  • 1. Data: 2005-03-30 11:52:35
    Temat: Kredyt hipotecny wypłacany w transzach.
    Od: "xt600" <x...@o...pl>

    witam,

    Jak wiekszosc na tej grupie poszukuje banku ktory udzieli mi kredytu
    hipotecznego lecz w transzach. Planuje zakup nowego mieszkania, od
    spoldzielni jednak warunki zakupu sa nastepujace:
    Trzeba wraz z postepem prac budowlanych wplacac co miesiac 10% wartosci
    mieszkania w 10 rownych ratach. Ostatnia rata teoretycznie ma pokryc sie z
    terminem odbioru mieszkania.

    Jak to wyglada w przypadku bankow? Czy taka sytuacja utrudnia otrzymanie
    kredytu na mieszkanie ktore dopiero spoldzielnia buduje. Czy wynikna przez
    to dodatkowe koszty kredytu? No i Jakie sa warunki splacania takiego
    kredytu? Cz musze splacac juz po wyplaceniu 1 raty w pelnej wysokosci
    kredytu czy tylko czesc? To dla mnie bardzo wazne by warunki splaty byly
    realne poniewaz do momentu odbioru mieszkania musze wynajmowac gdzies
    mieszkanie wiec koszty wynajmu + splata calosci kredytu bedzie malym
    problemem.

    PS chodzi o zakup mieszkania nowego, o wartosci ok 130 tys zl i takim
    rowniez kredycie.

    z gory dzieki za ewentualne odpowiedzi
    pozdrawiam
    tomek.

  • 2. Data: 2005-03-30 14:52:34
    Temat: Re: Kredyt hipotecny wypłacany w transzach.
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "xt600" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak wiekszosc na tej grupie poszukuje banku ktory udzieli mi kredytu
    > hipotecznego lecz w transzach. Planuje zakup nowego mieszkania, od
    > spoldzielni jednak warunki zakupu sa nastepujace:

    W transzach to chyba większość kredytów jest udzielana, kwestia któremu
    będzie się chciało bawić w tyle transz :)

> [...]
    > realne poniewaz do momentu odbioru mieszkania musze wynajmowac gdzies
    > mieszkanie wiec koszty wynajmu + splata calosci kredytu bedzie malym

    Np. w PKO BP spłacasz po ostatniej transzy

    > PS chodzi o zakup mieszkania nowego, o wartosci ok 130 tys zl i takim
    > rowniez kredycie.

    Tu największy problem - bo chcesz 100% na kredyt.

  • 3. Data: 2005-03-31 06:13:04
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d2eatg$o78$...@n...onet.pl, Robert Wicik
    <r...@M...onet.pl> wrote:

    > Np. w PKO BP spłacasz po ostatniej transzy

    Czas od pierwszej do ostatniej transzy nazywają
    "okresem wykorzystania kredytu". Zazwyczaj wtedy
    nie spłaca się rat kapitałowych, natomiast odsetkowe
    (zwykle wyższe) niestety tak.
    Piszę ogólnie, nie o PKO.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2005-04-01 20:59:20
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2005 08:13:04 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

> [...]
    > "okresem wykorzystania kredytu". Zazwyczaj wtedy
    > nie spłaca się rat kapitałowych, natomiast odsetkowe

    Prawie prawda. Generalnie jest zasada, że w okresie od uruchomienia
    pierwszej transzy do uruchomienia ostatniej spłaca sie odsetki od
    uruchomionego kapitału. Wyższe oprocentowanie wynika tylko i wyłącznie z
    tak zwanego ubezpieczenia pomostowego tj ubezpieczenia kredytu do czasu
    uzyskania KW na nieruchomości i wpisu hipoteki.

    Pozdro
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0513-0, 2005-03-29
    Przetestowano na: 2005-04-01 22:59:21

  • 5. Data: 2005-04-02 10:03:55
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Fri, 01 Apr 2005 22:59:20 +0200, Zbigniew napisał(a):

> [...]
    > tak zwanego ubezpieczenia pomostowego tj ubezpieczenia kredytu do czasu
    > uzyskania KW na nieruchomości i wpisu hipoteki.

    Chodzi co o zdanie "(zwykle wyższe)"? Trochę bez sensu napisałem,
    a miałem na mysli to, że zazwyczaj się bierze kredyty na dłuższy
    okres (np 30 lat) skoro nadpłacać mozna za darmo, a wtedy część
    odsetkowa w racie jest zazwyczaj sporo wieksza od części kapitałowej.
    A napisałem to po to, żeby zaznaczyć, że przez okres wykorzystania
    kredytu jest się mimo wszystko dość mocno już obciążonym spłacaniem
    rat odsetkowych. Oczywiście odsetki są naliczane tylko od transz
    wypłaconych, czyli na początku okresu wykorzystania kredytu to
    obciążenie często jest niewielkie.

    Co do zwiekszonego oprocentowania - w niektórych bankach
    nie zwiększa sie oprocentowania tylko pobiera konkretną
    kwotę na ubezpieczenie kredytu np w Kredyt Banku 0.07%
    kredytu.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2005-04-02 10:45:08
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2005 12:03:55 +0200, Miroo
    <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl
> [...]

    > nie zwiększa sie oprocentowania tylko pobiera konkretną
    > kwotę na ubezpieczenie kredytu np w Kredyt Banku 0.07%

    Wydaje mi sie, że sobie trochę podyskutujemy. Na razie wychodzi mi na
    to, że żaden bank nie podwyższa oprocentowania za wypłate w transzach.
    Kwestia "ilosci" odsetek w racie kredytu to tak naprawdę kwestia systemu
    spłaty kredytu. Jeżeli spłacany jest w ratach równych to w początkowym
    okresie jest wyraźna przewaga odsetek nad spłacanym kapitałem. Przy ratach
    malejących już ta proporcja jest bardziej kożystna.

    Nadpłata kapitału - tutaj to już bywa różnie, albo mamy dodatkowe
    prowizje, albo nie, albo treba aneksować umowe, albo..... nie itd.
    Zwiększone oprocentowanie, do czasu wpisu do KW u jednych, a u innych to
    określony procent sumy kredytu- w konsekwencji jest to dodatkowa opłata.
    Większa lub mniejsza. Zależy od konkretnego przypadku.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0513-2, 2005-04-01
    Przetestowano na: 2005-04-02 12:45:09

  • 7. Data: 2005-04-02 21:58:21
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Sat, 02 Apr 2005 12:45:08 +0200, Zbigniew napisał(a):

    > Wydaje mi sie, że sobie trochę podyskutujemy. Na razie wychodzi mi na

    Chyba nie podyskutujemy.
    Mam wrażenie, że każdy z nas pisze we własnym języku i tylko
    wydaje nam się, że rozumie tego drugiego. Im więcej będziemy
    wyjaśniać tym więcej będzie wątpliwości. Proponuję EOT.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 8. Data: 2005-04-02 22:13:39
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 2 Apr 2005 23:58:21 +0200, Miroo

    OKI

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0513-2, 2005-04-01
    Przetestowano na: 2005-04-03 00:13:41