  • 41. Data: 2014-03-25 06:32:37
    Temat: Re: Gubię kartę i...
    Od: S <a...@w...pl>

    > To kwestia opłacalności i czasów autoryzacji. Jeśli ktoś ma czekać nie
    > wiadomo jak długo na połączenie np. komutowane to wygląda to inaczej niż
    > przy stałym łączu do sieci, albo nawet np. stale utrzymywanym GPRS.

    Wydaje mi się, że wkrótce renesans będzie przeżywała gotówka. Banki
    odchodzą już nie tylko od zwrotu części kwoty za transakcje
    bezgotówkowe, ale coraz trudniej w ogóle mieć kartę darmową bez
    spełniania określonych warunków. Krótko mówiąc płacenie kartą może
    przestać się opłacać, a ryzyko związane z jej posiadaniem w portfelu
    jest niewspółmiernie duże w stosunku do korzyści. Tym samym jeśli nie
    nastąpi wkrótce jakiś przełom to mam wrażenie, iż liczba kart będzie
    malała i będą spełniać funkcję bankomatową.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2014-03-25 18:32:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > Wydaje mi się, że na początku wdrażania paypassów wmawiano nam że są
    > trzy transakcje pezpinowe, *reset licznika na karcie*, pin i od nowa.

    Tak mogłoby być (pod warunkiem odpowiedniej konfiguracji kart), ale
    tylko w przypadku transakcji autoryzowanych online (tych z PINem).
    Paypass nie pozwala niestety na autoryzację NFC z PINem bez udziału
    wystawcy karty (offline). Co wtedy takiemu klientowi powiedzieć, że nie
    może przeprowadzić transakcji, bo akurat tak się trafiło, że terminal
    jest offline?

    Tyle że w takich przypadkach pełną odpowiedzialność powinien ponosić
    sprzedawca. Niech sobie zrobi czytnik chipów z keypadem, albo niech
    będzie (w razie potrzeby) online.

    > Jest taki *działający* licznik na chipie na jakiejkolwiek naszej karcie
    > paypass czy go nie ma?

    Wątpię.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2014-03-25 19:43:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" lgr4av$gur$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > jeśli nie nastąpi wkrótce jakiś przełom to mam wrażenie, iż liczba kart będzie
    malała i będą spełniać funkcję bankomatową.

    Tymczasem polskie prawo bezskutecznie ogranicza zyski z opłat karcianych.
    Mam na myśli interchange.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Op%C5%82ata_interchange

    W 2013 Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (sprawa
    ponownie była rozpatrywana w wyniku wyroku Sądu Apelacyjnego
    w Warszawie) potwierdził decyzję UOKiK, z 2006 r. Stawki opłat
    interchange w Polsce, pobierane od transakcji bezgotówkowych
    dokonywanych kartami płatniczymi Visa i MasterCard, były
    ustalane w ramach niezgodnych z prawem porozumień dwudziestu
    banków. Nałożone na banki kary finansowe, wyniosły ~ 44,5 mln zł.

    Czyli kilka (może i kilkanaście) rocznych wypłat... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2014-03-26 22:01:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Kartą debetową mozna płacic w sieci?
    >Taka zwykłą?
    >Nie musi być kredytówka?

    Ciekawostka - doladowania.t-mobile.pl, platnosc karta przez Polcard
    -Credit Agricole - przyjmuje, ale w koncu blad jakis wyskakuje i nie
    placi
    -mBank - tych kart nie obslugujemy
    -Inteligo - zadzialalo bez problemow.

    Wszystko debetowki Visa