  • 11. Data: 2003-11-29 17:31:28
    Temat: Re: Konto w USA
    Od: "minik" <m...@m...net>

    A ktory bank polecasz z nastepujacymi cechami:
    - oddzial w Chicago
    - dostep przez net
    - jak najnizszy koszt prowadzenia konta

  • 12. Data: 2003-11-29 17:53:36
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <bqal99$j1m$1@news.onet.pl>, m...@m...net says...
    > A ktory bank polecasz z nastepujacymi cechami:
    > - oddzial w Chicago
    > - dostep przez net
    > - jak najnizszy koszt prowadzenia konta

    Sprawdzales Citi? Nie wiem czy ma oddzialy w Chicago .... ale wydaje mi
    sie ze ma

    AP

  • 13. Data: 2003-11-29 18:13:14
    Od: " 0sa" <0...@W...gazeta.pl>

    minik <m...@m...net> napisał(a):

    > A ktory bank polecasz z nastepujacymi cechami:
    > - oddzial w Chicago
    > - dostep przez net
    > - jak najnizszy koszt prowadzenia konta

    Nie znam bankow w Chicago z pierwszej reki ale mozna wejsc np na bankrate.com
    i posortowac banki w Chicago wedlug swoich wymagan i kryteriow np. tak jak
    tutaj:

    http://www.bankrate.com/brm/rate/bank_chkratehome.as
    p?
    web=brm&state=IL&prodtype=bank&online_flag=0&sort=2&
    market=003&product=3

    0sa

  • 14. Data: 2003-11-29 18:14:21
    Od: " 0sa" <0...@W...gazeta.pl>

  • 15. Data: 2003-11-29 23:19:49
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    "minik" <m...@m...net> wrote in message news:bqal99$j1m$1@news.onet.pl...
    > A ktory bank polecasz z nastepujacymi cechami:
    > - oddzial w Chicago
    > - dostep przez net
    > - jak najnizszy koszt prowadzenia konta

    TCF
    Washington Mutual

    Zero kosztow, dostep przez net

  • 16. Data: 2003-11-30 04:13:09
    Od: " 0sa" <0...@W...gazeta.pl>

    $j1m$...@n...onet.pl...

    > TCF
    > Washington Mutual
    >
    > Zero kosztow, dostep przez net

    Biorac pod uwage fakt istnienia tysiecy bankow w USA to kazdy moze sobie
    znalezc przynajmniej 10 zupelnie darmowych dla uslug ktore ktos uzywa.
    Ostatecznie banki istnieja zawsze tylko wylacznie po to aby sluzyly
    klientowi (czyli placily klientowi za trzymanie w nich swoich pieniedzy) i
    ja nie moge nadziwic sie dlaczego np. w USA ludzie wybieraja sobie bank
    gdzie trzeba za cokolwiek placic.

    Dla srednio dobrego klientem bank sam powinien wyjsc z inicjatywa aby
    zlikwidowac wszystkie oplaty czy prowizje ale ja osobiscie uwazam ze w USA
    nawet osoby bez powaznych lokat nie powinny placic zadnych oplat bankowych
    czy prowizji.

    Istnieje szereg sposobow na zlikwidowanie wszystkich oplat i prowizji.
    Oczywiscie jezeli posiadasz raczej powazniejsze lokaty czy obracasz
    powaznymi sumami to oczywiscie tutaj nie ma dyskusji -- nie powinienes nigdy
    placic zadnych oplat czy prowizji obojetnie w jakim banku otwierasz konto.

    Jezeli natomiast jestes powiedzmy biednym studentem czy osoba bez wiekszej
    ilosci pieniedzy to wydaje mi sie tym bardziej nie powinienes placic zadnych
    oplat czy prowizji bankowych. Ostatecznie jezeli przestaniesz placic oplaty
    i prowizje to byc moze bedziesz miec wiecej pieniedzy do obrotu.

