  • 11. Data: 2014-03-23 14:11:32
    Temat: Re: Gubię kartę i...
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-23 13:23, mac pisze:
    > W dniu 2014-03-23 11:41, Aicha pisze:

    > bylem przekonany ze karta zblizeniowa to tylko debetu mozna sobie
    > narobic a ostatnio MasterCard z Inteligo odrzucila platnosc bo zabraklo
    > 2 PLN na koncie...

    Generalnie transakcje zbliżeniowe przeprowadzane są bez połączenia
    z bankiem, bo z założenia mają być szybkie. W zależności od banku
    i centrum rozliczeniowego mogą być też przeprowadzane online.

  • 12. Data: 2014-03-23 14:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dddddddd" lgmikc$84i$...@d...me

    karty w internecie.

    > to jak można użyć karty bez CVV ?

    Zapisz sobie ten kod, zanim go wydrapiesz.

    -=-

    (-) Debetówką można zejść nawet pod krechę -- ale kwoty są wówczas małe.

    (+) Odnalezienie forsy wydanej debetówką jest łatwiejsze niż odnalezienie
    forsy papierowej czy blaszanej. Gdy ktoś znajdzie na chodniku makulaturę
    (lub złom) nie odda nawet wtedy, gdy będzie miał dobrą wolę.

    (+) Karty mogą mieć ,,ubezpieczenie wsteczne''. Moja (z fotografią)
    kredytówka Citi jest ubezpieczona na 3 doby przed zastrzeżeniem.
    Mnie ta kredytówka (ani jej ubezpieczenie) nie kosztuje zbyt wiele.
    (2kpln obrotu na RORze daje mi bezpłatność wszelkich produktów
    w Citi, a mam ich kilka)

    (+) Ostateczny bilans jest korzystny dla kart nawet wtedy, gdy co
    jakiś czas trzeba coś oddać złodziejom, bo produkcja (oraz
    późniejsza obróbka) surowców wtórnych też kosztuje. Ważne
    jest, aby kosztami obciążyć sprawiedliwie każdego uczestnika.
    ([złodziei], sklepy, banki, wystawców kart, użytkowników kart)

    [+] Złodziej też człowiek -- karmienie głodnych jest uczynkiem
    miłosierdzia, zatem nie można stosować zbyt szczelnych
    systemów bezpieczeństwa. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2014-03-23 15:22:18
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 14:11, MarcinF pisze:

    > Generalnie transakcje zbliżeniowe przeprowadzane są bez połączenia
    > z bankiem, bo z założenia mają być szybkie. W zależności od banku
    > i centrum rozliczeniowego mogą być też przeprowadzane online.

    Podobno MC zawsze online. W moim przypadku MC z Getina w Netto zawsze
    online, VC z Citi zawsze offline.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-03-23 15:41:44
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 23.03.2014 o 13:23 mac <m...@a...pl> pisze:

> [...]
    >
    > bylem przekonany ze karta zblizeniowa to tylko debetu mozna sobie
    > narobic a ostatnio MasterCard z Inteligo odrzucila platnosc bo zabraklo

    Zbliżeniowo, ponizej 50zł, zawsze offline. Na tym polega idea pypassów.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 15. Data: 2014-03-23 16:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Benny j...@g...com ...

> [...]
    > to gubię portfel wieczorem, a rano...
    >
    > Paypass 4 transakcje po 50 zł da się przełknąć.
    >
    > Ale co z transakcjami internetowymi? Gość wpisuje numer karty, datę,
    > nazwisko oraz kod CVV - WSZYSTKO JEST NAPISANE NA KARCIE
    >
    > Dajmy na to kupuje coś na allegro. Ma konto nie zweryfikowane, kupuje
    > coś co nie trzeba przesłać na dany adres fizyczny, więc np karty
    > doładowujące telefon. Telefon oczywiście nie zarejestrowany. Telefon
    > może doładować na tysiące.
    >
    > Czy to rzeczywiście może tak wyglądać? Czy noszenie karty może być
    > bardziej niebezpieczne od noszenia przy sobie gotówki?

    Kartą debetową mozna płacic w sieci?
    Taka zwykłą?
    Nie musi być kredytówka?

  • 16. Data: 2014-03-23 16:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 15:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Kartą debetową mozna płacic w sieci?
    > Taka zwykłą? Nie musi być kredytówka?

    Po cos niby ten CVV tam pisza i 3D-Secure wprowadzaja.

    Ale owszem - czesto debetowa nie dziala.

    J.

  • 17. Data: 2014-03-23 16:51:53
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2014-03-23 15:41, Joossef pisze:

    > Zbliżeniowo, ponizej 50zł, zawsze offline. Na tym polega idea pypassów.

    Niestety się mylisz. Proponuję, byś potestował. Najlepiej debetowy
    Mastercard.

    http://www.wykop.pl/ramka/1914956/koniec-szybkich-pl
    atnosci-zblizeniowych-terminal-bedzie-laczyc-sie-ban
    kiem/

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2014-03-23 17:39:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Budzik" X...@1...0.0.1

    > Kartą debetową mozna płacic w sieci?

    Można.

    > Taka zwykłą?

    Zwykłą i niezwykłymi -- także. ;)

    > Nie musi być kredytówka?

    Musi to na Rusi. ;)
    Może być debetowa, może być wirtualna
    (bezplastykowa -- z czystej pneumy)
    podarunkowa/bezimienna itd...

    Ale nie każda kredytowa, nie każda debetowa itd...

    -=-

    W szczególności debetówka SyneCkowa dawała 5% keszbeku.
    Ktoś tu ;) nawet sobie chałupę dobudował ;) za pomocą tego keszbeku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2014-03-23 19:25:09
    Od: wiktor <...@i...invalid>

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 15:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Kartą debetową mozna płacic w sieci?
    > Taka zwykłą?
    > Nie musi być kredytówka?

    Nie wiem jak inne, ale te z mbąka i Inteligo działają w sieci bez
    problemu. Wydrapałem z nich kody CVV.

    Łącząc dwa posty w jeden:

    Dnia Sun, 23 Mar 2014 13:04:28 +0100, dddddddd napisał(a):

    > to jak można użyć karty bez CVV ?

    Obstawiam, że Krzyśkowi chodzi o to, że nadal można jakimś bruteforcem
    'zgadnąć' ten kod. Nie wiem, czy są wprowadzone jakieś zabezpieczenia pod
    tym kątem, czyli blokowanie karty po, na przykład, trzech nieudanych
    próbach autoryzacji karty, gdy tylko kod CVV się pomiędzy tymi próbami
    zmienia i nadal nie zgadza.

  • 20. Data: 2014-03-23 19:32:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 23.03.2014 16:00, Budzik pisze:

    > Kartą debetową mozna płacic w sieci?
    > Taka zwykłą?
    > Nie musi być kredytówka?

    A co centrum rozliczeniowe obchodzi, skąd biorą się środki na koncie karty?