  • 1. Data: 2003-09-29 18:42:30
    Temat: Jakie konto dla firmy - eksport oprogramowania - konkrety
    Od: "Grzegorz" <h...@o...pl>

    Czesc grupo!

    Jestesmy w takiej sytuacji:
    - za miesiac bedziemy mieli jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza (DG)
    - za pol roku przeksztalcimy sie w sp. z o.o. (ZOO)

    Firma miesci sie w Warszawie. Zajmuje sie produkcja i sprzedaza
    oprogramowania. Na rynek polski oraz do UE i Stanow. Cena "sztuki"
    oprogramowania wieksza niz 10'000 zl.

    Bardzo prosze o pomoc dobre dusze, ktore byly w podobnej sytuacji i moga
    podzielic sie swoim doswiadczeniem.

    Pytania:

    1. Jakie konto bankowe wybrac?
    - czy najpierw tanie dla DG (mBank, MultiBank) i pozniej przesiadka na
    drozsze po przeksztalceniu w ZOO
    - czy od razu drozsze
    - w jakim banku macie konto (podobna branza)?

    2. Czy sa jakies korzysci z wyboru DeutscheBank lub Fortisa nad np. BZ WBK z
    punktu widzenia przyszlych rozliczen z zagranica?

    3. Jak najlepiej rozliczac sie z zagranica?
    - inkaso eksportowe
    - akredytywa
    - zwykle przelewy z zagranicy do Polski
    - cos innego?

    4. Czy ktos ma doswiadczenie w patentowaniu rozwiazan programistycznych?
    Wszelkie rady mile widziane.

    Upszejmie prosze o skupienie sie na zadanych pytaniach i nie wszczynanie
    dyskusji z rodzaju mBank czy Inteligo. Mam nadzieje, ze odpowiedzi z tego
    topiku przydadza sie w przyszlosci osobom korzystajacym z archiwum Google,
    na ktorym ja sam niewiele znalazlem. Jesli ktos znalazl lub wie cos
    ciekawego bede wdzieczny za linki.

  • 2. Data: 2003-09-30 06:41:09
    Od: "Radek" <k...@i...pl>

    Mój pracodawca (duża sp. z o.o. zajmująca się eksportem oprogramowania) ma
    konto w Raifeissen Bank Polska.
    ZTCW to przelewy przychodzą na jej konto w Euro, a pracodawca jest
    zadowolony z poziomu usług.

    Radek

  • 3. Data: 2003-09-30 08:26:23
    Od: "Wojtek zb" <w...@p...onet.pl>

    na początek może być mBank, wpływy walutowe automatycznie przeliczają na PLN
    wg kursu kupna BRE. Jest wyższy niż w Raiffeisen a koszty obsługi kont
    niższe.

    powodzenia

    Wojtek

  • 4. Data: 2003-10-01 08:32:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 29 Sep 2003 20:42:30 +0200, "Grzegorz" <h...@o...pl>
    wrote:

    >4. Czy ktos ma doswiadczenie w patentowaniu rozwiazan programistycznych?
    >Wszelkie rady mile widziane.

    w PL się nie da i w UE też na razie nie. Ale "giganci" kombinują jak
    by tu "małych" ustrzelić :-)
    W ostatnim numerze Computer Reseller News (www.crn.pl) parę słów na
    ten temat jest.

    --