  • 1. Data: 2005-07-28 13:49:17
    Temat: Czy kredyt jest jedynym rozwiązaniem?
    Od: DobraInwestycja <m...@o...pl>

    Kiedy mamy potrzeby finansowe zwykle siegamy po najprostsze, jak nam się
    wydaje rozwiązanie - idziemy po kredyt. Szybka gotówka, szybkie zakupy
    i... wiele lat spłaty z odsetkami. Jeśli przecenimy swoje bieżące
    możliwości finansowe możemy też szybko wpaść w "pętlę" zadłużenia.

    Czy całe życie musimy być kredytobiorcami i płacić każdemu tylko nie
    sobie?
    Z pewnością są takie sytuacje, kiedy kredyt jest jedynym rozwiązaniem,
    ale czy zawsze?
    Czy lepiej być kredytobiorcą i przechodzić przez procedury sprawdzania
    zdolności kredytowych i nie tylko?
    Czy lepiej jest być kredytodawcą dla siebie?
    Która sytuacja jest bardziej komfortowa?

    Czy jeśli chcesz wybudować dom lepiej jest zaciągnąć kredyt i spłacać go
    przez 20-30 lat, czy zainwestować sytematycznie przez 10-15 lat i
    zgromadzić niezbędną kwotę?

    To są dylematy, które możesz rozważyć zanim zaczniesz się żalić na banki
    lub zorientujesz się, że już jesteś w sytuacji gdy komornik puka do
    drzwi.

    Jeśli chcesz kreowac swoją przyszłość przynjamniej w niektórych
    najważniejszych dla Ciebie sprawach zapoznaj się z poniższa ofertą:

    www.dobrainwestycja.info

  • 2. Data: 2005-07-28 14:41:28
    Temat: Re: Czy kredyt jest jedynym rozwiązaniem?
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Czy jeśli chcesz wybudować dom lepiej jest zaciągnąć kredyt i
    > spłacać
    > go przez 20-30 lat, czy zainwestować sytematycznie przez 10-15 lat i
    > zgromadzić niezbędną kwotę?

    I mieszkać w tym czasie pod mostem. Po przęśle na jedno dziecko.

    Gratuluję dobrego humoru. I proszę nie spamować.

    MichalL

  • 3. Data: 2005-07-28 15:26:30
    Od: Audyt IT <g...@w...pl>

    Jeszcze można kupować na raty (bez odsetek) co się da.

  • 4. Data: 2005-07-28 22:52:27
    Od: DobraInwestycja <m...@o...pl>

    OK. ale tu miałem na myśli kreowanie przyszłości finansowej, a nie
    zaspokajanie bieżących potrzeb. Np. jesli masz dzieci i pomyślisz o tym,
    że za 10-15 lat będą potrzebowali swojego mieszkania lub domu, to możesz
    zaczekać i za te 10-15 lat zaciągnąć kredyt, po czym spłacać go z
    odsetkami przez kolejne 20-30 lat lub zainwestować i po 10-15 latach
    zgromadzić potrzebną kwotę. W pierwszym przypadku jesteś kredytobiorcą i
    tak na prawdę płacisz komuś za usługę, a w drugim jesteś kredytodawcą
    dla siebie i płacisz samemu sobie. O tym, która sytuacja jest dla Ciebie
    korzystniejsza decydujesz sam.
    Częstokroć bywa tak, że jeżeli nie pomyśli się o tym odpowiednio
    wcześniej, to nigdy nie będzie możliwości nabycia własnego mieszkania,
    bo albo nigdy nie będzie zdolności kredytowej albo wysokość spłacanych
    rat na lata zaciąży na poziomie życia (wydatków bieżących).

    Jak czytam i słucham opowieści o procedurach bankowych, o sprawdzaniu
    zdolności kredytowej, co gorsza płaczu ludzi, którzy przecenili swoje
    możliwości i mają problemy prawno-egzekucyjne, to myślę, że nie od
    rzeczy jest przemyśleć tę alternatywę. Tymbardziej, że są możliwości,
    ale trzeba dokonać wyboru.

  • 5. Data: 2005-07-29 08:03:30
    Od: "we442" <w...@o...pl>

    Użytkownik "DobraInwestycja" napisał w wiadomości

    **... a kiedyś była Westa.... książeczki mieszkaniowe w PKO.... a jeszcze
    wcześniej ORS.... Gościu zaprzestań!!

    Nie wiem jak inni - ale ja takiego tekstu i ciemnoty nie trawię!!!

    Marek

  • 6. Data: 2005-07-29 11:26:59
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Można też inaczej - kupujesz nieruchomość, finansujesz kredytem
    hipotecznym, po czym wynajmujesz. Z dochodów jakie przynosi wynajem,
    spłacasz bieżące raty kredytu (może jeszcze coś zostanie?). Ceny
    nieruchomości po 15-20 latach są już dużo wyższe, a hipoteka już może
    być wykreślona (koniec spłaty). Zresztą są też na rynku fundusze
    inwestujące w nieruchomości - a taka samodzielna inwestycja w
    nieruchomość może być nawet bardziej opłacalna. Zgadza się, trzeba mieć
    do tego zdolność kredytową i to jest minus takiego rozwiązania.

  • 7. Data: 2005-07-30 09:49:09
    Od: DobraInwestycja <m...@o...pl>

    Nie wiem co jest z Twoją głową, ale to nie mój tekst, a Twój.
    Widzę, że Ty jeszcze z PRLu nie wyszedłeś.
    Myślisz, że jeteś "oświecony" pisząc takie teksty?
    Życzę Ci dużo zdrowia, bo rozumek króciutki i nic juz tego nie zmieni.

  • 8. Data: 2005-07-30 11:06:06
    Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Myślisz, że jeteś "oświecony" pisząc takie teksty?
    > Życzę Ci dużo zdrowia, bo rozumek króciutki i nic juz tego nie zmieni.

    po pierwsze piszcie pod postami to może jakos dojdziemy do ładu...

    pozdr

  • 9. Data: 2005-07-30 22:45:30
    Od: "we442" <w...@o...pl>

    Użytkownik "DobraInwestycja" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem co jest z Twoją głową, ale to nie mój tekst, a Twój.
    > Widzę, że Ty jeszcze z PRLu nie wyszedłeś.
    > Myślisz, że jeteś "oświecony" pisząc takie teksty?

    *** No cóż - obrażać też trzeba umieć... Widzisz jak sam nie zarobisz - to w
    tym kraju nikt Ci nic nie da...i na pewno nie Ty i Twoja "Dobra
    Inwestycja" - notabene "nowość AD 2005"....

    Z mojej strony koniec....