  • 1. Data: 2011-03-03 18:06:27
    Temat: Dlaczego pogromcy mitów nie przetestują mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    Sporo było już wątków o bezpieczeństwie Paypas/Paywave.
    Ja znalazłem na youtube wypowiedź Adama z Mythbusters, dlaczego tego
    mitu nie przetestują:
    <http://www.youtube.com/watch?v=wdDsukmgwsk>
    Skoro to tak wygląda że wywiera się nacisk żeby tego nie sprawdzać,
    to nabieram ochoty żeby moją kartę potraktować w antenę dziurkaczem.

  • 2. Data: 2011-03-03 18:41:52
    Od: "zwierzyniec" <oslika(malpa)gazeta.pl>

> [...]
    > Skoro to tak wygląda że wywiera się nacisk żeby tego nie sprawdzać,
    > to nabieram ochoty żeby moją kartę potraktować w antenę dziurkaczem.

    ja widze ze problem narasta, sporo osob ktore znam ma takie obawy i jest
    mocno niezadowolona ze bank wydal im przy wznowieniu taka karte. O ile przy
    wprowadzeniu chipa nie bylo takiej niecheci to tuaj juz tak, mimo ze kwoty
    akceptowalnych transakcji nie sa zbyt duze to jednak ludzie nie chca miec
    takiej mozliwosci. Jest to przerost technologii nad oczekiwaniami
    konsumentow.
    Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka
    operacji juz kilkunastu osobom.

  • 3. Data: 2011-03-03 19:37:07
    Temat: Re: Dlaczego pogromcy mit?w nie przetestuj? mitu bezpiecznych Paypas/Paywave
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-03-03 19:41, zwierzyniec pisze:

> [...]
    > konsumentow.
    > Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka

    mnie ta technologia odpowiada, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie
    ma opcji wyłączenia możliwości płacenia w ten sposób?

    skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2011-03-03 20:02:12
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 3 Mar, 20:37, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

    Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

    Numer karty, wykorzystywany przy transakcji bezstykowej jest taki sam
    jak w pozostałych przypadkach?
    Gdyby był inny, to być może dawałoby większe poczucie bezpieczeństwa?

    Jak duże trudności trzeba pokonać by odczytać dane z karty PayPass?
    (tylko odczytać, bez przeprowadzania żadnych transakcji)

  • 5. Data: 2011-03-04 06:54:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 20:37:07 +0100, RobertS napisał(a):

    > skoro można wyłączyć transakcje internetowe to dlaczego PyP nie można?

    Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
    wyłączone?

  • 6. Data: 2011-03-04 07:37:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysiek pisze:

    > Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

    Przyszło, przyszło. Paypassa od Bank of America da się wyłączyć...

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2011-03-04 07:44:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Mar, 07:54, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Bo PyP mogą być wykonywane bez autoryzacji? Jak wtedy sprawdzić czy jest
    > wyłączone?

    Jakos PyP prepaid nie ustawiają w ten sposób i z tego co czytałem (nie
    mam takiej karty) terminał łączy sie z bankiem przy każdej transakcji.

  • 8. Data: 2011-03-04 08:27:39
    Od: "Marvin" <m...@n...com>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    Jakos PyP prepaid nie ustawiają w ten sposób i z tego co czytałem (nie
    mam takiej karty) terminał łączy sie z bankiem przy każdej transakcji.

    Tak jest - autoryzacja jest za każdym razem co powoduje że pass-cośtam to
    beznadziejne rozwiązanie. Zawsze przypomina mi się to jak widzę tę reklamę w
    TV gdzie koleś płaci w ciągu pół sekundy. Hehe.

    Normalnie to jest tak:

    1. Chciałbym zapłacić pajpasem mówię.

    2. Kasjer zwykle robi minę, ale po 1 sekundzie już wie o co chodzi

    3. Stuka w kalwisze i włącza czytnik (3-5s)

    4. Przysuwa go, bo zwykle przesłaniają go jakieś graty

    5. Płacę

    6. Czekam na autoryzację 5-15s

    7. Czekam na wydruk z terminala

    8. Czekam na paragon

    9. Czekam na towar i podanie kwitów

    Jak to jest szybko i łatwo, to znaczy że marketoidzi powinni iść do
    macdonalda w w USA na miesiąc do roboty.

    Marvin

  • 9. Data: 2011-03-04 08:31:02
    Od: orcio <o...@o...pl>

    > Ja znam metode zniszczenia czipu radiowego, sam ja probowalem i robilem taka
    > operacji juz kilkunastu osobom.

    Możesz się podzielić tą metodą? Czy fizycznie widać uszkodzenie? czy
    chip stykowy działa nadal??

    orcio

  • 10. Data: 2011-03-04 08:34:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 03 Mar 2011 12:02:12 -0800, Krzysiek napisał(a):

    > Bo nikomu nie przyszło do głowy, że ktos może tego nie chciec;)

    Chyba w Inteligo można sobie ustawiać limity nawet dla PayPass.

    --
    xbartx