  • 1. Data: 2007-10-16 15:51:10
    Temat: Zdolność kredytowa na kredyt hipoteczny
    Od: "zenon" <x...@w...pl>

    We wrześniu tego roku byłem w Open Finance zapytać sie o moje możliwości co
    do kredytu hipotecznego. Możliwości były całkiem dobre w Kredyt Banku i
    Millenium. Dzisiaj byłem u doradcy kredytowego jednego z pośredników.
    Zdolnośc kredytową dla tych samych banków obliczono mi na owiele niższą,
    powiedziałbym nawet, że o 1/3 niższą! Dodam tylko, ze przez tegoż pośrednika
    chciałem kupić nowe mieszkanie i fakt mam wystarczająca zdolność, ale tez
    myślałem o mieszkaniu droższym i myslałem, ze spokojnie dam rade. Czy to
    jest w ogóle mozliwe, taka różnica?? W kwietniu byłem u Expandera, miałem
    niższe zarobki i miałem wyższą zdolność, niż podaną przez posrednika. Może
    mi ktoś to wytłumaczyć?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2007-10-16 16:18:52
    Temat: Re: Zdolność kredytowa na kredyt hipoteczny
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    zenon wrote:

> [...]
    > niższe zarobki i miałem wyższą zdolność, niż podaną przez posrednika. Może

    Może wcześniej pytałeś o kredyt w zł, a teraz o CHF?
    Niektóre (wiele?) banki stosują ostrzejsze kryteria przy ocenie
    zdolności kredytowej w CHF. Np. mBank, gdzie sam brałem kredyt, przy
    kredytowaniu w CHF wymaga, aby klient był zdolny spłacać kredyt o 20%
    denominowany w zł.

  • 3. Data: 2007-10-16 16:40:44
    Od: "zenon" <x...@w...pl>

> [...]
    > zdolności kredytowej w CHF. Np. mBank, gdzie sam brałem kredyt, przy
    > kredytowaniu w CHF wymaga, aby klient był zdolny spłacać kredyt o 20%

    Takie wymagania sa wszedzie. Miałem zdolnośc kredytową u posrednika na 30
    lat w PLN na 200 tyś, a w we wrześniu tego roku w Open Finance na ponad 290
    tyś w PLN, a w CHF na 248 tyś. Wszystko na 30 lat. Przez tegoz posrednika
    chciałem kupić mieszkanie, które kosztuje ok 200 tys i akurat spokojnie moge
    wziąc taki kredyt wg nich:). Ale nie jestem zdecydowany i jeszcze mysle.

  • 4. Data: 2007-10-16 21:51:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    zenon wrote:

> [...]
    > Expandera, miałem niższe zarobki i miałem wyższą zdolność, niż podaną
    > przez posrednika. Może mi ktoś to wytłumaczyć?

    Różne banki różnie liczą ... jedne liczą karty kredytowe tak jakby były
    zadłużone na 100% limitu, inne liczą 5% limitu, jeszcze inne nie biorą ich
    pod uwagę.

    Podobnie z samochodem, i pewnie jeszcze różnymi czynnikami.

    Dość powiedzieć że np. w BPH wyszło mi 200kpln zdolności, w PKO BP 400kpln,
    a w BZWBK aż 600.

    A jakbym poszedł do Expandera lub OF to podejrzewam że dla tych banków
    jeszcze coś zupełnie innego by wyszło ;)

    p. m.

  • 5. Data: 2007-10-16 22:21:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Paź, 18:40, "zenon" <x...@w...pl> wrote:

    > Takie wymagania sa wszedzie. Miałem zdolnośc kredytową u posrednika na 30
    > lat w PLN na 200 tyś, a w we wrześniu tego roku w Open Finance na ponad 290
    > tyś w PLN, a w CHF na 248 tyś. Wszystko na 30 lat.

    Banki na swiecie poplynely na kredytach hipotecznych i
    nieruchomosciach.
    Nic dziwnego, ze zaostrzyli kryteria.
    Pozostaje miec nadzieje, ze za tym pojdzie rowniez spadek cen
    nieruchomosci i mniejszy kredyt bedzie mial podobna sile nabywcza.

  • 6. Data: 2007-10-17 07:26:55
    Od: " " <n...@g...pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pozostaje miec nadzieje, ze za tym pojdzie rowniez spadek cen
    > nieruchomosci i mniejszy kredyt bedzie mial podobna sile nabywcza.

