  • 1. Data: 2009-07-02 07:59:48
    Temat: rozwoj sytuacji FUS
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Zgodnie ze słowami członka zarządu ZUS, pani Marii Szczur, wydatki w I
    połowie bieżącego roku wzrosły o 14% w stosunku do roku 2008, a wpływy o 5%.
    Ta tendencja będzie się pogłębiać i niedługo te zmiany będą prawdopodobnie
    mieć różne znaki.

    Sugerowałbym ostrożność z długimi lokatami w PLN.

  • 2. Data: 2009-07-02 10:21:22
    Temat: Re: rozwoj sytuacji FUS
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 02 Jul 2009 09:59:48 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Sugerowałbym ostrożność z długimi lokatami w PLN.

    Dokładnie. Jeżeli lokata to 1-10 dni no max 1 m-c a najlepiej to KO z
    nieograniczonymi przelewami na ROR.

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-07-02 18:06:01
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Sugerowałbym ostrożność z długimi lokatami w PLN.

    Czyli już należy kupować konserwy ? :)

    --
    Mithos

  • 4. Data: 2009-07-03 00:37:50
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > połowie bieżącego roku wzrosły o 14% w stosunku do roku 2008, a wpływy o
    > 5%. Ta tendencja będzie się pogłębiać i niedługo te zmiany będą

    To już?

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 5. Data: 2009-07-03 08:16:04
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "schliesky" <t...@m...pl> napisał w wiadomości

    > To już?

    Hehehe, ja bym chciał, ale to jeszcze raczej nie TO - zbyt mała skala
    problemu.

    To będzie długi i bolesny proces i jeszcze wiele pieniędy osób placących
    polskie podatki zostanie w to utopionych (łącznie z jakąś formą zaboru
    środków OFE)...

    Jednakże jeśli efektywnie rozkręci się tendencja do korzystania z
    niepolskich systemów ubezpieczeń społecznych (a ze względu na unijne prawo
    nie będą raczej w stanie temu skutecznie przeciwdziałać przy użyciu
    manipulowania prawem, dla innych krajów UE jest to bowiem zjawisko korzystne
    i w związku z tym unia będzie miała polskie państwo w dupie), TO może się
    stać zaskakująco szybko. :)

  • 6. Data: 2009-07-03 13:29:02
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > zjawisko korzystne i w związku z tym unia będzie miała polskie państwo w
    > dupie), TO może się stać zaskakująco szybko. :)

    I z czego tu się cieszyć ? Zapłacimy za to wszyscy IMO. I to całkiem sporo.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-07-03 13:36:49
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > I z czego tu się cieszyć ? Zapłacimy za to wszyscy IMO. I to całkiem
    > sporo.

    To nieuniknione, a im dłużej trwa upadek, tym więcej środków się marnuje, po
    co ciagnąć tę fikcję.

    Po pierwsze jest duża szansa, że spowoduje to pewne "wyczyszczenie
    sytuacji" - to argument w skali makro.

    A w skali mikro: wolisz aby to się zdarzyło teraz, czy wtedy kiedy Ty
    będziesz już beneficjentem tego systemu (o ile uczestniczysz aktywnie w
    polskim systemie przymusowych ubezpieczeń społecznych, a z tego co piszesz
    to uczestniczysz)?

    Więc owszem cieszyłbym się gdyby TO się stało szybko.

  • 8. Data: 2009-07-03 13:41:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Po pierwsze jest duża szansa, że spowoduje to pewne "wyczyszczenie
    > sytuacji" - to argument w skali makro.

    Ale jakie wyczyszczenie ? MSWiA właśnie wycofało się z reformy
    emerytalnej służb mundurowych. Rolników i KRUS nie ruszy NIKT, ponieważ
    zawsze jakaś partia "chłopska" jest u władzy.

> [...]
    > będziesz już beneficjentem tego systemu (o ile uczestniczysz aktywnie w
    > polskim systemie przymusowych ubezpieczeń społecznych, a z tego co

    Płacę. Na nic w zamian nie liczę :)

    > Więc owszem cieszyłbym się gdyby TO się stało szybko.

    A skończy się to tak, że podniosą po prostu składkę i fikcja będzie
    trwała kolejnych kilka(naście/dziesiąt) lat.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-07-03 13:48:19
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Ale jakie wyczyszczenie ? MSWiA właśnie wycofało się z reformy emerytalnej
    > służb mundurowych. Rolników i KRUS nie ruszy NIKT, ponieważ zawsze jakaś
    > partia "chłopska" jest u władzy.

    Nie będzie w końcu skąd kraść! To zadziała mniej więcej tak tak jak
    transformacja Leszka Balcerowicza zjadła w mechanizmie inflacyjnym
    oszczędności ludzi w PLN.

    > A skończy się to tak, że podniosą po prostu składkę i fikcja będzie trwała
    > kolejnych kilka(naście/dziesiąt) lat.

    Mithos, moim zdaniem nie ma najmniejszych szans aby to przetrwało 20 lat.
    Najmniejszych.

  • 10. Data: 2009-07-03 14:09:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Nie będzie w końcu skąd kraść! To zadziała mniej więcej tak tak jak
    > transformacja Leszka Balcerowicza zjadła w mechanizmie inflacyjnym
    > oszczędności ludzi w PLN.

    Zawsze jest skąd kraść. Jak nie ma to można pożyczać.

    > Mithos, moim zdaniem nie ma najmniejszych szans aby to przetrwało 20
    > lat. Najmniejszych.

    Socjalizm podobno miał upaść, a cała UE pokazuje, że jednak może istnieć
    i mieć się całkiem dobrze :)

    Pod względem pewnych założeń ekonomicznych i kulturowych (lansowanie
    jedynie słusznych poglądów) to UE to taka znacznie ulepszona idea ZSRR
    (kwestie polityczne i reżim zbrodniczy pomijam).

    --
    Mithos