  • 1. Data: 2012-09-24 10:53:48
    Temat: Konto wspólne i Vincent ?
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    Pewno było...
    Jak to jest?
    Czy jeśli mam np. k.w. z kolegą, to musimy pilnować które złotówki są
    czyje, bo Vincent się nam wp..i do podziału?
    A jak, jeśli to jest konto np. matki i syna?
    (Męża i żonę pomijam - wspólność ustawowa i Vincent na drzewo... ech,
    pomarzyć... Zobaczyć go powiewającego - priceless! )

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 2. Data: 2012-09-24 13:24:34
    Temat: Re: Konto wspólne i Vincent ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Wrz, 10:53, SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> wrote:
    > Pewno było...
    > Jak to jest?
    > Czy jeśli mam np. k.w. z kolegą,

    A czy mozesz prawnie miec takie wspolne konto?
    Sadze, ze najwyzej moze byc wlasciciel udostepniajacy swoje srodki
    dodatkowa karta debetowa.
    W ktoryms banku jest mozliwosc zakaldania wspolnych niefirmowych kont
    przez osoby nie posiadajace wspolnosci ustawowowej?

  • 3. Data: 2012-09-24 13:26:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Wrz, 13:24, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > W ktoryms banku jest mozliwosc zakaldania wspolnych niefirmowych kont
    > przez osoby nie posiadajace wspolnosci ustawowowej?

    Wygooglalem, ze jednak mozna

    http://inteligo.pl/aktualnosci/gdy-laczy-was-konto/

  • 4. Data: 2012-09-24 14:56:57
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyje, bo Vincent się nam wp..i do podziału?
    > A jak, jeśli to jest konto np. matki i syna?

    Tak samo, jak sądzę - czyli wspólne jest tylko konto, a nie
    pieniądze na nim. Więc w przypadku b. szczegółowej kontroli
    US zapewne mógłby się przyczepić o podatek od pożyczki czy
    darowizny - gdyby zaobserwował zbyt dużą dysproporcję wypłat
    współwłaściciela w stosunku do jego wypłat :)

    Natomiast w praktyce nie będzie to chyba zbyt duże zagrożenie.
    Na pewno nie przy drobnych kwotach, bo podpadną pod
    ustawowe zwolnienie. Jeśli współwłaściciele mieszkają razem
    (co jest chyba dość typową sytuacją), to obojętnie, kto wypłaca
    pieniądze potrzebne na utrzymanie gospodarstwa domowego
    (ktoś przecież musi). Podobnie zakupy sprzętów do domu -
    wystarczy powiedzieć, że meble czy TV są wspólne.

    Zatem wydaje mi się, że problemem mogły by być tylko zbyt
    duże wypłaty jednego ze współwłaścicieli (w stosunku do jego
    wpłat) - których nie można by obronić jako zakupów wspólnych.
    Ale expertem nie jestem, więc mogę się mylić :)

  • 5. Data: 2012-09-24 19:12:02
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    W dniu 2012-09-24 13:24, krzysztofsf pisze:

    > A czy mozesz prawnie miec takie wspolne konto?

    W sumie związki nieformalne nie są zakazane :P

    Darek