  • 1. Data: 2003-04-11 07:42:30
    Temat: Dziwne praktyki BZ WBK
    Od: t...@p...onet.pl

    Moja znajoma wzięła dwa lata temu niewielki kredyt w BZWBK na dwa lata. Przez
    1,5 roku spłacała go regularnie a następnie spłaciła pozostałą część przed
    terminem. Po tej spłacie dostała zaświadczenie z banku, że kredyt wraz z
    wszystkimi dodatkowymi należnościami(za wcześniejszą spłatę) został spłacony.
    Było to gdzieś w granicach pażdziernik-listopad 2002.

    W ostatnich dniach dostała pismo z banku, że ze względu na wprowadzanie w 2002
    nowego systemu informatycznego! pracownik sie pomylił i powinna jeszcze spłacic
    około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za przesłane pismo daje
    około 40 zł. Co o tym sądzicie.
    Tensor1.

  • 2. Data: 2003-04-11 08:12:10
    Temat: Re: Dziwne praktyki BZ WBK
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    spłacic
    > około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za przesłane pismo

    Jakbym mial takie zaswiadczenie to chyba bym sie wypial na nich.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-04-11 08:14:27
    Od: "Janoush" <janusz_a223a @ skrzynka.pl>

> [...]
    spłacic
    > około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za przesłane pismo

    A co nas obchodzi, że wprowadzono nowy system. To ich problem i pracownika.
    Ma papier ? - Ma !!!.
    1. Najprościej się nie przejąć i olać ale to może spowodować dalszą
    korespondencję :).
    2. Jeśli chce mieć w miarę szybko spokój - odpisać i załączyć ksero papieru.
    I zapomnieć

    Ad. 1 po jakimś czasie sprawdzić w BIK-u czy czegoś złego nie ma, a jeśli
    jest - to Arbiter z kserokopią papieru z banku.
    To powinno zakończyć problem.

    Janusz

  • 4. Data: 2003-04-11 13:19:02
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    > Po tej spłacie dostała zaświadczenie z banku, że kredyt
    [...]
    > został spłacony.
    [...]

> [...]
    > około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za przesłane pismo daje

    Jak sie wybiera BZWBK to trzeba byc przygotowanym na takie
    niespodzianki. Mialem z nimi dwa podobne przejscia, na ktorych
    z ich winy stracilem na odsedkach i jeszcze musialem za to
    doplacac. Opisywalem to na jesieni zeszlego roku na grupie
    i nie bede sie juz rozpisywal bo by zajelo znowu jakies 3
    ekrany.

    Niestety BZWBK to taki bank w ktorym maja wielki balagan i
    ciagle sie myla a musi za to placic klient:(.

    pozdrawiam i zycze powodzenia w walce z nimi:)
    - tan

    wytnij "nos." z adresu: t...@n...o2.pl

  • 5. Data: 2003-04-11 15:04:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    t...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > spłacic
    > około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za przesłane pismo daje

    Wedlug mnie oplata za przeslane pismo ani karne odsetki sie im nijak nie
    naleza (co najwyzej moga sie nalezec odsetki _od_ momentu dostarczenia pisma
    + np. 14 dni). No chyba ze znajoma sie na takie dziwne warunki zgodzila,
    ale normalnie chyba czegos takiego nie ma.

    Natomiast podstawowa kwota (20 zl) zapewne im sie nalezy, z tym, ze mozna
    np. poprosic ich o przedstawienie wyliczen nie budzacych watpliwosci,
    i upierac sie, ze warunkuje to uznanie roszczenia.

    Inna sprawa, ze w banku powinni miec jakis limit, po przekroczeniu ktorego
    dopiero decyduja sie osmieszyc.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2003-04-11 15:44:52
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > i upierac sie, ze warunkuje to uznanie roszczenia.
    >
    > Inna sprawa, ze w banku powinni miec jakis limit, po przekroczeniu ktorego

    Reasumując uważasz, że mino otrzymanego z banku prawie pół roku temu
    zaświadczenia, że kredyt został spłacony w całości wraz ze wszystkimi
    dodatkowymi opłatami, Bank może po pół roku stwierdzić, że się pomylił i żadać
    od klienta dodatkowej kasy. Może tak, ale na jakiej podstawie prawnej. Będę
    bardzo wdzięczny za informację. Oczywiście wielkość kwoty nie ma tu znaczenia.
    Chodzi o zasadę. Tensor1

  • 7. Data: 2003-04-11 16:46:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    t...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > zaświadczenia, że kredyt został spłacony w całości wraz ze wszystkimi
    > dodatkowymi opłatami, Bank może po pół roku stwierdzić, że się pomylił

    Tak mysle. Z tym, ze nie dodatkowe, a tylko tej, ktora mu sie nalezy
    - odsetki za zwloke mu sie nie naleza, bo nie bylo tu zadnej zwloki.
    Podobnie trudno, by ktos inny placil za uslugi pocztowe z ktorych
    korzysta bank.

    > Może tak, ale na jakiej podstawie prawnej.

    Nie jestem specjalista od prawa, ale jesli szukasz szczegolowego przepisu,
    to chyba wykazanie, ze taki istnieje, nalezy do Ciebie - ogolne przepisy
    polecaja jednak placic naleznosci niezaleznie od blednych kwitow.
    Czym innym naturalnie byloby dochodzenie naleznosci np. przed sądem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 8. Data: 2003-04-11 18:01:34
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > polecaja jednak placic naleznosci niezaleznie od blednych kwitow.
    > Czym innym naturalnie byloby dochodzenie naleznosci np. przed sądem.
    Szkoda, bo poradziłem znajomej, żeby nic nie płaciła. Dziękuje za informację.
    Tensor1

  • 9. Data: 2003-04-12 10:40:11
    Od: gusano <g...@t...pl>

    On 11 Apr 2003 09:42:30 +0200, <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jeszcze spłacic około 20 zł, co wraz z karnymi odsetkami oraz opłatą za
    > przesłane pismo daje około 40 zł. Co o tym sądzicie.

    mi przy tej samej okazji zmiany systemu kredytowego na przelomie
    listopada/grudnia bank pobral z konta rate za kredyt - tworzac debet na
    rachunku - pozniej co smieszne domagajac sie ponownie tej raty styczniowej
    w styczniu
    jednak po kilku listach poleconych bzwbk uniewaznil wszystkie odsetki -
    ciekawe jednak ze gdybym sie tym nie zainteresowal gdzie wsiakly pieniadze -
    na historii byly to przelewy bez tytulu - to czy bank o tym mnie
    poinformowal, gdyz sprawe wyjasnilem dopiero pod koniec stycznia

    musza miec jakis genialny system bankowy!

    gusano

  • 10. Data: 2003-04-14 07:49:26
    Od: K <krzysp10@nospam_usun.wp.pl>

    Użytkownik t...@p...onet.pl napisał:
    > Szkoda, bo poradziłem znajomej, żeby nic nie płaciła. Dziękuje za informację.

    A może to podesłać do jakiejś gazety - pomogli by prawnie, a bank może
    by się zreflektował (bo jednak dał plamę - przyznawać się na piśmie do
    własnego błędu i żadać za to pieniędzy od klienta !!!)

    K.