  • 161. Data: 2015-05-27 12:27:41
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości
    >I tylko nikt nie liczy opłat około-kredytowych, prowizji, opłat
    >notarialnych
    >itp. itd.

    Mysle, ze porownujemy wykosc raty razem z roznymi oplatami.
    Faktycznie dochodza oplaty jednorazowe, ale raczej nieduze w skali
    calosci.

    >Ja przez pierwsze lata swojej kariery zawodowej przeprowadziłem się
    >4 razy (w ciągu 5 lat). Za każdym razem do optymalniejszego lokum.
    >Gdybym się zdecydował od razu na kupno, to bym sobie takie możliwości
    >ograniczył,
    >a o zmianie mieszkania kupionego, to można co najwyżej myśleć w
    >perspektywie
    >"raz na 10 lat".

    No coz, bywali tacy co zmieniali czesciej.
    Wysokie zarobki, wysoka zdolnosc, kupuje sie nowe na kredyt, a stare
    idzie na wynajem, ktory pokrywal rate kredytu :-)

    J.

  • 162. Data: 2015-05-27 12:33:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Rynek wynajmu jest u nas bardzo łaskawy dla najemców. Na tzw.
    >"zachodzie", aby wynająć mieszkanie trzeba przedstawić plik
    >zaświadczeń, że się ma pracę i to nie byle jaką, tylko stałą i dobrze
    >płatną,

    No nie wiem, gdzies te Murzyny, Turki, studenci a i karani mieszkaja.

    >zaświadczenie o niekaralności, wpłacić kaucję i z góry za pierwsze 3
    >mies. U nas każdy obwieś, który ma w kieszeni parę groszy na kaucję i
    >czynsz za pierwszy miesiąc, może wynająć mieszkanie i nie musi się z
    >niczego tłumaczyć.

    No, po doswiadczeniach roznych najemcow kaucja rosnie.

    Tym niemniej ... to wlasnie na zachodzie jest wiecej mieszkan
    wynajmowanych.

    J.

  • 163. Data: 2015-05-27 12:42:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:
    > Jedno i drugie - chodzi o zmniejszenie kosztów najmu w relacji do zarobków.

    http://www.gumtree.com/p/3-bedrooms-rent/3-4-bed-fla
    t-in-east-central-london-wapping-property-located-in
    -central-london/1105063731

    Normalnie taniocha za tym zachodzie. 585 GBP/tydzień = 2340 GBP/miesiąc.
    Normalnie przeciętna kasjerka z Tesco może brać i się wprowadzać... :-)

  • 164. Data: 2015-05-27 12:48:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-27 o 12:42, Poldek pisze:

> [...]
    >

    > Normalnie taniocha za tym zachodzie. 585 GBP/tydzień = 2340 GBP/miesiąc.
    > Normalnie przeciętna kasjerka z Tesco może brać i się wprowadzać... :-)

    Nie ma co, świetne porównanie, do centrum najdroższego miasta w Europie
    o ponadprzeciętnych cenach.

    Ktoś powiedział, że kasjerki z Tesco mają mieszkać w centrum Londynu?

    To tak jakbyś twierdził, że kasjerka z Biedronki ma mieszkać w
    "Żaglowcu" na Złotej 44 (DC).

    --
    Liwiusz

  • 165. Data: 2015-05-27 22:58:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    >
    > Ktoś powiedział, że kasjerki z Tesco mają mieszkać w centrum Londynu?
    >
    > To tak jakbyś twierdził, że kasjerka z Biedronki ma mieszkać w

    To mieszkanie to nie odpowiednik Żaglowca, tylko odpowiednik przeciętnej
    kamienicy w Śródmieściu. Odpowiednik Żaglowca w Londku to pewnie rząd
    wielkości więcej niż to ogłoszenie.

  • 166. Data: 2015-05-27 23:03:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Tym niemniej ... to wlasnie na zachodzie jest wiecej mieszkan
    > wynajmowanych.

