  • 11. Data: 2021-01-10 03:20:28
    Temat: Re: IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 07.01.2021 o 18:06, J.F. pisze:

    > Ciekawe ... istotnie PKO S.A. ...

    A co w tym ciekawego?
    Ja "od zawsze" znałem i rozróżniałem PKO BP oraz PKO SA.
    Dopiero niedawno ze zdumieniem zobaczyłem nazwę PKO SA pisaną tak, jak
    słyszy się odwieczny skrót nazwy tego banku - czyli PeKaO.

    --
    -
    Akarm

  • 12. Data: 2021-01-10 14:12:58
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 05.01.2021 o 19:11, Grzexs pisze:
    > Oj tam, ważne, żeby było wiadomo, o co chodzi.

    Warzne rzeby byuo wjadomo o co cho.
    Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO", ale chodzi o to, że oni już
    tak nie chcą stosować. Pewnie po to, żeby się bardziej odróżnić od PKO.
    Na BNP wciąż mówicie BGŻ?
    Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?
    Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw jazdy?

    --
    Alf/red/

  • 13. Data: 2021-01-10 14:50:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.01.2021 o 14:12, Alf/red/ pisze:

    > Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO",

    Skąd?

    MJ

  • 14. Data: 2021-01-10 21:05:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ciekawe, czy to nie była pomyłka typografa.
    Ja zawsze pamiętałem PeKaO (to od bonów, sklepów i dolarów) oraz PKO (to od
    książeczek).

    -----

  • 15. Data: 2021-01-10 21:09:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PKO = skrót od "penis knockout".
    Czyli amerykański marketing ;-)
    https://acronyms.thefreedictionary.com/PKO

    -----

  • 16. Data: 2021-01-10 21:48:12
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 10.01.2021 o 14:50, Michal Jankowski pisze:

    > Skąd?

    Z Twojego bonu towarowego.

    --
    Alf/red/

  • 17. Data: 2021-01-11 00:48:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 10.01.2021 o 21:48, Alf/red/ pisze:

    > Z Twojego bonu towarowego.

    Tam jest Pekao.

    Kreska od 'k' (małego!) jest jednocześnie osią tego globusa. Bardzo
    ładne logo, ale 'k' (i 'o') było w nim małe.

    MJ

  • 18. Data: 2021-01-11 12:18:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    -----
    > istotnie PKO S.A.

    Tak "od zawsze" to byla "Pocztowa Kasa Oszczednosciowa" i "Polska Kasa
    Opieki".

    Hm, ciekawe, czy zbieznosc skrotow zamierzona.

    Tak czy inaczej - masz czarno na zoltym, ze Pekao okreslalo sie tez
    jako PKO S.A.

    J.

  • 19. Data: 2021-01-11 12:22:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Warzne rzeby byuo wjadomo o co cho.
    >Ja wiem, skąd się wywodzi pisownia "PeKaO", ale chodzi o to, że oni
    >już tak nie chcą stosować. Pewnie po to, żeby się bardziej odróżnić
    >od PKO.

    Ale dyskusja jest PeKaO czy "Pekao" :-)

    >Na BNP wciąż mówicie BGŻ?

    A jak sie zrepolonizuje ?

    Poza tym ja tam z przyzwyczajenia mowie czasem BZ :-)

    >Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?

    Hi, na prywatny uzytek funduje sobie problem roku 2100 :-)
    No ale ja nie dozyje :-)

    >Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw
    >jazdy?

    No, czesto ludzie nie wiedza, ze sa jakies zmiany ...

    J.

  • 20. Data: 2021-01-11 12:31:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A co w tym ciekawego?
    >Ja "od zawsze" znałem i rozróżniałem PKO BP oraz PKO SA.

    "od zawsze" to bylo "PKO", potem sie jakos pojawilo "Bank Panstwowy",
    potem "Bank Polski", no a skoro bank, to tez S.A.

    >Dopiero niedawno ze zdumieniem zobaczyłem nazwę PKO SA pisaną tak,
    >jak słyszy się odwieczny skrót nazwy tego banku - czyli PeKaO.

    Ale to akurat tez jest "od zawsze", choc przed wojna chyba uzywano
    PKO.

    od 1957 ?
    https://www.pekao.com.pl/o-banku/historia-logo.html

    J.