  • 1. Data: 2009-07-02 07:56:05
    Temat: Eurobank - odwołanie zlecenia
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Taka mała przygoda z Eurobankiem... Zachciało mi się skorzystać z
    jednorazowego zlecenia i na ostatni dzień spłaty KK złożyłem zlecenie na
    przelew. Dzień wcześniej były środki.
    Rano ok. 6:20 wchodzę i lipa. Kasa jest, zlecenie nie wyszło. Spieszyłem się
    do pracy, a wiadomo jak to ze zleceniami w Eurobanku bywało, więc zrobiłem
    ręcznie przelew. Konto wyzerowałem. Zlecenie USUNĄŁEM. I poszedłem do pracy.
    Po powrocie ciekawa sprawa - przelew wyszedł podwójnie. Eurobank najpierw
    zasilił mi konto lokatami, które się zakończyły, potem zrealizował USUNIĘTE
    zlecenie. No więc złożyłem reklamację. Odpowiedź była taka, iż wszystko jest
    zgodne z procedurami. Aby usunąć zlecenie trzeba to zrobić dzień wcześniej.
    Nie ma możliwości usunięcia zlecenia on-line. Jedyną możliwością
    zablokowania go jest zerowe konto, jednak bank najpierw zasila je kwotą z
    lokat, zatem tu trzeba uważać. Osobiście pierwszy raz spotykam się z taką
    procedurą, w której przelew przyszły, który NIE wyszedł nie może być
    odwołany.

    Szymon

  • 2. Data: 2009-07-02 08:07:39
    Temat: Re: Eurobank - odwołanie zlecenia
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Szymon" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    > lokat, zatem tu trzeba uważać. Osobiście pierwszy raz spotykam się z taką
    > procedurą, w której przelew przyszły, który NIE wyszedł nie może być
    > odwołany.

    Podobnie masz w grupie BRE. Przelewprzyszły na dzień bieżący (ze statusem
    oczekujący) nie jest możliwy do usunięcia. Jedyna możliwość zablokowania
    jego realizacji to zejście z saldem poniżej wysokości tego przelewu.

  • 3. Data: 2009-07-02 08:55:24
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > Podobnie masz w grupie BRE. Przelewprzyszły na dzień bieżący (ze statusem
    > oczekujący) nie jest możliwy do usunięcia. Jedyna możliwość zablokowania
    > jego realizacji to zejście z saldem poniżej wysokości tego przelewu.

    Jesteś tego pewien? Do tej pory parę razy zdarzyło mi się odwołać przelew z
    datą przyszłą i natychmiast był usuwany z oczekujacych. Natomiast w grupie
    BRE wszystko jest na bieżąco robione i jeśli zlecam przelew to on wychodzi
    natychmiast. W takiej opcji w ogóle nie byłoby problemów, bo zlecenie
    powinno wyjść rano i nie dokonywałbym dodatkowego przelewu.

  • 4. Data: 2009-07-02 09:06:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > z datą przyszłą i natychmiast był usuwany z oczekujacych. Natomiast w
    > grupie BRE wszystko jest na bieżąco robione i jeśli zlecam przelew to on

    Jestem pewien.

    Chodzi o sytuację kiedy przykładowo zdefiniujesz dziś przelew na jutro i
    będziesz go chciał anulować jutro o godzinie 0:01. Nie da się. natomiast
    jeśli zdefiniujesz go jutro (na dzień bieżący), możesz go odwołać zanim nie
    wyjdzie z banku.

  • 5. Data: 2009-07-02 09:10:20
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    wiadomościnews:h2hsc4$nkb$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > jeśli zdefiniujesz go jutro (na dzień bieżący), możesz go odwołać zanim nie

    Wyraznie brakuje opcji "Wykonaj teraz" przy zleceniach przyszlych.

  • 6. Data: 2009-07-02 09:25:22
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

> [...]
    > będziesz go chciał anulować jutro o godzinie 0:01. Nie da się. natomiast
    > jeśli zdefiniujesz go jutro (na dzień bieżący), możesz go odwołać zanim

    Oczywiście masz rację. Ale zauważ, że gdyby tak właśnie było w EB nie
    zaistniałby problem. O 6:20 sprawdzam rachunek, kasy nie ma, zlecenie jako
    zrealizowane, szafa gra. Problem powstał, bowiem zlecenie NIE zostało
    zrealizowane. Stąd jego odwołanie (w BRE można odwołać, jeśli jest kasa na
    koncie) i realizacja przelewu. Zabezpieczyłem się maksymalnie - zerowy stan
    konta, bo minusowego nie można zrobić ;-) Niemniej EB najpierw sobie je
    zasilił z lokat, a potem puścił odwołane zlecenie.

  • 7. Data: 2009-07-02 09:41:51
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > stan konta, bo minusowego nie można zrobić ;-) Niemniej EB najpierw sobie
    > je zasilił z lokat, a potem puścił odwołane zlecenie.

    W BRE sytuacja jest taka, że jest podejmowana jedna próba wykonania przelewu
    (podobnie chyba w przypadku zlecenia stałego, nie wiem bo nie używam tego) I
    sesją, w razie braku środków przelew zostaje nieodwracalnie anulowany.

    EB ma to chyba rozwiązane inaczej. Albo zlecenia stałe wychodzą ostatnią
    sesją albo może jest podejmowanych kilka prób? Nie wiem. Czy to była jakaś
    szczególna sytuacja, że się tego dnia lokata kończyła? Czy to może jakaś
    lokata typu o/n?

    Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest,
    jest to dezinformujące.

  • 8. Data: 2009-07-02 09:44:46
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 11:41:51 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > lokata typu o/n?
    >
    > Naturalnie masz rację, że warto by to rozwiązać inaczej, bo tak jak jest,

    Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
    poszło.
    Za to dostałem kolejną _pisemną_ odpowiedź na reklamację (a w zasadzie to
    nawet reklamacja nie była). Tym razem kompletnie niepotrzebną i na dodatek
    nie na temat :).

    --
    Kojer

  • 9. Data: 2009-07-02 09:50:11
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 2 Jul 2009 11:44:46 +0200, Robert Kois napisał(a):

    > Dziwne jest to, że się zlecenie nie wykonało. Moje dzisiejsze bez problemu
    > poszło.

    A moment niedoczytałem, że to o 6:20 było, no to miało prawo jeszcze nie
    wyjść.

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-07-02 09:56:16
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 2 Lip, 11:25, "Szymon" <x...@o...pl> wrote:

> [...]
    > konta, bo minusowego nie można zrobić ;-) Niemniej EB najpierw sobie je
    > zasilił z lokat, a potem puścił odwołane zlecenie.

    Zasilil z lokat czy z kont oszczednosciowych?
    Jesli z lokat, to ciekawe, czy obciazaja ewentualnymi kosztami
    zerwania?

    Natomiast zlecenie zrealizowane zostaloby kolo 8-ej - wtedy pierwsza
    sesja elixiru.

    Wogole widze, zw w EB "jutro" staje sie "dzis" kolo 23-ej. Juz wtedy
    nie mozna zrobic zlecenia przyszlego z data jutrzejsza.

    Caly czas denerwuje mnie to,m ze przxy usunieciu zlecenia
    (niewymagajacego innej poza zalogowaniem na konto autoryzacji) nie
    pozostaje zaden slad tej operacji w historii. Zlecenie znika jakby
    nigdy nie powstalo.