  • 1. Data: 2009-06-17 16:57:54
    Temat: zarzadzanie portfelem
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Czy ktoś mógłby polecić jakiś program, albo stronę internetową, gdzie można
    robić sobie notatki z zakupionych instrumentów i porównywać z aktualnymi
    notowaniami? Chodzi o kontrolę stanu finansowego portfela, co jest dosyć
    trudne, gdy mamy porozrzucaną gotówkę po różnych bankach i domach
    maklerskich.

    Do tej pory używałem portfela na money.pl i wystarczał mi w zupełności, ale
    nie ma tam niestety możliwości wprowadzania opcji. Poza opcjami, akcjami,
    obligacjami i kontraktami chciałbym również mieć fundusze inwestycyjne,
    możliwość wprowadzania lokat, kredytów itd., ogólnie wszystkie dostępne na
    polskim rynku instrumenty finansowe.

    Oczywiście dane nie muszą być pobierane na bieżąco, wystarczą ceny z
    zamknięcia sesji albo z 15 minutowym opóźnieniem.

  • 2. Data: 2009-06-17 18:26:37
    Temat: Re: zarzadzanie portfelem
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    Excel bedzie bardzo dobry do tego zadania.

  • 3. Data: 2009-06-17 18:51:48
    Od: "DeJotTe" <d...@g...com>

    >Do tej pory robiłem to w excelu, ale wydaje mi się, że to jednak za dużo
    >roboty. Chciałbym też mieć historię operacji, a arkusz nie za bardzo się do
    >tego nadaje, prędzej jakaś baza danych.

    Jesli do tej pory robiles to w Excelu i nie jestes zadowolony, tzn ze cos
    zle robiles:)
    Cały proces aktualizacji danych mozna zautomatyzowac jesli korzystasz z
    bankow i biur maklerskich, ktore generuja historie transakcji w postaci
    plikow CSV. Pliki z aktualnymi notowaniami równiez sa dostepne, ewentualnie
    mozna wykorzystac kwerendy ze stron www. Wszystko to mozna zrobic bardzo
    szybko, za pomoca jednego klikniecia. Pozostaje jedynie zaprojektowac taki
    skoroszyt:)

  • 4. Data: 2009-06-17 18:58:19
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Delfino Delphis pisze:

    > Do tej pory robiłem to w excelu, ale wydaje mi się, że to jednak za dużo
    > roboty. Chciałbym też mieć historię operacji, a arkusz nie za bardzo się do
    > tego nadaje, prędzej jakaś baza danych.

    Z pewną taką nieśmiałością zaproponował bym coś takiego -->
    http://www.juraura.neostrada.pl/

  • 5. Data: 2009-06-17 20:33:13
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

  • 6. Data: 2009-06-17 21:14:32
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    DeJotTe wrote:

> [...]
    > ewentualnie mozna wykorzystac kwerendy ze stron www. Wszystko to mozna
    > zrobic bardzo szybko, za pomoca jednego klikniecia. Pozostaje jedynie

    Niestety z tymi CSV będzie problem. Niby można parsować html. Jeszcze
    dochodzi kontrola błędów konieczność ręcznego ściągania danych,
    aktualizowania, ble. Ja robię kilka operacji dziennie i po prostu mi się nie
    chce, a na pewno gotowe algorytmu już są. :)

  • 7. Data: 2009-06-17 21:15:12
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Jerzy Olszewski wrote:

    > Z pewną taką nieśmiałością zaproponował bym coś takiego -->
    > http://www.juraura.neostrada.pl/

    Obejrzę na pewno, ale to chyba raczej program do analizy technicznej niż
    zarządzania portfelem?

  • 8. Data: 2009-06-17 22:37:36
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    ms money

  • 9. Data: 2009-06-18 07:55:17
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    Delfino Delphis pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście dane nie muszą być pobierane na bieżąco, wystarczą ceny z
    > zamknięcia sesji albo z 15 minutowym opóźnieniem.

    Można coś takiego wyszyć w GnuCash. Niestety nie zadziała to out of the
    box, trzeba dosyć sporo pracy włożyć. Ale potencjalnie umożliwia
    zarządzanie portfelem: equity, wynik (ogółem za okres i na każdej
    transakcji), cash flow, koszty, bieżąca wycena, historia.
    Problemy z programem są dwa (właściwie są to dwa *największe* problemy):
    - Co prawda istnieje schemat kont dla giełdy ale jest on baaaardzo
    prosty, wymagający znacznej rozbudowy. Nie ma także żadnej bazy papierów
    czy innych instrumentów, każdy trzeba własnoręcznie wbić :-(
    - mechanizm kwotowania trzeba oddzielnie zainstalować i nie jest to
    proste kliknięcie w baton
    Jest też zaleta: program jest za całkowicie bezpłatne gratis

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 10. Data: 2009-06-18 07:56:59

    Damian pisze:
    > ms money

    Czy jest w nim baza danych krajowych papierów wartościowych, obligacji,
    funduszów itp?
    Czy działa kwotowanie dla krajowych papierów?