  • 11. Data: 2002-12-26 18:07:59
    Temat: Re: Karta kredytowa
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 26 Dec 2002 19:02:41 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Nie sadzisz, ze miedzy znalezieniem, a kradzieza jest delikatna roznica? KK
    >mowi, ze to sie dzieje gdy zabieram i nie chce oddac, zapisy KC odnosza sie
    >do sytuacji kiedy znajduje i chce zwrocic osobie ktora zgubila swoja
    >wlasnosc. Znajduje portfel w srodku karta, ide z nim do banku i prosze o 10%
    >znaleznego... Pytanie, ile dostane ;).

    Jesli wczesniej wykonales "przypakiem" troche transakcji to pewnie
    kilka lat :)))
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 12. Data: 2002-12-26 18:20:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli wczesniej wykonales "przypakiem" troche transakcji to pewnie
    > kilka lat :)))
    > --

    Wiedzialem, ze ktos tak napisze jak tylko zauwazylem, ze nie wyrazilem sie
    zbyt precyzyjnie ;p. Chodzilo mi oczywiscie o znalezne.
    W przypadku kradziezy jest to dosc jasne, ze zlodziej odpowiada za dokonane
    transakcje, ale jak ocenic wartosc karty w przypadku jej znalezienia?

    Maciej

  • 13. Data: 2002-12-26 19:45:58
    Od: "Kruszak.i" <k...@w...pl>

    Gdyby ustawodawca uznal, ze karta jest rzecza ruchoma nie zastosowalby
    paragrafu 5 w art. 278 KK.
    Poza tym co do wartosci karty nie mozna przypisywac oplaty za jej wydanie.
    Co prawda nie jestem znawca cen, ale sadze, ze kazda taka karta jest
    najwyzej warta z jakies 10,- zl - tak wiec w kwestii samej wartosci jej
    kradziez w przypadku braku paragrafu 5 nie bylo by ani wykroczeniem (art.
    119 paragraf 1 KW), ani tym bardziej przestepstwem (art. 278 KK)
    Poza tym w kwesti jej uzycia - nawet nieumyslnego - jak wytluczaczysz
    nieumyslne uzycie nie swojego pin-kodu lub nie swojego podpisu?
    Chyba, ze jest to karta brata, gdzie figuruje to samo nazwisko :-)
    Sław

  • 14. Data: 2002-12-26 20:51:45
    Od: "ZeneK" <k...@t...pl>

    > Jak dla mnie, to tez niepojete ! Na miejscu naszego bohatera wyslalbym
    karte listem
    > zwyklym do banku i tyle.

    Ja bym wsadzil ja do bankomatu i wpisal 3x jakis PIN, zeby karte zablokowalo
    a moze by sie udało ;))))

  • 15. Data: 2002-12-27 02:00:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

> [...]
    > W przypadku kradziezy jest to dosc jasne, ze zlodziej odpowiada za dokonane
    > transakcje, ale jak ocenic wartosc karty w przypadku jej znalezienia?

    0, bo jaka wartosc moze miec zastrzezona karta?

    No chyba ze ktos chce jakies transakcje w Afryce nia robic.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 16. Data: 2002-12-27 08:53:02
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:

    > To KC ma jakiesz szczegolne 'rozumienie' co jest rzecza, a co nie? ;) Coz,
    > karta nijak mi nie pasuje do osoby [nawet ubezwlasnowolnionej] ;). Wiec moze
    > jednak to rzecz...

    Bez komentarza.
    Proponuje lekture KC, zanim cos napiszesz :D

    --
    Pozdrawiam,
    Witek