    Niemniej jednak kazdy moze rozpoczac od swoich terazniejszych bankow. Jezeli
    posiadasz powiedzmy kilka kont w roznych bankach to zrob sobie liste ktore
    uslugi sa darmowe w kazdym banku. Majac do dyspozycji kilka bankow
    bezproblemowo mozna zauwazyc ze jezeli np. czeki sa platne w jednym to sa
    darmowe w innym, jezeli jeden bank pobiera oplate z bankomatu to inny nie a
    nastepny byc moze nawet zwraca pieniadze pobrane poprzez bankomaty obce.
    Jezeli jeden bank pobiera oplate za ACH czy wire przelew to inny nie pobiera
    tego wcale.

    Zrobienie takiej listy i wyszczegolnienie wszystkich uslug ktore musza byc
    darmowe nie powinno zabrac wiecej niz 20 minut majac powiedzmy 5 kont do
    dyspozycji.

    Proponuje aby kazdy kto placi jakiekolwiek prowizje czy oplaty zrobil taka
    liste dla siebie i po roku czasu proponuje sobie zrobic porzadne party,
    wakacje czy cos podobnego z 50% zaoszczedzonych pieniedzy a pozostale 50%
    proponuje np. wydac na swoja ulubiona organizacje charyratywna.

    Tutaj oszczednosci powinny byc powazne poniewaz zagladnalem na ta grupe
    wczoraj i w rzeczywistosci nie wierze wlasnym oczom co tutaj ludzie
    wypisuja. Dla przykladu ktos tu pisal ze placi $10 OPLATE za wyslanie oplaty
    za aukcje na eBay kiedy ktos inny placi bodajze $30 oplaty za syslanie
    oplaty za przelew poprzez wire transfer na ebay.

    Nie wnikajac juz w glupote uzywania przelewu do placenia na gieldzie (tym
    bardziej ze w kazdej aukcji jest ostrzezenie aby uzywac tylko 100%
    gwarantowane lub tylko tranzakcje z absolutnym zerem odpowiedzialnosci) a
    nie takie niebezpieczne formy zaplatyh jak przelewy.

    Oplaty na wszystkich gieldach od kilkunastu lat mozna zawsze robic zupelnie
    bezprowizyjnie. W rzeczywistosci w roku 2003 nikt nie powinien placic nawet
    centa za wyslanie komukolwiek pieniedzy gdziekolwiek na swiecie.

    Jezeli ktokolwiek placi jakakolwiek prowizje to powinien zaprzestac.
    Pieniadze w USA i w wiekszosci reszty swiata mozna przeslac zupelniee
    darmowo bez oplaty na znaczek pocztowy zawsze elektronicznym czekiem,
    poprzez darmowy ACH czy darmowy wire transfer lub oczywiscie zawsze z zasady
    zupelnie za darmo poprzez PayPal Yahoo PayDirect czy cokolwiek podobnego i
    oczywiscie zawsze mozna uzyc darmowe pieniadze z karty kredytowej.

    Jezeli po zrobieniu tej powyzej sugerowanej listy pozostana jakiekolwiek
    platne uslugi bankowe to najproscie sugeruje zadzwonic do banku i po prostu
    poprosic o zlikwidowanie oplaty za dana usluge a jezeli naprawde nie masz
    sily przebicia lub wielkosc lub jakosc twojego konta nie daje ci wiele
    amunicji do negocjacji to po prostu proponuje znalezc sobie kilka zupelnie
    darmowych bankow. Biorac pod uwage fakt istnienia tysiecy roznych bankow w
    USA i powaznej konkurencji to nie powinno byc trudne.

    Ja uzywam wiele bankow, zupelnie internetowych i tych bardziej tradycyjnych,
    ktore sa zupelnie darmowe i jeden z wielu w ktorym proponuje otworzyc konto
    to Charter One Bank. Jest tam kilka atrakcyjnych kont ale nawet dla kogos
    kto nie ma wiele pieniedzy istnieje tam atrakcyjne konto "The Best FREE
    Checking" ktore posiada wszystkie podstawowe uslugi za darmo.

    Ja tutaj nie zagladam czesto ale mam nadzieje ze jezeli spojrze na grupe za
    kilka miesiecy to nikt nie bedzie biadolil ze placil $30, $10 czy nawet
    centa za wyslanie oplaty na eBay a juz tym bardziej ze ktokolwiek placil
    jakiekolwiek oplaty za wyslanie pieniedzy komukolwiek w Polsce czy
    jakimkolwiek innym kraju.

    0sa