  • 1. Data: 2009-01-12 19:16:43
    Temat: Formy zaoszczędzenia 19% podatku od dochodówkapitałowych.
    Od: "eclip" <e...@p...onet.pl>

    Witam,
    formy zaoszczędzenia 19% podatku od dochodów kapitałowych (tak zwany podatek Belki):
    -lokaty których dochód nie przekracza 2,49 zł
    -polisy lokacyjne
    -IKE

    Więcej:
    http://lokatybezbelki.w.interia.pl/

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-01-12 20:02:02
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "eclip" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatek Belki):
    > -lokaty których dochód nie przekracza 2,49 zł

    nie czaje

    "UWAGA

    Podatek może być za sprawą tej ustawy również większy niż 19% !

    Odsetki np. 2,50 zł zaokrągla się do 3 zł, podatek od 3 zł to 0,57 zł
    zaokrąglone do pełnego złotego 1 zł !

    2,50zł - 1 zł = 1,5 zł !

    Podatek w tym przypadku wynosi 40% !"

    od kiedy odsetki się zaokrągla?!

  • 3. Data: 2009-01-12 20:17:51
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 21:02:02 +0100, zlotowinfo wrote:

    > od kiedy odsetki się zaokrągla?!

    Od kiedy odsetki są podstawą opodatkowania.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 4. Data: 2009-01-12 20:41:57
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Od kiedy odsetki są podstawą opodatkowania.

    o co ci chodzi?

  • 5. Data: 2009-01-12 21:00:49
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 21:41:57 +0100, zlotowinfo wrote:

    > o co ci chodzi?

    19% podatek nalicza się od odsetek zaokrąglonych do pełnych złotych.

    Algorytm obliczania jest następujący:
    - sprawdzamy ile wyniosły odsetki,
    - zaokrąglamy odsetki do pełnych złotówek,
    - liczymy 19% od ww. kwoty,
    - zaokrąglamy podatek do pełnych złotówek.

    Przykład 1

    odsetki = 2,49 zł
    podstawa opodatkowania = 2,00 zł
    19% * 2,00 zł = 0,38 zł
    podatek = 0,00 zł
    odsetki netto = 2,49 zł - 0,00 zł = 2,49 zł

    Przykład 2

    odsetki - 2,50 zł
    podstawa opodatkowania = 3,00 zł
    19% * 3,00 zł = 0,57 zł
    podatek = 1,00 zł
    odsetki netto = 2,50 zł - 1,00 zł = 1,50 zł

    Czyli dzięki temu, że dostaliśmy od banku 1 gr odsetek więcej, straciliśmy
    1 zł na podatek.

    Na grupie było o tym pewnie i ze sto razy.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 6. Data: 2009-01-12 21:10:41
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > 1 zł na podatek.
    >
    > Na grupie było o tym pewnie i ze sto razy.

    no to żeś mnie zagiął, że podatek się zaokrągla to wiedziałem
    ale podstawę podatku też - to dla mnie nie do pojęcia

  • 7. Data: 2009-01-12 21:17:01
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 12 Jan 2009 22:10:41 +0100, zlotowinfo wrote:

    > no to żeś mnie zagiął, że podatek się zaokrągla to wiedziałem
    > ale podstawę podatku też - to dla mnie nie do pojęcia

    Po prostu od kilku lat są jedne przepisy dotyczące różnych podatków. W
    sumie chyba lepsze rozwiązanie niż stosowanie różnych zasad do różnych
    podatków. No i do tego te zabawy w unikanie/minimalizowanie belki ;-).

    PS. Przycinaj zbędne cytaty.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2009-01-12 23:03:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zlotowinfo wrote:

    > no to żeś mnie zagiął, że podatek się zaokrągla to wiedziałem
    > ale podstawę podatku też - to dla mnie nie do pojęcia

    a co robisz co roku na pit-37?

  • 9. Data: 2009-01-12 23:16:09
    Od: Krzysztof Drewicz <h...@w...gdzies.tam>

    On 2009-01-12, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a co robisz co roku na pit-37?

    Cytując znajomego marynarza:
    -Leję na zawietrznej.
    :p

    kd,

    ps. Wielu ludzi po prostu klika w rozmaitych programiszczach, drukuje, i
    po pięciu latach wyrzuca, bez przeczytania nawet objaśnienia do pitów
    nie mówiąc już o odpowiednich Ustawach i tym podobnych.

    --
    Krzysztof Drewicz
    Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej

  • 10. Data: 2009-01-15 17:19:28
    Od: "eclip" <e...@g...pl>

    Witam,
    dodam jeszcze: