  • 1. Data: 2007-02-15 23:41:06
    Temat: GMAC Bank - zmiana numerów kont - czyżby oszustwo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dziś otrzymałem zwykłym listem nadanym w Piotrkowie Trybunalskim wykonaną w
    formie kserokopii ze skserownym podpisem Andrzeja JAKUBOWSKIEGO - Prezesa
    Zarządu - wiadomość podobno z banku GMAC Bank (gdzie mam kredyt na samochód), że
    mam kolejne raty wpłacać na inny rachunek.

    Numer rozliczeniowy nowego konta (3-10 cyfra) to 1030 1999. Hoga w wyszukiwarce
    nie zna takiego banku, a dla GMAC podaje numer 19500001. Ale znalazłem przez
    Google, że to jest:

    Bank Handlowy w Warszawie SA - Bankowy Punkt Obsługi Klienta Nr 16
    00-803 Warszawa, al. Jerozolimskie 56C
    województwo: mazowieckie
    numer oddziału: 10301999
    telefon: (0-22) 657-72-00, fax: (0-22) 657-75-80
    infolinia: 0-801 66 66 66
    internet: http://www.citihandlowy.pl

    Wysłałem do banku maila, ale pozostał bez odpowiedzi. Przejrzałem ich portal pod
    adresem: http://www.opelbank.com.pl/ ale żadnej wzmianki o zmianie kont tam nie
    ma. Czyżby GMAC posiadał rachunki prowadzone przez Punkt Obsługi Klienta? Pewnie
    będę jutro do nich dzwonił, tym nie mniej przestrzegam i zalecam ostrożność.
    Zwłaszcza, że w piśmie podano numer telefonu (22) 521-54-00 i faksu (22)
    521-54-01, a na stronach banku są odpowiednio (0-22) 521-54-40 i (0-22)
    521-54-45. Podobne, ale inne.

    Czyżby wałek?

  • 2. Data: 2007-02-16 18:50:21
    Temat: Re: GMAC Bank - zmiana numerów kont - czyżby oszustwo?
    Od: "Tomek Dygała" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:er2r44$9r5$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > 19500001. Ale znalazłem przez Google, że to jest:
    >
    > Bank Handlowy w Warszawie SA - Bankowy Punkt Obsługi Klienta Nr
    [...]
    > Czyżby wałek?

    niekoniecznie ale lepiej się upewnij w GMAC.

    Dlaczego niekoniecznie? Niektóre banki stosują outsourcing w tym
    zakresie.
    Nie wiem jak teraz ale na początku działalności Fiat Banku spłaty
    kredytów szły na rachunek w Citku właśnie.

    pzdr.
    Tomek D
    --
    Tani kurs pilocki: http://www.kurspilotow.w.pl
    Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl

  • 3. Data: 2007-02-17 23:07:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek Dygała" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    Sprawa się wyjaśniła. Dostałem mail z GMAC i stwierdzają, ze są autorami tej
    kartki papieru. No cóż, po tak zacnej instytucji spodziewałem się po prostu
    poważniej wyglądającego dokumentu.

  • 4. Data: 2007-02-18 22:35:44
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 18 Feb 2007 00:07:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Sprawa się wyjaśniła. Dostałem mail z GMAC i stwierdzają, ze są autorami tej
    > kartki papieru. No cóż, po tak zacnej instytucji spodziewałem się po prostu
    > poważniej wyglądającego dokumentu.

    A pewien jesteś, że ten mail faktycznie został wysłany z GMAC?
    ;)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2007-02-18 23:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A pewien jesteś, że ten mail faktycznie został wysłany z GMAC?

    Tak. Po pierwsze adres do maila wziąłęm z ich strony internetowej, a nie pisma.
    Po drugie wysłano go z domeny "gmacio.com", a to domena tego banku. Po czecie
    sparwdziłem IP: 134.46.81.62 i należy do:

    General Motors Corporation,
    Address: 200 Renaissance Center
    City: Detroit
    StateProv: MI
    PostalCode: 48265
    Country: US

    Uważam, że raczej dochowałem "należytej staranności" przy weryfikacji tej
    wiadomości. trochę jedynie głupio, że musiałem to robić.

  • 6. Data: 2007-02-19 00:05:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > A pewien jesteś, że ten mail faktycznie został wysłany z GMAC?

    Tak. Po pierwsze adres do maila wziąłem z ich strony internetowej, a nie pisma.
    Po drugie wysłano go z domeny "gmacio.com", a to domena tego banku. Po czecie
    sprawdziłem IP: 134.46.81.62 i należy do:

  • 7. Data: 2007-02-19 00:07:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    >
    > A pewien jesteś, że ten mail faktycznie został wysłany z GMAC?

    Tak. Po pierwsze adres do maila wziąłem z ich strony internetowej, a nie pisma.
    Po drugie wysłano go z domeny "gmacio.com", a to domena tego banku. Po trzecie