  • 11. Data: 2007-10-18 19:32:33
    Temat: Re: Jestem nierzetelny - dla banku
    Od: janist <j...@o...pl>

  • 12. Data: 2007-10-18 19:36:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 21:32:33 +0200,

    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with
    a blue-elephant gun.

  • 13. Data: 2007-10-18 20:08:29
    Od: janist <j...@o...pl>

    Kamil Jońca pisze:

    > Po prostu podaj odpowiedni przepis.

    Gdybym znal to bym podal.:)
    Ale:
    Podaje zainteresowanemu kierunek poszukiwan. Niech sprawdzi czy do BIK
    moze zlozyc reklamacje. Czy BIK podlega prawu bankowemu. Czy w prawie
    bankowym jest tak samo regulowana kwestia rozpatrywania reklamacji jk w
    przypadku np. reklamowania rachunku telefonicznego czy tez np. obuwia.

    I niech zrobi to zainteresowany, bo mnie sie po prostu nie chce.
    Jesli Ty wiesz jak to jest to napisz, ze jetes tego pewien i zalatwione.

    pozdrawiam,
    janist

  • 14. Data: 2007-10-18 20:18:54
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 22:08:29 +0200,
    osoba podpisana: janist <j...@o...pl>
    napisała:
    [...]
    > I niech zrobi to zainteresowany, bo mnie sie po prostu nie chce.
    To nie wprowadzaj ludzi w bład.
    KJ
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 15. Data: 2007-10-20 06:33:43
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    Jakie podstawy?
    Miales zaleglosci i splaciles po wezwaniach i komplikacjach i jestes
    na czysto?

    Czy wpisali nieprawde?

    No własnie podaj powody wpisu- bo podejrzewam ze wina jest po Twojej
    stronie. Jak nie spłacałeś w terminie to maja prawo/obowiazek umieścic taki
    wpis w BIK

    Krzysiek

  • 16. Data: 2007-10-20 06:38:19
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    >i szlak mnie z tego powodu trafia
    > bo za glupote i kopany SKOK,
    > ktory nie ma racji ale ma czas, do 15.06.2008
    > i pewnie do tego czasu nic nie zdziałam.
    >
    > chodzi o kredyt samochodowy,
    > jestem w stanie wplacic prawie 1/2 ceny samochodu
    > i fiasko - czy na pewno nie ma zadnego rozsadnego rozwiazania oprocz
    > czekania.
    Napisz coś więcej. Ja myśle że po prostu nie spłacałeś w terminie więc
    mieli prawo/obowiazek takki wpis zamieścic. W takim razie pretensje miej
    tylko do siebie. Jeśli było inaczej(byłeś rzetelnym klientem, płaciłeś w
    terminie itp) to negatywny wpis o Tobie raczej by się nie pojawił. Prosimy
    wiec opisz swoja sytuację.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2007-11-22 19:44:03
    Od: "Kredytobiorca" <i...@k...com>

    Jesli bank nieslusznie klepnął cię do BIK to wystosuj do nich pismo z prośbą
    o sprostowanie danych, zawsze tez mozesz postraszyc wszęciem postępowania
    sądowego, wystarczy znaleźć dobry paragraf.

    Tylko sprawdz czy aby napewno nieslusznie jestes w biku ze zla historią

    pzdr

  • 18. Data: 2007-11-22 20:14:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Lis, 20:44, "Kredytobiorca" <i...@k...com> wrote:
    > Jesli bank nieslusznie klepnął cię do BIK to wystosuj do nich pismo z prośbą
    > o sprostowanie danych, zawsze tez mozesz postraszyc wszęciem postępowania
    > sądowego, wystarczy znaleźć dobry paragraf.

    Brak paragrafow...... :(

    Pisz POD postami.
    Tnij posty,

  • 19. Data: 2007-11-23 08:41:09
    Od: s...@g...com

    On 22 Nov, 21:14, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Brak paragrafow...... :(
    >
    > Pisz POD postami.
    > Tnij posty,

    Ja bym proponowal:

    1) Wystapienie nie o usuniecie wpisow, tylko o ich poprawienie - masz
    do tego pelne prawo
    2) Do czasu wyjasnienia sytuacji rekord z Twoimi danymi powinien miec
    status Kwestionowany/Zablokowany (zobacz sobie strone 4 przykladowego
    raportu na stronach BIK) - bank powinien oznaczyc tak rekord, ktorego
    prawidlowosc zostala zakwestionowana - popros o to bank, dajac pismo
    do wiadomosci BIK. Teoretycznie taki rekord nie powinien byc
    udostepniany innym bankom do czasu rozstrzygniecia sporu.
    3) Majac w reku odmowe w 2 ww. kwestiach ruszaj do sadu lub do arbitra
    bankowego. Mozesz spokojnie tez naglosnic sprawe w prasie (RP, GW,
    Forbes, Gazeta Bankowa). Poza pismami proPISowskimi wiekszosc gazet
    nie bedzie miala oporow przed pisaniem o poziomie obslugi w SKOKach.
    Mozesz tez napisac do Krajowej Spoldzielczej Kasy Oszczednosciowo-
    Kredytowej, ktora na moment obecny sprawuje nadzor nad SKOKami i w
    praktyce sprawdzic, jak to sprawowanie jej idzie.

    Pzdr

    MS

  • 20. Data: 2007-11-23 09:36:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Lis, 09:41, s...@g...com wrote:

    > 3) Majac w reku odmowe w 2 ww. kwestiach ruszaj do sadu lub do arbitra
    > bankowego.

    Z tego co czytam, banki czesto zlewaja podpadnietych klientow
    walczacych o naprostowanie nieslusznych wpisow.

    Zeby miec w reku odmowe, trzeba ja otrzymac - ludzie pisza, ze
    wielokrotnie powtarzaja pisma, na ktore nie otrzymuja odpowiedzi.
    czesto tez sa sytuacje, ze bank odpowiada, ze "zrobi dobrze", po czym
    okazuje sie, ze nie uczyniono nic. I od poczatku......

    BIK reaguje wylacznie na pisma od banku, ktory wprowadzil dane, tak
    wiec do wiadomosci mozna im posylac co sie chce, lacznie z konstytucja
    USA.

    Brak jest jakichkolwiek narzedzi nacisku i kar, bedacych
    odpowiednikiem do mechanizmow, ktore mozna zastosowac przy
    nieprawidlowych, opieszale korygowanych wpisach w BIG.