  • 1. Data: 2005-04-11 06:09:45
    Temat: Kiedy "chodzą" przelewy?
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Puściłem przelew z Pekao do Kredyt Banku (drogą elektroniczną) w piątek.
    W piątek było święto - mogły im komputery nie działać :> ale myślałem
    że w sobotę przelew się pojawi. Gdzie tam. No dobra. Pewnie będzie
    w poniedziałek... Nie ma. Ile czasu u diabła mogą iść przelewy
    z banku do banku?! Czy to ktoś w banku musi przyjść o 8 do pracy
    i klepnąć enter na każdym przelewie żeby go zatwierdzić?
    Powiedzcie proszę, kiedy są przesyłane przelewy międzybankowe?
    I wyjaśnijcie dlaczego przelew z piątku mógłby się jeszcze nie
    pojawić w poniedziałek...

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 2. Data: 2005-04-11 06:15:46
    Temat: Re: Kiedy "chodzą" przelewy?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Miroo <m...@R...o2.pl> wrote:
    > Powiedzcie proszę, kiedy są przesyłane przelewy międzybankowe?
    > I wyjaśnijcie dlaczego przelew z piątku mógłby się jeszcze nie
    > pojawić w poniedziałek...

    Bo go za pozno pusciles? ;)
    Przelewy chodza tylko w dni robocze - wiec jesli w piatek np o 15 to
    faktycznie wyjdzie z banku w poniedzialek i tego samego dnia powinien
    zostac zaksiegowany na koncie w KB. No ale nie o 8mej, tylko pozniej.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-04-11 06:23:11
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d3d4ni$oj9$...@n...onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > faktycznie wyjdzie z banku w poniedzialek i tego samego dnia powinien
    > zostac zaksiegowany na koncie w KB. No ale nie o 8mej, tylko pozniej.

    No to chyba jasna sprawa - puszczałem właśnie w okolicach 15-ej
    (mogło być nieco później). Po prostu zdawało mi się, że to powinno
    iść jakoś w nocy np z niedzieli na poniedziałek. Ale moja wiedza na
    ten temat jest na razie znikoma.
    Czytam już jakiś czas grupę, ale dotąd nie trafiłem na jakiś
    dokładniejszy opis procesu przelewu. Jedynie jakieś wzmianki
    o Elixirach po północy i stąd moje (jak widać błędne) przekonanie,
    że rano kasa powinna już być.

    Dziękuję i pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2005-04-11 06:48:09
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" <m...@R...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokładniejszy opis procesu przelewu. Jedynie jakieś wzmianki
    > o Elixirach po północy i stąd moje (jak widać błędne) przekonanie,

    Ostatnia sesja elixiru jest o 19:00 - jednak wtedy ida glownie platnosci do
    ZUS i US, a zwyklych smiertelnikow wyjatkowo (np. z kont vipowskich)

    Normalne przelewy ludnosci to ok 9:00, 12:00 i 15:00.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 5. Data: 2005-04-11 07:00:50
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message 425a1c37$0$1410$f...@m...aster.pl, parrot
> [...]
    > vipowskich)
    >
    > Normalne przelewy ludnosci to ok 9:00, 12:00 i 15:00.

    No to coś mi się musiało pokręcić.
    Teraz już będę wiedział.
    Czyli jeśli puszczę przelew np. o 14:00 to on już
    będzie w tym drugim banku o 16:00?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2005-04-11 07:22:29
    Od: RBproof <a...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 09:00:50 +0200, Miroo napisał(a):

    > Czyli jeśli puszczę przelew np. o 14:00 to on już
    > będzie w tym drugim banku o 16:00?

    raczej kolo 19 i pozniej - jest zawsze przesuniecie o jedna sesje

  • 7. Data: 2005-04-11 07:29:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    RBproof napisał(a):

    > raczej kolo 19 i pozniej - jest zawsze przesuniecie o jedna sesje

    A Tobie skąd się to przesunięcie wzięło?

    Do banku odbiorcy przelew dociera tą samą sesją, co wyszedł. Pozostaje
    opóźnienie, kiedy bank odbiorcy zaksięguje tenże przelew na koncie klienta.

  • 8. Data: 2005-04-11 07:40:38
    Od: "parrot" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d3d90d$7vi$1@news.elsat.net.pl...
    > Do banku odbiorcy przelew dociera tą samą sesją, co wyszedł. Pozostaje
    > opóźnienie, kiedy bank odbiorcy zaksięguje tenże przelew na koncie
    > klienta.

    Dokladnie tak. Czesto banki lubia sobie "przetrzymac" zaksiegowanie kwoty z
    ostatniej sesji Elixiru do rana.

    Najbezpieczniej jest puszczac przelewy przed poludniowa sesja. Wtedy
    naprawde powinny dotrzec tego samego dnia.

    Pozdrawiam
    parrot

  • 9. Data: 2005-04-11 07:48:53
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Ostatnia sesja elixiru jest o 19:00 - jednak wtedy ida glownie platnosci do
    > ZUS i US, a zwyklych smiertelnikow wyjatkowo (np. z kont vipowskich)

    Oooo, z vipowskich? Bardzo ciekawe,
    możesz rozwinąć ten wątek???

  • 10. Data: 2005-04-11 08:22:52
    Od: RBproof <a...@c...pl>

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 09:29:27 +0200, Wojciech Nawara napisał(a):

    > A Tobie skąd się to przesunięcie wzięło?
    >
    > Do banku odbiorcy przelew dociera tą samą sesją, co wyszedł. Pozostaje
    > opóźnienie, kiedy bank odbiorcy zaksięguje tenże przelew na koncie klienta

    kiedyś tak było (niecale 3 lata temu jak bankowalem ;) - bank wysyła
    przelew np 2-gą rundą - przele trafia do izby rozlczeniowej tam rozrzucane
    było to po 'skrzynkach banków' i one w następnej rundzie (czyli 3-ciej)
    odbierają przelewy do siebie
    ps. ale moze cos sie zmieniło
    ps1. pomijam banki, ktore przetrzymuja przelewy