  • 1. Data: 2006-04-05 18:46:39
    Temat: Jak szybko informacja o kredycie jest widoczna w BIK?
    Od: "FW" <f...@g...pl>

    Załóżmy hipotetyczną sytuację.
    Ktoś nie ma już prawie zdolności kredytowej.
    Udaje mu sie dostać mimo wszystko jeden kredyt gotówkowy w banku.
    W tym samym czasie składał wnioski w innym banku, w którym też udało mu się
    wstępnie uzyskać zgodę na kredyt.
    Czy w ciągu kilku dni będzie mógł wziąć też ten drugi kredyt, bo informacja o
    pierwszym kredycie (sprzed dwóch dni) nie jest widoczna dla pozostałych
    banków?

    Jak szybko rejestrowany jest fakt udzielenia każdego kredytu?

    Dodatkowo, pośrednik kredytowy zapewnia, że co trzeci bank nie umieszcza
    informacji w BIK (wymienił m.in. GE Money Bank, Lukas Bank, Raiffeisen Bank
    itd.). Ile jest prawdy w tym stwierdzeniu?

    P.S.
    Sytuacja dla mnie hipotetyczna, ale dotyczy osoby mi znajomej, które żebrze o
    kredyt wśród znajomych (wpadła w pułapką kredytową), a ja nie mogę jej
    pożyczyć, bo nie widze szans na spłatę (jest to osoba kompletnie
    niezdyscyplinowana finansowo).

  • 2. Data: 2006-04-05 20:04:29
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

> [...]
    > kredyt wśród znajomych (wpadła w pułapką kredytową), a ja nie mogę jej
    > pożyczyć, bo nie widze szans na spłatę (jest to osoba kompletnie

    Ge Money i Lukas wprowadzają do BIK

  • 3. Data: 2006-04-05 20:13:42
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > informacja o
    > pierwszym kredycie (sprzed dwóch dni) nie jest widoczna dla pozostałych

    Teoretycznie sytuacja do przejscia, bo ocena kredytowa zostala dokonana na
    podstawie danych z BIK sprzed jakiegos czasu. Z drugiej strony w umowie
    zazwyczaj jest paragraf mówiący o tym, ze kredytobiorca poinformowal bank
    rzetelnie o swojej sytuacji finansowej oraz ze nie zataił zadnych istotnych
    dla decyzji kredytowej informacji.

> [...]
    > Bank
    > itd.). Ile jest prawdy w tym stwierdzeniu?

    Nie wiem jak z innymi, ale np. GE MB na pewno umieszcza. Bralem kiedys
    kredyt zero procent na kompa 3k na 10 m-cy i bylo to w BIK.
    Mysle, ze prawdy jest w tym niewiele. Co najwyzej mogą byc jakies roznice
    natury czasowej miedzy tym co jest w BIK a rzeczywistoscią.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-04-05 20:20:31
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    FW napisał(a):

    > Dodatkowo, pośrednik kredytowy zapewnia, że co trzeci bank nie umieszcza
    > informacji w BIK (wymienił m.in. GE Money Bank, Lukas Bank, Raiffeisen Bank
    > itd.). Ile jest prawdy w tym stwierdzeniu?

    Bardzo duzo. Znam osobiscie osobe, ktora dostala kilka kredytow
    gotowkowych (chyba 3 lub 4), zalatwiajac wszystko w ciagu okolo 3 dni.
    Kredyty na kwoty 4-6PLN tys kazdy. Oficjalny dochod tej osoby to 1 tys
    PLN/miesiac. A biorac te kredyty miala ta osoba kredyt na okolo 13 tys w
    najwiekszym polskim banku (nazwy nie podam).

    --
    pozdrawiam
    Mithos