  • 1. Data: 2006-04-05 19:08:27
    Temat: KK Citi Visa a MC
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Czym sie roznia karty MC i Visa wydane przez Citi (KK Silver)?
    Bo jedyne o udalo mi sie znalesc to roznica w oplacie 10 PLN
    na niekorzysc MC. Niby firmy kartowe inne ale sklepu przyjmujacego
    tylko MC a nie akceptujacego Visy (lub odwrotnie) nie widzialem.
    Moze gdzies za granica tak jest?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2006-04-05 19:18:13
    Temat: Re: KK Citi Visa a MC
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > na niekorzysc MC. Niby firmy kartowe inne ale sklepu przyjmujacego
    > tylko MC a nie akceptujacego Visy (lub odwrotnie) nie widzialem.

    Zdarza sie, ale baaaardzo rzadko.

    Dwa przyklady, ktore potrafie sobie przypomniec:

    USA, Salt Lake City - dosc swiezo po igrzyskach, nieliczna grupa
    sklepow miala naklejki "only visa".

    Norwegia - gdzies w okolicach Trondheim - stacja benzynowa sieci
    1*2*3 - jakies takie Neste - tylko Mastercard - z ciekawosci nawet
    probowalem zatankowac Visa i rzeczywiscie sie nie dalo :-)

  • 3. Data: 2006-04-05 20:22:27
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > 1*2*3 - jakies takie Neste - tylko Mastercard - z ciekawosci nawet
    > probowalem zatankowac Visa i rzeczywiscie sie nie dalo :-)

    Na MC korzystniejsze kursy w krajach strefy EURO. Osobiscie w Chorwacji bylem w
    supermarkecie na Istrii (Pula), gdzie przyjmowali tylko MC. SLyszalem tez, ze
    zdarza sie w Niemczech i Austrii.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 4. Data: 2006-04-05 20:57:07
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-04-05 21:08, kiedy Marcin zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:
> [...]
    > na niekorzysc MC. Niby firmy kartowe inne ale sklepu przyjmujacego
    > tylko MC a nie akceptujacego Visy (lub odwrotnie) nie widzialem.

    W Niemczech dość często, szczególnie w Bawarii, co jest konsekwencją ich
    ślepego przywiązania do Eurocardu

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 5. Data: 2006-04-05 21:10:13
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Wilczek napisał:

    > Zdarza sie, ale baaaardzo rzadko.
    >
    > Dwa przyklady, ktore potrafie sobie przypomniec:
    >
    > USA, Salt Lake City - dosc swiezo po igrzyskach, nieliczna grupa
    > sklepow miala naklejki "only visa".

    No tak, ale to jest specyfika sponsoringu :-). Visa sponsoruje imprezy z
    pięcioma qłkamy i zniczem a Master piłkie kopane :P.

    Przemek

    PS. Jak jakieś 5 lat temu Poczta z Trąbą zaczęła wprowadzać wypłaty
    karciane w okienkach w niektórych swoich placówkach w Lublinie, to
    najpierw można było tylko z MC (choć POSy mieli z Żubra, więc
    teoretycznie Visa powinna śmigać od razu :-))

  • 6. Data: 2006-04-06 14:37:54
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    yayco napisał(a):

    > W Niemczech dość często, szczególnie w Bawarii, co jest konsekwencją ich
    > ślepego przywiązania do Eurocardu

    Zdarza się również na Węgrzech: niektóre sklepy (np. sieć Match)
    akceptują lokalne debetowe ze znakiem Visa Electron i OTP (na pewno OTP,
    ale nie wiem, czy wyłącznie) oraz MasterCard - nic więcej.

    Marek