  • 1. Data: 2005-11-26 00:17:22
    Temat: Karta z zagranicznego banku
    Od: "jAz" <j...@U...pl>

    Witam. Mam karte debetowa z amerykanskiego banku. Jak w Polsce moge wyplacic
    gotowke? W bankomatach? Jesli tak to czy biora za to prowizje? I czy moge
    placic nia w sklaepach?

  • 2. Data: 2005-11-26 00:32:16
    Temat: Re: Karta z zagranicznego banku
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    jAz wrote:
    > Witam. Mam karte debetowa z amerykanskiego banku. Jak w Polsce moge
    > wyplacic gotowke? W bankomatach? Jesli tak to czy biora za to
    > prowizje? I czy moge placic nia w sklaepach?

    Po pierwsze: Jaka karta i z jakiego banku? Czy ktoś na tej grupie jest
    jasnowidzem?
    Po drugie: Skoro masz kartę to podpisałeś jakąś umowę. Do umowy jest tabela
    opłat i prowizji (jeśli nie to na pewno jest na stronie banku). To bank,
    który wydał karte ustala wszelkie opłaty, także zagraniczne.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2005-11-26 00:47:38
    Od: "jAz" <j...@U...pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> napisał:
> [...]
    > tabela opłat i prowizji (jeśli nie to na pewno jest na stronie banku). To
    > bank, który wydał karte ustala wszelkie opłaty, także zagraniczne.

    No wiec tak. Inforamcje o koncie tutaj: http://tiny.pl/x9zl . Niestety nie
    moge nic znalezc na temat oplat, ktore mnie interesuja.
    Karta to MasterCard (debetowa). czy placac ta karta w sklepach tez musze
    placic prowizje?

  • 4. Data: 2005-11-26 01:15:16
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    jAz wrote:
    > No wiec tak. Inforamcje o koncie tutaj: http://tiny.pl/x9zl .
    > Niestety nie moge nic znalezc na temat oplat, ktore mnie interesuja.

    Może czas zmienić okulary :)
    Stoi jak wół na tej stronie:

    International POS/ATM transaction fee: 3% of transaction (Foreign exchange
    fee applicable to International ATM and point-of-sale transactions.)

    Przetłumaczyć?
    Wypłaty z bankomatów i płatności w sklepach --> 3% wartości transakcji i
    należy pamiętać o różnicy kursowej i ewentualnej opłacie za przewalutowanie.
    Nie pytaj ile, bo tego możesz się dowiedzieć jedynie od banku, o ile jest
    zobowiązany do takiej informacji. W ostateczności dowiesz się po pierwszej
    wypłacie (z systemu albo z wyciągu).

    --
    Dawid

  • 5. Data: 2005-11-26 04:49:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    jAz wrote:
    > Witam. Mam karte debetowa z amerykanskiego banku. Jak w Polsce moge wyplacic
    > gotowke? W bankomatach? Jesli tak to czy biora za to prowizje? I czy moge
    > placic nia w sklaepach?

    Możesz płacić tak samo jak wszędzie indziej. Polska to nie księżyć.
    Gotówkę zwykle wypłaca się w bankomatach, chyba, że u ciebie inaczej.
    A prowizję to pobierze twój bank, więc ich zapytaj.

  • 6. Data: 2005-11-26 09:00:08
    Od: "icoteraz" <i...@p...onet.pl>

    Ja mam w Polsce karte PayPala z USA.
    Moge wybierac kase w bankomatach z napisem CIRRUS czyli prawie wszedzie.

    Od kazdej wyplaty pobierany jest $1.00 extra a kurs praktycznie taki jak w
    kantorach.

    Pozdrawiam