  • 31. Data: 2021-03-08 01:17:06
    Temat: Re: IDEA czy jest teraz sens zakladac lokate?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Alf/red/" rteugq$133b$...@g...aioe.org

    > Na BNP wciąż mówicie BGŻ?

    BGŻ pamiętam dobrze ;) jak sen po przebudzeniu... ;)
    ISP, wielkie budynki, białkomaty spotkane na jakiejś
    wystawie, które namówiły mnie do otwarcia rachunku
    (wówczas bez wisienek i orzeszków) i wreszcie Baśka
    odrzucająca orzechy... Stówa umknęła mi przez moją
    nieuwagę, ale ileż miesięcy umknęło z mej niewiedzy...

    Dziś tylko nieliczni dają żarło -- Millennium i BNP właśnie...
    Inna sprawa, że już tylko nieliczni pozostali z dawnego grona:
    Polbank, Meritum, Eurobank, BGŻ, Sygma, Raiffeisen, Zachodni,
    Wschodni, Kredytowy, Wielkopolski, Łódzki Rozwoju,
    Inwestycyjny, Dominet...

    Pamiętam też inne banki, których nazw -- nie pamiętam...

    BRE występował co najmniej pod trzema nazwami naraz:
    BRE, mBank i Multi...

    Któż zapomni Millennijne Szarytki?!
    Kompletnie za freeko po 50 pln na Szarytkę miesięcznie...
    Wystarczyła jedna wizyta w Białej, by zgarnąć...
    Brałem 2 hpln w kasie przy okazji kupowania czegokolwiek
    i od razu mogłem makulatury pozbyć się we wpłatomacie mBanku...

    Dziś nawet %% niemal nie ma... Chlip, chlip...

    Na szczęście upadła Idea -- w wózkach sklepowych bez
    trudu znów można znaleźć drobniaki... Zwykle 2 pln...
    Widocznie nie zbierają już ani na Ideę, ani na komplet...

    Drukarki drogie, papier drogi, komputery drogie...
    Nic dziwnego -- Glapiński drukuje tarczowe pieniądze... ;)

    > Na rok 2021 mówicie "dwutysięczny dwudziesty pierwszy"?

    Dwa tysiące dwudziesty pierwszy...

    > Kierujecie samochodami według przepisów z momentu uzyskania praw jazdy?

    Wówczas był podatek drogowy a używane samochody sprowadzane
    z zagranicy obłożone były makabrycznymi opłatami granicznymi...

    Niedawno zaparkowałem na parkingu Carrefoura tuż obok wózka
    z dwuzłotówką -- gdy odprowadzałem ów wózek do wózkarni,
    spotkałem następny wózek -- niestety tylko ze złotówką...
    Obszedłem pół parkingu w poszukiwaniu kolejnych łupów, ale
    kolejnego wózka z monetą już nie znalazłem... Chlip, chlip...
    Nie znalazłem na tym parkingu -- na parkingu pobliskiego
    Lidla czekała na mnie kolejna dwuzłotówka...

    Rzadko wyskakuję na zakupy, ale gdy już wyskoczę -- zwykle coś znajdę...
    [jak to dobrze, że Idealistyczny Czarneckiego już upadł...]
    Wkrótce lato (na razie spadł śnieg) więc będę mógł objeżdżać
    sklepy rowerem -- za freeko...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 32. Data: 2021-03-08 01:29:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5ffd7fee$0$520$6...@n...neostrada.pl

    > Akcjonariuszami spółki zostały: Pocztowa Kasa Oszczędności,
    > Bank Gospodarstwa Krajowego i Państwowy Bank Rolny. "

    Ale ;) to chyba nie był ten Zbożowy, którego prezesem był Nikodem Dyzma?...

    > Po roku 1945 bank zajął się obsługą międzynarodowych operacji
    > finansowych prowadzonych przez władze Polskiej Rzeczypospolitej
    > Ludowej.

    PRL powstała po roku 1945 -- wiele lat po...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_Rzeczpospolita_
    Ludowa

    > Z jego pomocą Polacy na emigracji mogli wspierać swoje rodziny za żelazną kurtyną.

    Mnie tak wspierano, ale niewiele z tego pamiętam.
    Pamiętam dwa wysokie budynki na ówczesnej I Maja:
    https://www.google.pl/maps/@53.1365169,23.1521275,3a
    ,60y,72.32h,98.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPv2bdenRL7ecC
    SXkiKSwMw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl&authuser=0
    i tułaczkę do tego miejsca... Nie wiem, kto mi te
    pieniądze słał, nie wiem skąd słał i nie wiem ile słał...
    [wiem, że nie ja te pieniądze zbierałem, więc ucieszyłem się,
    gdy pewnego dnia dostałem ogromną paczkę z USA -- zawartość
    paczki tak sobie odpowiadała moim rodzicom... paczkę tę
    przysłała (mnie i mojej siostrze) jakaś kobieta -- nie mam
    pojęcia, kim była, ale trochę ją pamiętam, bo gościła w Polsce
    kilka dni... paczkę otrzymałem jako już dorosłe (dziesięcioletnie?)
    dziecko, konto w PeKaO otworzono mi, gdy byłym parolatkiem...
    co jakiś czas proszę Boga o opiekę nad tą kobietą, ale jakoś
    chyba ani razu nie błogosławiłem osobie, która słała mi forsę...]

    Białkomaty w PeKaO zapamiętałem jako bardzo nieprzyjemne...

    Nie wiem, czy już chodziłem o własnych siłach, ale jeśli
    nawet -- niewielką była korzyść z tej mojej ,,samodzielności'',
    więc matka raczej ;) niosła mnie wtedy na rękach...

    > W drugiej połowie lat 50. funkcję Dyrektora Banku Pekao S.A.
    > obejmuje Zbigniew Masłowski, w wyniku jego działań w roku 1968,
    > Minister Finansów zezwolił na zakładanie w Banku Pekao rachunków
    > "dewizowych" dla osób fizycznych pracujących za granicą, m.in.
    > w Stanach Zjednoczonych. Monopol na ich prowadzenie Pekao utracił
    > dopiero w 1989 r. "

    Na początku lat 90 miałem już konto dolarowe w PKO bp -- kupiłem pod
    bankiem dolary, ale nie znałem się na makulaturze, więc sprzedawca
    zlecił otwarcie mego rachunku, wpłacił na ten rachunek dolce i wziął
    ode mnie złotówki...

    > Wiec historia jest nieco dluzsza niz lud pracujacy miast i wsi,
    > choc i tego przed 1939 nie brakowalo :-)

    Znacznie dłuższa. Czytałem, że celowo dano nazwę, której
    skrót kojarzono z czymś miłym/znanym/lubianym, czyli z PKO.

    --