    1. Bo mniejszy odsetek ludności stać na kupno.
    2. W Polsce kupa mieszkań jest własnych od czasu PRL, kiedy na
    mieszkanie się "czekało" i jak się w końcu doczekało, to się mieszkanie
    "dostawało". Pełno własnych mieszkań w Polsce, to mieszkania wykupione
    za półdarmo - kiedyś zakładowe, komunalne.
    3. Na zachodzie sporo ludzi mieszka w mieszkaniach komunalnych - w
    twojej statystyce będą jako wynajmujący i będą według ciebie dowodem,
    jakie to świetne rozwiązanie, żeby wynajmować. A tych ludzi po prostu
    nie stać na kupienie żadnego mieszkania. Nie byłoby ich też stać na
    wynajęcie na rynku komercyjnym.

  • 167. Data: 2015-05-28 13:01:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:

> [...]
    >jakie to świetne rozwiązanie, żeby wynajmować. A tych ludzi po prostu
    >nie stać na kupienie żadnego mieszkania. Nie byłoby ich też stać na

    Akurat opieram sie na opinii Niemcow i to takich z zarobkami ponad
    srednia.
    Oni tez wynajmuja. Bo mieszkania sa drogie, a najem tani i "sie
    bardziej oplaca wynajac"
    A moze dlatego, ze sa przyzwyczajeni od lat do takiego postepowania
    wynajmujacych jak pisales i wcale ich to nie bulwersuje.

    A moze tez dlatego, ze ceny sa w miare stabilne, emerytura panstwowa
    pewna, i nie ma co myslec "na starosc".

    Tak nawiasem mowiac to patrze np
    http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de/Angebote/miet
    en/Muenchen_Bogenhausen
    http://immobilienmarkt.sueddeutsche.de/Angebote/kauf
    en/Muenchen_Bogenhausen

    I mi wyglada, ze mieszkanie ~55m kosztuje ~300-400 tys euro (choc
    jest i za 250k z 1983)
    a wynajem ~1100-1500 euro ( choc kilka ofert po 700 "dla studentow")
    tez jest.

    Nie przeliczajcie na zlotowki - wydaje mi sie ze to relatywnie
    podobnie jak u nas, minimalna niemiecka pensja to obecnie ~1400 euro
    (8.50/h), a w Monachium raczej zarabia sie wiecej.

    Aaa - chyba jeszcze drobiazg - mieszkania tanieja z wiekiem. Kupujesz
    takie za 350 tys, placisz z odsetkami 450, a na koniec masz warte 250.
    A przy wynajmie to sobie zmieniasz co 5 lat na nowe :-)

    J.

  • 168. Data: 2015-05-29 09:19:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    J.F. wrote:

    > Aaa - chyba jeszcze drobiazg - mieszkania tanieja z wiekiem.

    Tak - już był taki jeden na forach, który upierał się, że mieszkania są
    jak samochody :-)
    To może ty byłeś?

  • 169. Data: 2015-05-29 13:22:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 maja 2015 13:01:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Aaa - chyba jeszcze drobiazg - mieszkania tanieja z wiekiem.
    To nie takie oczywiste.
    >Kupujesz takie za 350 tys, placisz z odsetkami 450, a na koniec masz warte 250.
    Po moich mieszkaniach tej prawidłowości nie widać ale może 4-12 lat to za krótkie
    okresy
    > A przy wynajmie to sobie zmieniasz co 5 lat na nowe :-)

    Czy na "nowe" czy na "inne"?

  • 170. Data: 2015-05-29 14:23:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-29 o 13:22, Kris pisze:
    > Czy na "nowe" czy na "inne"?

    To akurat nie ma znaczenia dla najemcy, i to jest jedna z zalet tego
    typu mieszkania - czy się mieszka w nowym budynku, czy w starym, gdzie
    na remonty się zbiera 400zł miesięcznie - to już problem właściciela.

    --
    Liwiusz