  • 11. Data: 2007-10-06 20:25:15
    Temat: Re: KK mBank - niecne praktyki + moje boje bankowe
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Pa , 22:10, Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote:
    > Dnia Sat, 06 Oct 2007 12:27:44 -0700, krzysztofsf napisa (a):

    > A nie pro ciej p aci po prostu gotówk ?
    > Chyba, e kto *koniecznie* potrzebuje tej porcji adrenaliny, jak daje
    > karta kredytowa ;)

    Ach te zagryzanie palcow przy terminalu...przejdzie, czy nie........;)

    KK splacana w GP to jest swietna sprawa. O ile ktos nie zacznie
    traktowac jej jak sakiewki bez dna i nie zadluzy sei ponad mozliwosi
    splaty, to korzystanie z KK pozwala lepiej zarzadzac swoimi finansami.
    Mnie wychowalo BPH z koniecznoscia robienia coraz wiekszej ilosci
    transakcji w miesiacu karta debetowa, zeby uniknac dodatkowych oplat,
    tak wiec przestawilem sie bez problemu na robienie tego KK.

  • 12. Data: 2007-10-06 20:29:39
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > taka jak wszedzie ale bardzo niski limit do wyrobienia zwalniajacy z
    > oplaty rocznej (tylko 6k PLN), fajne ubezpieczenia przy utracie karty
    > (darmowe), bardzo korzystna TOiP (min, wydanie duplikatu karty za free i
    > wiele rzeczy za 0 zl), niezle przewalutowania przy platnosciach online.
    > Dodatkowo dostalem za darmo 50 zl w promocji :) Do tego bank czasem
    > organizuje jakies promocje vide ostatnio oprocentowanie 8 % przez cale
    > wakacje, jesli ktos korzysta to jak znalazl. Do tego normalne % tez jest
    > na akceptowalnym poziomie (o ile mozna o takim mowic w przypadku KK).

    8% przedłużone chyba dla wszystkich transakcji rozliczonych do końca
    października. To bardzo dobra oferta do dużych zakupów (pod warunkiem
    późniejszego nieużywania karty) w porównaniu do tych wszystkich ofert
    pseudo-zero-procent. Obecnie mam aż 3 karty ING, jakoś nie chcą abym
    likwidował stare a nowe wydają (w Rajfim można jednocześnie mić co najwyżej
    dwie), idą chyba na ilość. Gdyby jeszcze tylko dodali przelewy z karty,
    przebolałbym nawet ten wyjatkowo krótki okres bezodsetkowy.

    marekz

  • 13. Data: 2007-10-06 20:35:48
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Pa , 22:29, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:
    > U ytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisa w wia
    > 8% przed u one chyba dla wszystkich transakcji rozliczonych do ko ca
    > pa dziernika. To bardzo dobra oferta do du ych zakupów (pod warunkiem
    > pó niejszego nieu ywania karty) w porównaniu do tych wszystkich ofert
    > pseudo-zero-procent.

    Ja do zakupow wyrabiam (z bolami porodowymi) KK Polbanku - wiekszy
    zakup+5% i to rozbiajne na 12 rat daje w skali roku podobny procent
    jak powyzszy i to na stale, bez promocji. Jedyna KK w ktorej naprawde
    oplaca sie rozbijac na raty.

  • 14. Data: 2007-10-06 20:42:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Pa , 22:11, Mithos <f...@a...pl> wrote:
    > Michal Jankowski napisa (a):

    > W ING wystarczy zrobic 6k na rok i ma sie karte darmo. Jesli ten obrot
    > bedzie niewielki to ok. Ale jesli bede musial krecic 20k rocznie to jest
    > to zerowa okazja, bo przy takich obrotach to wszedzie mam karte za
    > darmo i wg. jasnych zasad (z gory okreslone ile mam wydac, a nie tak jak
    > w Citi, ze nigdy nie wiadomo co i jak, a w celu zwolnienia sie z oplaty
    > rocznej trzeba robic jakies cyrki typu rezygnacja z karty).

    No coz - jest to wkurzajace, zwlaszcza, jesli z jakis przyczyn
    przeoczy sei wlasciwy moment na wypowiedzenie i przedluza platnie. Mam
    nadzieje , ze za 3 lata (wtedy mi sie konczy darmowa umowa) sprawy
    beda jasniej sprecyzowane.

  • 15. Data: 2007-10-06 20:51:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

    > No coz - jest to wkurzajace, zwlaszcza, jesli z jakis przyczyn
    > przeoczy sei wlasciwy moment na wypowiedzenie i przedluza platnie. Mam

    Niektorzy dzwonili juz po tym, jak im naliczono oplate i tez sie
    dawalo odkrecic. 8-)

    Ale oczywiscie sie zgadzam, ze duzo lepiej by bylo, gdyby po ludzku w
    taryfie bylo napisane, ze obroty XXXX zl zwalniaja z oplaty rocznej.

    MJ

  • 16. Data: 2007-10-06 21:03:23
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Paź, 22:51, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ale oczywiscie sie zgadzam, ze duzo lepiej by bylo, gdyby po ludzku w
    > taryfie bylo napisane, ze obroty XXXX zl zwalniaja z oplaty rocznej.

    Tearz "ludzie gadaja", ze juz 200 zl lacznie z kilku transakcji
    miesiecznie zwalnia z oplat przy stebrnych KK. Ale na ile to jest
    prawda i dokad tak bedzie?

  • 17. Data: 2007-10-06 22:12:19
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Michal Jankowski pisze:

    > Bo tego drugiego to chyba nikomu nie daja,

    Dają. My mamy visę (szarą) bezwarunkowo bezpłatna do końca świata. Plus
    dodatkowe. Natomiast mastera (żółtego) niby na rok (wraz z dodatkową).
    Tyle tylko, że od dwóch lat jak chcemy zrezygnować to oni rezygnują z
    opłat. A ten master w zasadzie nieużywany jest, bo tylko z rzadka do
    transakcji internetowych. Na visie faktycznie niejaki obrót jest
    wykonywany, ale nikt nigdy nie podnosił wątku opłat. Karta się zrobiła
    bezpłatna kilka lat temu, przy próbie rezygnacji.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 18. Data: 2007-10-07 09:41:35
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Sat, 06 Oct 2007 14:03:23 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > Tearz "ludzie gadaja", ze juz 200 zl lacznie z kilku transakcji
    > miesiecznie zwalnia z oplat przy stebrnych KK. Ale na ile to jest
    > prawda i dokad tak bedzie?

    Ja mam kartę Citi z limitem 2.000zł Pani na infolini powiedziała, że
    warunkiem zwalniania z opłaty rocznej jest obrót a karcie 2400zł rocznie,
    czyli właśnie 200zł miesięcznie. Nie wiem czy takie same obroty zwalniają
    przy kartach z wyższymi limitami.

  • 19. Data: 2007-10-07 09:56:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 7 Paź, 11:41, smE <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > czyli właśnie 200zł miesięcznie. Nie wiem czy takie same obroty zwalniają

    W obrot wchodza tylko transakcje, czy wliczaja rowniez przelewy?

  • 20. Data: 2007-10-07 10:06:46
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Sun, 07 Oct 2007 02:56:49 -0700, krzysztofsf napisał(a):

    > W obrot wchodza tylko transakcje, czy wliczaja rowniez przelewy?

    Tego niestety nie wiem...