  • 1. Data: 2007-10-05 16:56:17
    Temat: Mbank, bezprowizyjna wyplata gotowki
    Od: m...@o...pl

    Witam,

    dzis wyplacilem 10 LEWA i oto co widze

    Data rejestracji Data zakończenia Kwota Opis blokady

    05-10-2007 12-10-2007 19,67 PLN RFB ATM 050405 BURGAS

    No ale liczyc, iz przewalutowywuja podwojnie i + 2 %

    wg sredniej NBP jakby bylo bezposrednio i + 2 %

    lew bułgarski 1 BGN = 1,9250 * 10 *1 ,02 = 19,6350

    Jednego EUR mozna sprzedac w BG w kantorze za 1,95 LEWA, bankomat na
    kwicie wyplaty podaje iz jest to 5,11 EUR (korzystnie)

    Jak widac, kazdy kosi. Za duzo tej matematyki.

    Euro byl w Polsce w skupie przed wyjazdem 3,76 PLN i aby dostac 10
    lewa w kantorze musialbym sprzedac 5,13 EUR * 3,76 PLN = 19,28

    Na 10 lewa czyli ok 20 PLN stracilem w porownaniu do kantoru 0,39 gr,

    Jakby mbank nie bral owych 2% przewalutowanie byloby calkiem
    korzystnie

    Pozdrawiam

    Bulgar

  • 2. Data: 2007-10-05 18:19:04
    Temat: Re: Mbank, bezprowizyjna wyplata gotowki
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.10.2007 m...@o...pl <m...@o...pl> napisał/a:
    > Jakby mbank nie bral owych 2% przewalutowanie byloby calkiem
    > korzystnie

    [PiS mode on]Wszyscy biorą.[/PiS] ;-)

    Dzisiaj akurat robiłem sobie przegląd banków pod kątem atrakcyjności
    przeliczeń w kartach. Wyszło mi tak (no, oczywiście to w przypadku moich
    kart, bo np. Raiffeisen ma karty rozliczane i w EUR, i w USD):

    BZWBK: EUR, 3%, kurs 3,8393
    Multi: EUR, 2%, 3,8355
    mBank: tak jak multi, no ale przy wypłatach z bankomatu brak prowizji!
    Raiffeisen: EUR, chyba 0%, 3,8821 (!)
    Inteligo: USD, chyba 0%, USD 2,7097 (dla porównania EUR 3,8301)

    No właśnie - nie jestem pewny tych 0% w Rajfim i Inteligo. Nie znalazłem
    jednak w regulamieni/toip informacji o prowizji za przewalutowanie. Może ktoś
    mnie wyprowadzi z błędu?
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 3. Data: 2007-10-06 07:29:56
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Fri, 5 Oct 2007 18:19:04 +0000 (UTC)
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > prowizji! Raiffeisen: EUR, chyba 0%, 3,8821 (!)

    > No właśnie - nie jestem pewny tych 0% w Rajfim (...)

    Już ostatnio o tym pisałem. Bardzo sprytne zagranie Rajfiego "My nic
    nie bierzemy za przewalutowanie przy tr. kartowych" tylko zapominają
    dodać, że mamy jeden z najwyższych kursów euro, który można powiedzieć
    zawiera już przewalutowanie. Reasumując miałeś pełną rację - wszyscy
    biorą! :)

    Xenocide