
    banku powinny być święte (co ja gadam) a mnie wydawało się, że są
    łamane. Najbardziej zmyliło mnie, że Lukas pisze, że odsetki są 10
    groszy, a podatek wynosi 3 grosze.
    A oni naliczają 10, a podatek jest od jedenastu.

    Taki DZIWNY kraj. :(