  • 1. Data: 2010-05-27 14:12:28
    Temat: Kredyt pod hipotekę na prawach wieczystego użytkowania.
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Witam
    Planuję pewną inwestycję i chce wziąć kredyt pod hipotekę której
    jestem właścicielem na prawach wieczystego użytkowania. Działka jest
    komercyjna o bardzo dobrym usytuowaniu w Szczecinie. Zastanawiam się
    czy dostanę kredyt pod taką działkę? Kiedyś chciałem wziąć kredyt w
    BPH i mi powiedzieli że tylko pod działki własnościowe. To samo było
    jak pytałem o kredyt w Dom Banku. Do jakiej instytucji się udać, gdzie
    pytać?
    Proszę o porady i Dziękuję.

  • 2. Data: 2010-05-28 18:18:54
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    W dniu 2010-05-27 16:12, Krzysiek pisze:

> [...]
    > BPH i mi powiedzieli że tylko pod działki własnościowe. To samo było
    > jak pytałem o kredyt w Dom Banku. Do jakiej instytucji się udać, gdzie

    Ja dostałem pożyczkę zabezpieczoną hipoteką nieruchomości do której mam
    prawo wieczystego użytkowania, więc IMHO to nie będzie problemem.

    Dla banku najważniejsza jest Twoja zdolność kredytowa, jeśli ją masz -
    dostaniesz, jeśli nie - będzie ciężko, nawet jeśli kwota o którą
    wnioskujesz jest niewielką częścią wartości działki.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;-)