  • 1. Data: 2009-06-17 19:17:06
    Temat: Dywidenda (jak to się je)
    Od: SJ <j...@k...onet.pl>

    Witam
    Leszczowskie pytanie ale co mi tam :)
    Nabyłem kilka dni temu akcje KGHM-u (wiem wiem nie zły zjazd) Dziś
    dowiedziałem się że w tych dniach była ustalana dywidenda, pierwszy
    raz mam akcję w chwili ustalania dywidendy. Z tego co czytam w necie
    spełniam warunki poborcy dywidendy ale?? czytam również ze należy mieć
    akcje " z prawem do dywidendy" . Kupując przez DM PKOSA nigdzie nie
    widzę opcji gdzie mogę wybrać akcję z prawem czy bez prawa do
    dywidendy i tu pierwsze pytanie, jak to sprawdzić, czy mając akcje
    równocześnie mam prawo. A druga sprawa to jeśli już mam prawo do
    dywidendy to czy KGHM sam mi ją wypłaci czy też mam słać gdzieś jakieś
    pisma że mam akcje i spełniam warunki? O tym nie ma informacji
    Jeśli ktoś z grupowiczów miałby chwilkę to bym prosił :)
    Pozdrawiam
    JS

  • 2. Data: 2009-06-17 19:35:55
    Temat: Re: Dywidenda (jak to się je)
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "SJ" <j...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
[...]

    Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009
    (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

  • 3. Data: 2009-06-17 19:40:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Fidelio" <t...@o...eu> wrote in message
> [...]
    >
    > Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009
    > (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

    dodam tylko że nie dostaniesz żadnego "potwierdzenia" pocztą / mailem /
    końmi...
    sam musisz pilnować kiedy przypada sesja z prawem do dywidendy.

    george

  • 4. Data: 2009-06-17 19:42:08
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Fidelio wrote:

> [...]
    >
    > Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009
    > (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

    Twoja odpowiedź sugeruje, że trzeba trzymać akcje do podanej daty. Trzeba
    mieć akcje na zamknięciu w dniu dywidendy czyli wystarczy kupić akcje na
    zamknięciu 13.07.2009, jeżeli to dzień dywidendy, bo nie wiem.

  • 5. Data: 2009-06-17 19:43:40
    Od: SJ <j...@k...onet.pl>

    > Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009
    > (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

    Po prostu wleją mi do konta? czy zwiększą ilość akcji?
    Zajmie sie tym DM ?
    To chyba zbyt proste na nasze warunki :)
    JS

  • 6. Data: 2009-06-17 20:37:46
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

  • 7. Data: 2009-06-17 20:38:53
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "SJ" <j...@k...onet.pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]

    Po prostu wleją mi do konta? czy zwiększą ilość akcji?
    Zajmie sie tym DM ?
    To chyba zbyt proste na nasze warunki :)

    Dostaniesz na rachunek maklerski.

  • 8. Data: 2009-06-17 20:47:07
    Od: karol <k...@k...pl>

    > Dostaniesz jak będziesz miał akcje kghm do końca sesji w dniu 13.07.2009
    > (poniedziałek). Nic więcej nie musisz robić.

    Ciagne leszczowy temat:

    Uno)
    Dlaczego fidelio podal nieprawidziwa date wyplaty pierwszej dywidendy, a
    mianowicie date 3 dni wczesniejsza niz faktyczna date wyplaty; liczyl na
    duza sprzedaz i spadek ceny tuz przed wypłatami?
    duo)
    Od 3 dni KGHM polecial ostro w dol. Czy ktos umie wytlumaczyc czy to ma
    zwiazek z deyczja o wyplacie dywidendy?
    I ostatnie)
    Czy teraz KGHM bedzie leciał w dół tylko dlatego, ze za jakis miesiac
    wyplaci dywidende?
    Czy moze sie okazać, ze ta dywidenta 7 zl moze byc niewystarczajaca w
    stosunku do spadku wartosci ktory teraz obserwujemy?

    Tyle pytan od kleszcza

  • 9. Data: 2009-06-17 20:55:58
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Jak np dzień ustalenia prawa do dywidendy przypada na 10-go, to musisz mieć
    akcje trzy sesje wcześniej, bo po takim terminie będą na Twoim koncie. To
    znaczy, że np możesz je sprzedać dwa dni przed dniem ustalenia prawa, bo po
    sprzedaniu i tak jeszcze kiszą się 3 sesje na Twoim koncie.

    PS Mogę się mylić.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 10. Data: 2009-06-17 21:02:02
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    Użytkownik "karol" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mianowicie date 3 dni wczesniejsza niz faktyczna date wyplaty; liczyl na
    > duza sprzedaz i spadek ceny tuz przed wypłatami?

    No i jak tu takiemu ignorantowi odpowiedzieć? Jak jesteś leszczem to się
    grzecznie spytaj a nie oskarżenia rzucasz absurdalne.
    Dzień ustalenia prawa do dywidendy jest na 16.07.2009 więc musisz mieć akcje
    na 3 dni przed tą datą czyli 13.07.2009.
    Jak nadal uważasz, że to nieprawdziwa data to niech Ci inni wytłumaczą, mi
    już ręce opadają.

    > duo)
    > Od 3 dni KGHM polecial ostro w dol. Czy ktos umie wytlumaczyc czy to ma
    > zwiazek z deyczja o wyplacie dywidendy?

    Nie ma. Wszystkie surowcowe spółki poleciały w dół.

    > I ostatnie)
    > Czy teraz KGHM bedzie leciał w dół tylko dlatego, ze za jakis miesiac
    > wyplaci dywidende?

    Bardzo wątpliwe, zbliżająca się dywidenda to raczej powód do wzrostów.

    > Czy moze sie okazać, ze ta dywidenta 7 zl moze byc niewystarczajaca w
    > stosunku do spadku wartosci ktory teraz obserwujemy?

    Nie da się sensownie odpowiedzień na takie pytanie, popracuj nad jego
    sensem.

    > Tyle pytan od kleszcza

    Ufff.