  • 41. Data: 2011-03-07 11:02:37
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Mar, 22:56, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > Przecie te karty ci gle nie pozwalaj realizowa transakcji ka demu.

    żadnych PINów, podpisów, transakcje na niską kwotę i mają być szybkie
    - nikt nie będzie chciał oglądać dokumentów tożsamości.

  • 42. Data: 2011-03-07 11:07:29
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Mar, 12:33, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Zapominamy chyba o jednej, niewątpliwie, dobrej rzeczy, którą może dać
    > PayPass/PayWave czyli brak kontaktu sprzedawcy z kartą. Teraz trzeba ją
    > zawsze gdzieś oddawać a przecież wystarczy chwila aby sczytać pasek
    > ukrytym w ręku małym skanerem.

    Gdyby byłą to oddzielna karta tylko do PP - tak jak karta dodatkowa do
    Polbank Era to tak.

    Jednak obecnie gdy ta sama karta jest do transakcji "z paska" a nawet
    przez żelazka i jednocześnie ma PayPass to nie daje to większego
    bezpieczeństwa tylko raczej jeszcze mniejsze...

    no i powinien być wybór "chcę/nie chcę karty z PP".

  • 43. Data: 2011-03-07 11:10:12
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 4 Mar, 22:57, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > A wiesz w ogóle jak te karty działają ???
    Ja też nie wiem dlaczego nie ma możliwości by taką płatność wyłączać
    przez odpowiedni oprogramowanie w bankomatach i na kartach -
    wytłumaczysz więc?

    Wiem, że to wymagałoby modyfikacji obecnie stosowanych technologii -
    ale nie jest to chyba nie do zrobienia?

  • 44. Data: 2011-03-07 12:31:03
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl>

    --

    Ty nie rozumiesz. Nowy dowód ma mieć chipa do szyfrowania.

  • 45. Data: 2011-03-07 12:36:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl>

> [...]
    Ja też nie wiem dlaczego nie ma możliwości by taką płatność wyłączać
    przez odpowiedni oprogramowanie w bankomatach i na kartach -

    Kompletnie nie o to mi chodzi. Transpoder może zgłaszać id kontrahenta,
    zliczać jego kwotę, odpowiadać kryptograficznie na żądanie z użyciem klucza
    prywatnego. Bez informacji o tym co robi dyskusja nt bezpieczeństwa jest
    zupełnie bezsensowna. To mniej więcej to samo co dyskutowanie o
    podzielnikach ciepła jak kompletnie nie wiadomo co one mierzą oprócz tego,
    że jakieś liczby podają.

  • 46. Data: 2011-03-07 12:37:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 7 Mar, 13:31, "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> wrote:

    > Ty nie rozumiesz. Nowy dow d ma mie chipa do szyfrowania.
    No właśnie, zupełnie nie rozumiem co ma jedno z drugim wspólnego?

  • 47. Data: 2011-03-07 12:44:40
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mit w nie przetestuj mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > a wlasnie - co ten worek foliowy powoduje? nieczytelnosc paska
    > magnetycznego?

    jest to tzw. "celofanowy powielacz domen magnetycznych" -
    - wynaleziony w CERNie - latami udoskonalany w sieci Tesco ;)

    niestety, jak takiej pani za kasa mowie grzecznie,
    zeby nie wkladala mi karty w worek, tylko po prostu
    przesunela karte przez czytnik powoli, to nie -
    - lepiej wlozyc w worek i napierdalac karta przez czytnik z predkoscia 90% c
    :)

    na szczescie prawie wszedzie sa juz czipy i powoli wchodza
    bezstykowe/zblizeniowe

  • 48. Data: 2011-03-07 12:49:51
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nikt nie robi tragedii, że banki wprowadzają paypass. Nikt nie mruczałby ,
    > gdyby banki stwarzały taką mozliwość . Chodzi tylko o to, że zostajesz
    > przez bank w tym temacie ubezwłasnowolniony.
    > Nie masz opcji do wyboru. Nie mozesz tego wyłączyć.

    wiekszosc bankow ma w ofercie karty bez paypass
    i tez same z paypass - niektore nawet tylko paypass
    (np. breloki mbanku);

    zamow sobie karte bez paypassa :)

  • 49. Data: 2011-03-07 12:52:57
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Q wrote:

    > wiekszosc bankow ma w ofercie karty bez paypass

    Np. które ?

    witrak()

  • 50. Data: 2011-03-07 12:57:55
    Od: "Q" <n...@s...pl>