  • 1. Data: 2006-04-05 19:53:39
    Temat: Jakie Indywidualne Konto Emerytalne wybrac?
    Od: Marek <m...@o...pl>

    Mam 31 lat. Czyli ponad 28 lat do osiągnięcia wieku emerytalnego
    (60lat). Czy wybór 50% funduszu stabilnego wzrostu i 50% funduszu akcji
    w towarzystwie funduszy inwestycyjnych bedzie dobrym sposobem na
    oszczedzanie na 60-te urodziny?;) Chcę wpłacać 100zł miesięcznie (nie
    więcej w tej chwili)

  • 2. Data: 2006-04-05 21:03:17
    Temat: Re: Jakie Indywidualne Konto Emerytalne wybrac?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Mam 31 lat. Czyli ponad 28 lat do osiągnięcia wieku emerytalnego
    > (60lat).

    Do tego czasu wiek emerytalny moze wynosic 70 lat ... albo panstwo
    moze w miedzyczasie zbankrutowac i moze w ogole realnie nie byc
    takiego pojecia...

    > Chcę wpłacać 100zł miesięcznie (nie więcej w tej chwili)

    Intuicyjnie suma wydaje sie na tyle niska, ze nie ma istotnego
    znaczenia sposob jej inwestowania na tym etapie. Mozna bedzie rozwazyc
    rozne sposoby jak juz sie troche uzbiera. Abstrahuje tu od hardkorow
    typu gra na futach, ale to tez bys musial kilkanascie miesiecy
    najpierw posumowac te wplaty.

    marekz

  • 3. Data: 2006-04-05 21:17:22
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Intuicyjnie suma wydaje sie na tyle niska, ze nie ma istotnego znaczenia
    > sposob jej inwestowania na tym etapie.

    Jezeli by sie udalo uzyskac 10% rocznie zysku przez caly czas
    rowno rolozonego na kolejne miesiace to po 30 latach bedzie
    ponad 220 tys przy sumie wplat 36 tys. Ale przy 5% bedzie to
    tylko ponad 80 tys.
    Czy nadal twierdzisz, ze nie warto sie zastanowic nad sposobem
    oszczedzania?

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 4. Data: 2006-04-05 21:45:04
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...ocm> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko ponad 80 tys.
    > Czy nadal twierdzisz, ze nie warto sie zastanowic nad sposobem

    Nadal. Gdyz jesli przez pierwsze 2 lub 3 lata bedzie te 5% zamiast
    10%, to wynik analogicznie przeprowadzonej symulacji zapewne znajdzie
    sie w okoliccah 215.000 zł (czyli wplyw tego faktu bedzie znikomy).
    Zreszta sam widzisz jak to dramatycznie malo wychodzi nawet przy tych
    10%. Przy czym ja na szybko otrzymalem dla 10% 215k zas dla 5% 102k,
    czyli mniejsza roznice niz Ty (29 lat i wplaty 100 zł co miesiac).

    marekz

  • 5. Data: 2006-04-07 15:47:27
    Od: "Cuma" <t...@p...onet.pl>

    > Nadal. Gdyz jesli przez pierwsze 2 lub 3 lata bedzie te 5% zamiast
    > 10%,
    ...a ponadto na poczatku warunki uczestnictwa sa inaczej traktowane i
    naliczane sa oplaty, konsumujace zysk, oszczedzanie wiec potem. I jesli
    IKE jest oparta na inwestycjach (sa i na lokatch) to przeciez portfel
    mozna zmieniac. Zatem zapisac sie i dostosowywac sie do bierzacej
    sytuacji dostosowujac portfel, lub nawet przenoszac rachunek gdzie
    indziej. Trudno mi by bylo uwierzyc, ze dzis mozna wybrac tak dobrze,
    ze za 10 lat da to 10%

  • 6. Data: 2006-04-10 08:54:28
    Od: "AlekO" <b...@s...mi.tu>

    Użytkownik "Cuma" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > mozna zmieniac. Zatem zapisac sie i dostosowywac sie do bierzacej
    > sytuacji dostosowujac portfel, lub nawet przenoszac rachunek gdzie

    No z tym przenoszeniem i zmienianiem może też nie być tak różowo, właśnie
    się dowiedziałem, że nie da się zrobić wypłaty transferowej z innego
    podmiotu prowadzącego IKE do mBanku na mIKE fundusze...
    na lokatę czy ubezpieczenie nie ma sprawy, ale na fundusze się nie da...

    Ręce opadają, tym bardziej, że chciałem to zrobić w ramach Skarbca -
    transfer z CO MultiBanku.

    --
    Pozdrawiam.
    AlekO