    Nie popłynęły, tylko straciły ułamek swoich dochodów. I nie na kredytach
    hipotecznych, tylko na jednym, mniej znaczącym segmencie - tzw. "subprime",
    czyli kredytów udzielanych osobom o wątpliwej historii kredytowej, przy czym
    te kredyty mają w związku z tym ekstra wysokie oprocentowanie. I nie na
    świecie, tylko w USA. Związek tego wszystkiego z kredytem Zenona jest żaden
    lub bliski żadnemu. Na spadek cen w Polsce bym nie liczył jeszcze długo - za
    duży tu głód mieszkań.

  • 7. Data: 2007-10-17 08:38:22
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 17 Paź, 09:26, " " <n...@g...pl> wrote:

    > Nie popłynęły, tylko straciły ułamek swoich dochodów. I nie na kredytach
    > hipotecznych, tylko na jednym, mniej znaczącym segmencie - tzw. "subprime",

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zysk-Citigroup-spadl
    -o-prawie-60-proc-1653334.html

> [...]
    > świecie, tylko w USA. Związek tego wszystkiego z kredytem Zenona jest żaden

    Jak mawial jeden z szefow, gdy pracowalem w oddziale firmy z centrala
    za granica "Kaza na rowerach - bedzie na rowerach. Kaza po suficie -
    no to po suficie".
    Centarala rozesle wytyczne dotyczace ryzyka, to niket sie ni epodlozy.

    > Na spadek cen w Polsce bym nie liczył jeszcze długo - za
    > duży tu głód mieszkań.

    Coraz czesciej spekulacja - glod mieszkan juz jest mniejszy w wielu
    miastach - jest duzo mieszkan we wtornym obiegu, dziedziczonych itp.

  • 8. Data: 2007-10-17 11:09:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Na spadek cen w Polsce bym nie liczył jeszcze długo - za
    > duży tu głód mieszkań.

    Spadek cen, przynajmniej w KRK jest już faktem.

    marekz

  • 9. Data: 2007-10-19 09:46:35
    Od: " Poldekk" <n...@g...pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    > posrednika=3D
> [...]

    Dzięki za linka
    "w ostatnim kwartale bank zarobił zaledwie 2,38 mld dol. "
    Też bym chciał tak "popłynąć"...

> [...]
    >
    > Coraz czesciej spekulacja - glod mieszkan juz jest mniejszy w wielu
    > miastach - jest duzo mieszkan we wtornym obiegu, dziedziczonych itp.

    Zawsze było dużo mieszkań dziedziczonych, we wtórnym obiegu itp.
    Chodzi o to, ile ludzi chciałoby mieć mieszkanie, a nie ma. Albo chciałoby
    mieć większe niż ma. I jak bardzo są w stanie się wyżyłować, żeby kupić.
    A spekulacja też jest zjawiskiem naturalnym - jeżeli ktoś chce zarobić i ma
    to pieniądze do zainwestowania, to dlaczego nie?
    Niedawno wybiórcza opublikowała "sensacyjny" artykuł o tym, że
    rzekomo "wydajemy ponad 50% dochodów na raty i rachunki". Tylko, że 1.
    stopień zadłużenia hipotecznego polskiego społeczeństwa w porównaniu do
    bardziej rozwiniętych krajów jest wciąż nikły, choć dynamicznie się zwiększa;
    2. w swojej "analizie" wybiórcza w ogóle zapomniała o ludziach, którzy
    zarabiają przeciętnie, wzięli wysoki w stosunku do zarobków kredyt, więc
    spłacają teretycznie wysokie raty, tylko że zakupione przez nich mieszkanie
    jest wynajęte i w większym lub mniejszym stoponiu spłaca się samo... Takich
    przypadków jest kupa. Możesz to nazwać spekulacją. W czasach PRL tak nazywano
    zarabianie poza państwowym systemem jałmużny. Ja w tym widzę zwykłą
    racjonalność i dobałość o własną przyszłość i rodziny.

  • 10. Data: 2007-10-19 10:23:58

    MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > Użytkownik <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Spadek cen, przynajmniej w KRK jest już faktem.

    Tzn. co spadło i o ile i na jak długo?
    Bo w przypadku Warszawy pisze się o tym, że nastąpił w niektórych
    dzielnicach "spadek cen" o 0,5% (czyli tak naprawdę nie wiadomo, czy spadło,
    czy to tylko wynik niedokładności "pomiaru") i że w 2008 roku roku będzie
    nędza, bo ceny wzrosną "tylko" o 10-15%...