  • 1. Data: 2006-04-05 20:57:31
    Temat: Karta ze zdjęciem multiB+R Zet
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Pewnie słyszeliście reklamy jesli słuchacie Radia Zet - Trójka niestety
    ma u mnie duże zakłócenia.
    Wcześniej sprawdzałem karty kredytowe, a dziś usłyszałem reklamy - karta
    waszych marzeń ... normalnie (zdjęcie jakie się dostarczy, itd). Taki
    szczegół, który wcześniej wyczytałem, więc ta reklama teraz raczej mnie
    mierzi - za przewalutowanie życzą sobie 2% (w TOiP piszą "_może_ być
    pobrana opłata 2%"). Wg mnie to znaczy, że zapłacisz za coś zagranicą, a
    doliczają niemalże jak za wypłatę z bankomatu :) Jakoś o tym nie
    wspominają w reklamie :) Czy inne karty mają podobną subtelną "zaletę"?
    Leszek

  • 2. Data: 2006-04-05 21:06:28
    Temat: Re: Karta ze zdjęciem multiB+R Zet
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doliczają niemalże jak za wypłatę z bankomatu :) Jakoś o tym nie
    > wspominają w reklamie :) Czy inne karty mają podobną subtelną "zaletę"?

    Za granica to musisz wziac pod uwage cale koszty transakcji, czyli
    ile tak naprawde bedzie Cie kosztowalo 1 euro/usd czy co sobie chcesz.
    Ja Ci moge zamienic zlotowki na euro bez zadnej prowizji po kursie
    5 pln - 1 euro. A w banku zaplacisz 2% prowizji ale kurs bedzie
    4,2 pln - 1 euro. Gdzie pojdziesz wymieniac zlotowki na euro?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2006-04-06 13:44:18
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > 5 pln - 1 euro. A w banku zaplacisz 2% prowizji ale kurs bedzie
    > 4,2 pln - 1 euro. Gdzie pojdziesz wymieniac zlotowki na euro?

    Przy każdej karcie będą jakieś różnice kursowe przy przeliczaniu - tu
    DODATKOWO zapłacisz prowizję. Spotkałem się z tym po raz pierwszy.

    Leszek

  • 4. Data: 2006-04-06 13:47:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    [...]

    > Przy każdej karcie będą jakieś różnice kursowe przy przeliczaniu - tu
    > DODATKOWO zapłacisz prowizję. Spotkałem się z tym po raz pierwszy.
    Wszędzie są te prowizje, tylko m*banki grzecznie o nich informują.

    KJ

  • 5. Data: 2006-04-06 21:26:10
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Apr 2006 15:44:18 +0200, "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    wklepał(-a):

    >Przy każdej karcie będą jakieś różnice kursowe przy przeliczaniu - tu
    >DODATKOWO zapłacisz prowizję. Spotkałem się z tym po raz pierwszy.

    Ale to jest bodajże dla przypadków, gdy płacisz w walucie, która nie jest walutą
    rozliczeniową. Dla Visy Electron z multi sprawdziłem jedną z transakcji i
    obciążenie w PLN wyszło dokładnie tyle ile wynosił iloczyn ceny w EUR i kursu
    sprzedaży EUR/PLN w danym dniu. A dla tej karty walutą rozliczeniową (dla
    transakcji zagranicznych) jest euro.
    Dla tej kredytówki pewnie będzie tak samo.