  • 1. Data: 2005-04-14 14:25:55
    Temat: Gdzie uciekać z VW - Multi czy Lukas
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Wiem, że pytanie o najlepszy bank pada często i nie da się udzielić
    ogólnej odpowiedzi. Ale może ktoś spróbuje porównać te dwa banki.
    Chodzi oczywiście o rachunek do bezpłatnych przelewów. Opłata w obu
    jest identyczna:
    Lukas e-konto 36 zł/ rok za token
    Multibank 3 zł/miesiąc za rachunek.
    Czy są inne poważniejsze różnice?
    Czy ten obowiązek obrotów 3000/kwartał w Multi jest praktycznie
    egzekwowany?

  • 2. Data: 2005-04-14 14:43:54
    Temat: Re: Gdzie uciekać z VW - Multi czy Lukas
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jureq said the following On 2005-04-14 16:25:
> [...]
    > ogólnej odpowiedzi. Ale może ktoś spróbuje porównać te dwa banki.
    > Chodzi oczywiście o rachunek do bezpłatnych przelewów. Opłata w obu
    System lukasa jest bardzo podobny do tego z VW co moze być zarówno
    zaletą (przyzwyczajenie) jak i wadą (jak dla mnie multi lepszy, z VW nie
    mogłem korzystać do "normalnych" rozliczeń - za mało czytelne to
    wszystko było). W Multi są dość wczesne godziny graniczne do przelewów.
    W Multi masz mozliwość bezprowizyjnego zakupu jednostek FI, w lukasie
    tylko ich własny, i to obciążony prowizją.

    > Czy ten obowiązek obrotów 3000/kwartał w Multi jest praktycznie
    > egzekwowany?

    Nie miałem tych problemów, natomiast, z tego co wiem, w przypadku ludzi
    posiadających kredyt bywały przypadki otrzymania "monitów".

    KJ

  • 3. Data: 2005-04-14 18:10:55
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > ogólnej odpowiedzi. Ale może ktoś spróbuje porównać te dwa banki.
    > Chodzi oczywiście o rachunek do bezpłatnych przelewów. Opłata w obu

    Tak. Multibank jest bankiem online a Lukas offline co bardzo często
    powoduje, że środki na rachunku zobaczysz np. dopiero następnego dnia albo
    po kilku dniach, jeśli po drodze wypada weekend

    Poza tym zobacz sobie demo systemu transakcyjnego Multibanku. Jest
    przejrzyste, przyjemne w obsłudze i ma sporo możliwości

    Z Lukasem nie porównasz bo oni jakoś nigdy nie wpadli na to by stworzyć
    system demo :>

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 4. Data: 2005-04-14 18:14:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > Tak. Multibank jest bankiem online a Lukas offline co bardzo często
    > powoduje, że środki na rachunku zobaczysz np. dopiero następnego dnia albo
    > po kilku dniach, jeśli po drodze wypada weekend

    W Lukasie offline jest dostęp inernetowy (można ręcznie odświeżyć) i
    chyba nadal karty płatnicze.

    Czy miałeś na myśli to, czy coś więcej?

  • 5. Data: 2005-04-14 18:20:44
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > W Lukasie offline jest dostęp inernetowy (można ręcznie odświeżyć) i
    > chyba nadal karty płatnicze.

    Tak. Problem w tym, że bardzo często odświeżanie kompletnie nic nie daje.
    Widzę jak się mój kolega w pracy często męczy bo nie może sprawdzić
    aktualnego salda :)

    On jednak twierdzi, że Lukas jest wspaniały i tyle ;)

    > Czy miałeś na myśli to, czy coś więcej?

    Dokładnie to

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 6. Data: 2005-04-14 18:25:28
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > Tak. Problem w tym, że bardzo często odświeżanie kompletnie nic nie daje.
    > Widzę jak się mój kolega w pracy często męczy bo nie może sprawdzić
    > aktualnego salda :)

    Znaczy nie tyle serwer pokazuje nieaktualne saldo, co nie pokazuje
    aktualnego, right? :-)

    > On jednak twierdzi, że Lukas jest wspaniały i tyle ;)

    Ja też mam o tym banku dość dobrą opinię...

  • 7. Data: 2005-04-14 18:53:10
    Od: Gree <g...@T...o2.pl>

    *Markus Sprungk* napisał(a):

    > Tak. Problem w tym, że bardzo często odświeżanie kompletnie nic nie daje.
    > Widzę jak się mój kolega w pracy często męczy bo nie może sprawdzić
    > aktualnego salda :)

    W moim przypadku aktualizacja trwa niesamowicie długo, nawet kilka minut
    - ale zazwyczaj z pozytywnym skutkiem.

    > On jednak twierdzi, że Lukas jest wspaniały i tyle ;)

    No nie jest taki zły ;)

    Gree

  • 8. Data: 2005-04-14 19:07:17
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Wojciech Nawara napisał(a):

    > Znaczy nie tyle serwer pokazuje nieaktualne saldo, co nie pokazuje
    > aktualnego, right? :-)

    He he. Ładnie powiedziane :D

    > Ja też mam o tym banku dość dobrą opinię...

    *dość* czy *dobrą*? :)))

    ICQ: 79050392
    Tlen: msprungk
    GG:1447098

  • 9. Data: 2005-04-14 20:04:46
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:d3mcii$3p8$1@news.elsat.net.pl...

    > Ja też mam o tym banku dość dobrą opinię...

    Do rozliczen Lukas jest lepszy od VW (choc podobny) posiada zlecenia
    okresowe, czego brak w VW. Po drugie Lukas jest jedynym bankiem, ktory
    roznicuje klientow, tzn jezeli dajesz mu troche kasy w postaci lokat lub na
    rachunku to daje e-konto-pro calkowicie za darmo, czego brak w tak
    rozreklamowanych bankach internetowych, ktore sa o wiele drozsze od Lukasa i
    zaczynaja w szybkim tempie podnosic prowizje. Mbank i VW nie posiadaja
    placowek, wiec powinny dawac teoretycznie lepsza oferte kont a tak
    faktycznie nie jest.

  • 10. Data: 2005-04-14 20:49:30
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    Krzysztof wrote:

    > Do rozliczen Lukas jest lepszy od VW (choc podobny) posiada zlecenia
    > okresowe, czego brak w VW.

    A to dziwne, bo u mnie w interfejsie mozna wybrać co ile
    ma być wykonywane zlecenie.

    Pozdrawiam
    Ralf