  • 21. Data: 2002-02-05 11:09:46
    Temat: Re: Inteligo opłaty
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Feb 2002 09:47:49 +0100, "Wojciech Nawara"
    <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> wrote:

    >Zabroni mu tego prawo obowiązujące w Polsce. Ale podstaw nie dam, bo nie
    >znam...
    >Możemy tak gdybać w nieskończoność...
    >A gdyby tak wszyscy producenci pieczywa nagle zaczęli sprzedawać bułki po
    >100 PLN, a chlebki po 200 PLN?

    To byś nie kupował. A tu ból polega na tym, że ,,kupujesz'' z
    definicji i wprowadzenie dzikiej opłaty nagle spowoduje, że
    przynajmniej raz ją zapłacisz.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 22. Data: 2002-02-05 11:09:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Feb 2002 11:22:41 +0100, "Wojciech Nawara"

    >Wychodzi DOKŁADNIE na to samo, co pobieranie opłaty z dołu za dany miesiąc.

    Ale nie to samo, co z bułkami! Jeżeli piekarz powie, że chce 100zł za
    bułkę, nikt nie kupi i piekarz pójdzie z torbami. Jeżeli bank
    wprowadzi 10tysięcy opłaty za prowadzenie rachunku, to nagle okaże
    się, że 100tysięcy kont * 10tysięcy opłaty daje taką kwotę, że nawet
    przy ściągalności kilkanaście procent, bank można zamknąć i żyć
    dostatnio z ilinkami pod palmami :-)

  • 23. Data: 2002-02-05 11:46:35
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > się, że 100tysięcy kont * 10tysięcy opłaty daje taką kwotę, że nawet
    > przy ściągalności kilkanaście procent, bank można zamknąć i żyć

    O i to była w końcu jakaś mądra rzecz, którą napisałeś :-))) Mam nadzieję,
    że będzie tak dalej

    K. Kowalski

  • 24. Data: 2002-02-05 17:37:33
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej" <m...@a...skrzynka.pl> napisał w
    wiadomości news:slrna5tikf.2ci8.m.domagalski@alpha.home.ostrow.
    pl...

    > Klient ma rozwniez prawo zrezygnowac z tego Banku w kazdym momencie,
    > jednak okres zamykania itd trwa dokladnie 30 dni (miesiac)

    Zgoda.

    > Czy rowniez nie tak powinnien postapic Bank? Czy zmiana regulaminu, okres
    > przejsciowy pozwlajaacy sie w odpowiednim momencie wycofac co niektorym
    > klientom banku nie powinien rowneiz trwac 30 dni?

    Niestety trwa 14 dni od daty otrzymania powiadomienia o zmianie regulaminu.

    Zauważ, że w przypadku niezaakceptowania zmian regulaminu i złożeniu
    wypowiedzenia - nowe regulacje Cię nie dotyczą do końca trwania umowy...

    Z cennikiem też jest chyba tak samo, ale obszerna dyskusja jest prowadzona w
    innym wątku, więc tam odsyłam.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 25. Data: 2002-02-05 17:47:14
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > To byś nie kupował. A tu ból polega na tym, że ,,kupujesz'' z
    > definicji i wprowadzenie dzikiej opłaty nagle spowoduje, że
    > przynajmniej raz ją zapłacisz.

    Nie. Wytłumaczenie obok.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 26. Data: 2002-02-05 17:49:04
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Ale nie to samo, co z bułkami!

    Chodziło mi tylko i wyłącznie o to, że finansowo pobieranie danej opłaty "z
    góry za przyszły okres miesięczny na podstawnie poprzedniego okresu
    miesięcznego" to dokładnie to samo, co pobieranie danej opłaty w tej samej
    wysokości "z dołu za dany miesiąc".

    > Jeżeli piekarz powie, że chce 100zł za
    > bułkę, nikt nie kupi i piekarz pójdzie z torbami. Jeżeli bank

    Owszem. A co, jak wprowadzą wszyscy? :))))

> [...]
    > się, że 100tysięcy kont * 10tysięcy opłaty daje taką kwotę, że nawet
    > przy ściągalności kilkanaście procent, bank można zamknąć i żyć

    Pierwsze primo - taką zmianę cennika będzie można skutecznie zaskarżyć.

    Drugie primo - w obszernym wątku o formalnych aspektach zmiany TOiP,
    doszliśmy do porozumienia, iż każdą zmianę TOiP możesz potraktować, jako
    zmianę umowy i wypowiedzieć ją, w związku z tym nie będzie ona dla Ciebie
    wiążąca. Odsyłam do tego wątku, bo nie chciałbym rozbijać tego w dwa
    miejsca...

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 27. Data: 2002-02-05 23:02:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Feb 2002 18:49:04 +0100, "Wojciech Nawara"

    >Owszem. A co, jak wprowadzą wszyscy? :))))

    Będziesz jadł pieczywo tostowe. :-) A jak wprowadzi 100% wszelkiej
    maści usługodawców, to będzie hiperinflacja i już. Wrócą czasy, gdy
    pensje się wypłacało raz na dzień, żeby robotnik zdążył kupić jedzenie
    przed kolejną hiperpodwyżką...

    >Pierwsze primo - taką zmianę cennika będzie można skutecznie zaskarżyć.

    Aby na pewno? I na jakiej podstawie? Bo może i 10tysięcy urąga
    oczywiście każdej logice, ale takie 1000zł czy nawet 100zł miesięcznie
    przy 100tysiącach kont...

    >Drugie primo - w obszernym wątku o formalnych aspektach zmiany TOiP,
    >doszliśmy do porozumienia,

    Ha! Tylko czy bank uzna Wasze porozumienie? :-))

    >iż każdą zmianę TOiP możesz potraktować, jako
    >zmianę umowy i wypowiedzieć ją, w związku z tym nie będzie ona dla Ciebie
    >wiążąca.

    ZTC czytałem tutaj nie raz, TOiP nie jest częścią regulaminu i jej
    zmiana nie jest podstawą do zerwania umowy.

    >Odsyłam do tego wątku, bo nie chciałbym rozbijać tego w dwa
    >miejsca...

    Podaj msgid, bo tego tyle, że nie przekopię...

  • 28. Data: 2002-02-05 23:07:20
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > Ha! Tylko czy bank uzna Wasze porozumienie? :-))

    Rzekomo konsultanci mówią, że jeśli wypowie się umowę TERAZ, to nowa TOiP
    nie będzie wiążąca...

    > Podaj msgid, bo tego tyle, że nie przekopię...

    To i wszystko, co głębiej.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 29. Data: 2002-02-06 00:26:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Feb 2002 00:07:20 +0100, "Wojciech Nawara"

    >Rzekomo konsultanci mówią, że jeśli wypowie się umowę TERAZ, to nowa TOiP
    >nie będzie wiążąca...

    Tak, ale nie dlatego, że to zmiana TOiP, ale że jednocześnie
    regulaminu. Więc wypowiadasz za starego regulaminu i starej TOiP. Ale
    jak wprowadzą to, co opisałem, to mogą wprowadzić bez zmiany
    regulaminu i wtedy TOiP nie będzie podstawą do rezygnazji i będzie
    obowiązywała.

  • 30. Data: 2002-02-06 11:57:52
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

> [...]
    > jak wprowadzą to, co opisałem, to mogą wprowadzić bez zmiany
    > regulaminu i wtedy TOiP nie będzie podstawą do rezygnazji i będzie

    No nie wiem - odsyłam w tę dyskusję, której ID wysłałem.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl