  • 1. Data: 2005-05-09 18:24:27
    Temat: Escrow - chce tego uzyc, ale sie boje :)
    Od: Piotr Woźniak <p...@n...pl>

    Czesc,

    znalazlem firme w anglii od ktorej chce kupic towar.
    Nie znam tej firmy wiec nie ma mowy o western union, przelewach
    na konta z gory, itp.

    Chcialbym uzyc escrow, ale zastanawiam sie jak mozna takie
    cos oszukac. Czy ktos z Was uzywal tego i zostal oszukany ? Jesli tak to
    w jaki sposob, jak sie przed oszustwem zabezpieczyc.

    Z tego co czytalem wyglada to mniej wiecej tak :

    1. Wplacam kase na konto posrednika
    2. Kupujacy potwierdza kwote, wysyla towar, posrednik monitoruje
    wysylke.
    3. Ja odbieram towar i potwierdzam, ze jest wszystko ok.
    4. Posrednik przykazuje kase do dyspozycji sprzedajacego

    No i oczywiscie wszystko pieknie wyglada, ale jak to w zyciu
    jest kilka ale :

    1. Co w przypadku gdy sprzedajacy nie wysle towaru ? Kiedy
    odzyskam kase wplacona na konto posrednika ?
    2. Co w przypadku gdy sprzedajacy wysle zamiast towaru
    przyslowiowa cegle ? Jak wyglada reklamacja ?
    Z tego co czytalem to wyglada to dosc slabo, bo kupujacy musi
    odeslac towar do sprzedajacego i dopiero jak sprzedajacy potwierdzi
    odbior kupujacy dostaje do dyspozycji pieniadze. A co w przypadku
    gdy sprzedajacy nie potwierdzi odbioru ? Czy dostanie moja kase
    ale z jakims duzym opoznieniem ? Np. za dwa, trzy miesiace ?
    3. Czy istnieje jakas firma kurierska w ktorej moge przed odbiorem
    otworzyc paczke i w obecnosci kuriera sprawdzic zawartosc i jak
    cos jest nie tak to wtedy tej paczki nie odebrac ?
    Jesli takie firmy istnieja to prosze o podanie ich nazw, oczywiscie
    chodzi o firmy kurierskie o zasiegu swiatowym.
    4. Czy jesli nawet uda sie pazckie nieodebrac to wtedy tez trzeba
    skladac reklamacje w escrow ? No bo niby paczka nieodebrana,
    kurier sa zabral z powrotem, a escrow niby monitoruje paczki
    wiec powinien wiedziec, ze paczka wraca. Czy wtedy bedzie to
    potraktowane jako tranzakcja przerwana i dostane swoje pieniadze
    bez zadnych ceregieli ?
    5. Jak sa rozpatrywane reklamacje ? Bo na ten temat to nic nie
    znalazlem w oficjalnych opisach :(

    Z wazniejszych rzeczy to chyba bede chcial korzystac z www.escrow.com

    Z gory dziekuje za odpowiedz,

    Piotrek

  • 2. Data: 2005-05-09 21:08:59
    Temat: Re: Escrow - chce tego uzyc, ale sie boje :)
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Piotr Woźniak <p...@n...pl> wrote:
    > 1. Co w przypadku gdy sprzedajacy nie wysle towaru ? Kiedy
    > odzyskam kase wplacona na konto posrednika ?

    W waruknkach serwisu Escrow powinno być to opisane. Choć z Escrow.com
    korzystałem to nie pamiętam.

    Chyba to było jakoś tak że sprzedający musi wtedy wysłać dowód nadania i
    podpisane przez Ciebie potwierdzenie odbioru do pośrednika.
    Jeśli nie dostarczy przez jakiś tam czas, jakieś dwa tygodnie pewnie,
    to kase zwracają Tobie.

    Jeśli wyśle to pośrednik zatrzymuje kase do czasu wyjaśnienia sprawy z
    kurierem.

> [...]
    > odeslac towar do sprzedajacego i dopiero jak sprzedajacy potwierdzi
    > odbior kupujacy dostaje do dyspozycji pieniadze.

    Tak.

    > A co w przypadku
    > gdy sprzedajacy nie potwierdzi odbioru ? Czy dostanie moja kase
    > ale z jakims duzym opoznieniem ? Np. za dwa, trzy miesiace ?

    Pewnie do sądu, i do tego czasu nikt nie dostanie kasy.

    > Z wazniejszych rzeczy to chyba bede chcial korzystac z www.escrow.com

    Korzystałem, przelew im wysłałem z Multibanku, polecam, przelew
    kosztował 26 PLN, nic więcej nie doliczyli.

    Escrow.com jest dosyć drogi, jak przedmiot jest tani to można skorzystać
    z escrow moneybookers.com - też korzystałem, bez problemów.

    Uwaga: poza tymi wyżej, prawie wszystkie serwisy Escrow są fałszywe, tzn
    kasa wysłana do nich przepada. Nigdy nie korzystaj z Escrow gdy nie
    znasz nikogo kto z niego korzystał z sukcesem.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm