  • 1. Data: 2005-11-20 21:50:01
    Temat: Czy komornik namierzy moje nowe konto?
    Od: "Skibbbi" <a...@r...pl>

    Pytanie jak w tytule.

    Prowadziłem działalność gospodarczą i trochę nie wyszło. Mam teraz
    zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego i Zusu przekazane już do komornika.

    Aby spłacić długi chcę wyjechać za granicę do Anglii ale nie chcę brać
    gotówki tylko założyć sobie konto i wziąć kartę.

    Czy jest możliwe, że komornik namierzy moje konto a jeżeli tak to jak
    szybko?

    Czy jest możliwość zabezpieczenia się przed takim namierzeniem? Chodzi tylko
    o parę miesięcy bo jak zacznę zarabiać to zacznę płacić swoje długi.

    Pozdrawiam

    Krzys

  • 2. Data: 2005-11-20 22:19:21
    Temat: Re: Czy komornik namierzy moje nowe konto?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Skibbbi" <a...@r...pl> napisał w
    wiadomości news:dlqr2f$qn4$1@news.onet.pl...

    > Czy jest możliwość zabezpieczenia się przed takim namierzeniem?
    > Chodzi tylko o parę miesięcy bo jak zacznę zarabiać to zacznę płacić
    > swoje długi.

    100%-owe bezpieczenstwo tylko przy zalozeniu rachunku na inna osobe i
    uczynieniu siebie pelnomocnikiem. Na karcie moze juz byc Twoje
    nazwisko, jesli ma to dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie.

    marekz

  • 3. Data: 2005-11-21 05:30:08
    Od: "Skibbbi" <a...@r...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest możliwość zabezpieczenia się przed takim namierzeniem? Chodzi
    > tylko o parę miesięcy bo jak zacznę zarabiać to zacznę płacić swoje długi.

    Czy ktoś może przybliżyć procedurę jaką komornik wykonuje by namierzać konto
    i ewentualnie jakimi kanałami może dowiedzić się o koncie?

  • 4. Data: 2005-11-21 08:15:27
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 20 Nov 2005 22:50:01 +0100, w <dlqr2f$qn4$1@news.onet.pl>, "Skibbbi"
    <a...@r...pl> napisał(-a):

    > Czy jest możliwość zabezpieczenia się przed takim namierzeniem? Chodzi tylko
    > o parę miesięcy bo jak zacznę zarabiać to zacznę płacić swoje długi.

    Jeżeli założysz np. w mBanku, to wystarczy że komornik wyśle pismo do BRE.

    Nie lepiej na żonę/dziewczynę/kochankę/rodzinę, a sobie wyrobić pełnomocnictwo
    i kartę pełnomocnika?

  • 5. Data: 2005-11-21 08:35:16
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 21 Nov 2005 06:30:08 +0100, w <dlrm1a$916$1@news.onet.pl>, "Skibbbi"
    <a...@r...pl> napisał(-a):

    > Czy ktoś może przybliżyć procedurę jaką komornik wykonuje by namierzać konto
    > i ewentualnie jakimi kanałami może dowiedzić się o koncie?

    Wysyła zapytania po kolei do banków. Konto w jakimś Banku Spółdzielczym w
    Pcimiu jest względnie bezpieczne :)

  • 6. Data: 2005-11-21 08:56:08
    Od: Perek <p...@p...neostrada.pl>

    > Wysyła zapytania po kolei do banków. Konto w jakimś Banku Spółdzielczym w
    > Pcimiu jest względnie bezpieczne :)

    Tylko jęsli ten Pcim bedzie w okolicach jego miejsca zamieszkania to go
    i tak znajdzie ;)

  • 7. Data: 2005-11-21 09:54:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> wrote:

    > Jeżeli założysz np. w mBanku, to wystarczy że komornik wyśle pismo do BRE.
    >
    > Nie lepiej na żonę/dziewczynę/kochankę/rodzinę, a sobie wyrobić pełnomocnictwo
    > i kartę pełnomocnika?

    A skoro jedziesz do Anglii, to może w jakimś angielskim banku?

    P.

  • 8. Data: 2005-11-21 16:45:20
    Od: "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl>

    > A skoro jedziesz do Anglii, to może w jakimś angielskim banku?

    nie jest to takie proste

  • 9. Data: 2005-11-22 00:42:47
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl> napisał w
    wiadomości news:dlstkr$dtn$1@news.onet.pl...

    > nie jest to takie proste

    Alez jest, co potwierdza praktyka dziesiatek osob. Jesli akurat Tobie
    przydarzylo sie cos zlego, to przekazuje wyrazy wspolczucia.

    marekz

  • 10. Data: 2005-11-22 12:56:26
    Od: "Skibbbi" <a...@r...pl>

    > Alez jest, co potwierdza praktyka dziesiatek osob. Jesli akurat Tobie
    > przydarzylo sie cos zlego, to przekazuje wyrazy wspolczucia.

    Ale czy jest jakiś bank Angielski w Polsce, bo chodzi o to bym z gotówką
    nie jechał.

    Krzys