  • 11. Data: 2007-07-04 08:41:24
    Temat: Re: Czy bank wysyła info do Urzędu Skarbowego o nowym koncie?
    Od: Krzys <b...@a...pl>

    Czyli rozumiem, że zdania są podzielone i dopóki samemu się nie
    wypraktykuje to nie wiadomo :(

    Skibbbi

  • 12. Data: 2007-07-04 09:09:46
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    >Czyli rozumiem, że zdania są podzielone i dopóki samemu się nie
    >wypraktykuje to nie wiadomo :(

    Źle rozumiesz. Banki mają obowiązek przesyłania informacji o rachunkach
    przedsiębiorców do właściwego US. Tak mówi Ordynacja Podatkowa i
    rozporządzenie MF z 4 grudnia 2006. A ze komu się wydaje że tak nie jest....

    Darek

  • 13. Data: 2007-07-04 10:40:32
    Od: Krzys <b...@a...pl>

    > Źle rozumiesz. Banki mają obowiązek przesyłania informacji o rachunkach
    > przedsiębiorców do właściwego US. Tak mówi Ordynacja Podatkowa i
    > rozporządzenie MF z 4 grudnia 2006. A ze komu się wydaje że tak nie jest....

    I to jest konkretna odpowiedź. DZIĘKI

    Skibbbi

  • 14. Data: 2007-07-04 10:57:59
    Od: "lahcim" <miclop@[mielonka]poczta.onet.pl>

    :
    :
    : Nie ruszy to zapewne szybko, nie ruszy... :-) Już ja to państwo znam.

    hmm system działa od 15 stycznia 07

  • 15. Data: 2007-07-04 13:30:02
    Od: s...@g...com

    On 4 Jul, 12:57, "lahcim" <miclop@[mielonka]poczta.onet.pl> wrote:
    > :
    > :
    > : Nie ruszy to zapewne szybko, nie ruszy... :-) Już ja to państwo znam.
    >
    > hmm system działa od 15 stycznia 07

    Potwierdzam.

    Niedowiarkom polecam:

    http://ipsec.pl/podpis/cerber-zaglada-na-nasze-konta
    .html

    oraz

    http://www.mf.gov.pl/cerber/ - jeden z wynikow querry na Google
    "+"System Cerber" @mofnet"

    Pzdr
    MS

  • 16. Data: 2007-07-04 13:48:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Krzys wrote:

    > I to jest konkretna odpowiedź. DZIĘKI

    No, nie.
    Zgodnie z tym art ordynacji, to nie ma obowiązku wysyłania do US.
    Tylko do właściwego ministra. Nie wiem co minister robi z tym.
    A jak Darek poda nr DU do tego rozporządzenia
    (ja nie znalazłem z 4 grudnia 2006), to może tam jest coś więcej.

  • 17. Data: 2007-07-04 15:58:12
    Od: s...@g...com

    On 4 Jul, 15:48, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > A jak Darek poda nr DU do tego rozporządzenia
    > (ja nie znalazłem z 4 grudnia 2006), to może tam jest coś więcej.

    Rozporzadzenie:

    http://www.mf.gov.pl/cerber/index.php?page=rozporzad
    zenia -
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2006 r. w sprawie
    formatu i trybu przekazywania przez banki i spółdzielcze kasy oszczęd­
    nościowo-kredytowe jednorazowej informacji o otwartych rachunkach
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej (Dz.U. Nr 225, poz.
    1640)
    oraz
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 4 grudnia 2006 r. w sprawie
    formatu i trybu przekazywania przez banki i spółdzielcze kasy oszczęd­
    nościowo-kredytowe comiesięcznych informacji o założonych i
    zlikwidowanych rachunkach związanych z prowadzeniem działalności
    gospodarczej (Dz.U. Nr 225, poz.1641) - link ten sam.

    Wydane na podstawie:

    Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2005
    r. Nr 8, poz.60, z późn. zm. - w brzmieniu obowiązującym od dnia 1
    stycznia 2007 r.).
    Art. 82 §2
    Banki i spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe obowiązane są do
    sporządzania i przekazywania ministrowi właściwemu do spraw finansów
    publicznych, w formie dokumentu elektronicznego, comiesięcznych
    informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych
    związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, w terminie do 7.
    dnia następnego miesiąca.
    Art. 82 §7
    Minister właściwy do spraw finansów publicznych mając na uwadze
    usprawnienie przekazywania i przetwarzania informacji, o których mowa
    w § 2, określi, w drodze rozporządzenia:
    1) format i tryb przekazywania dokumentu elektronicznego,
    uwzględniając jego zabezpieczenie przed nieuprawnionym dostępem;
    2) wzór informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych
    oraz rachunkach w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, o
    których mowa w § 2, uwzględniając numer rachunku, datę jego założenia
    albo likwidacji, dane identyfikujące posiadacza rachunku, w tym
    nazwisko i imię lub nazwę posiadacza, miejsce zamieszkania lub adres
    siedziby, rodzaj i numer identyfikatora posiadacza rachunku, kod kraju
    posiadacza rachunku, numer identyfikacji podatkowej.
    Art. 82 §8
    Obowiązek określony w § 2 może być wykonany za pośrednictwem
    instytucji, o których mowa w art. 105 ust. 4 ustawy z dnia 29 sierpnia
    1997 r. - Prawo bankowe.

    Pzdr

    MS

  • 18. Data: 2007-07-04 21:12:53
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    s.com...
    On 4 Jul, 12:57, "lahcim" <miclop@[mielonka]poczta.onet.pl> wrote:

    > : Nie ruszy to zapewne szybko, nie ruszy... :-) Już ja to państwo znam.

> [...]

    Okej, poczekajmy na konkrety. Ja jestem idealnym potencjalnym celem.
    Zobaczymy czy teoria przełoży się na jakąkolwiek praktykę.

    marekz

  • 19. Data: 2007-07-05 06:21:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
    > (Dz.U. Nr 225,poz. 1640)

    Dzięki.
    Ale sądze, że skoro nie wydano rozporządzenia
    o sposobach wykorzystania tych informacji, to mamy do czynienia
    jedynie z transferem danych, z którego nic nie wynika.

  • 20. Data: 2007-07-06 08:25:38
    Od: s...@g...com

    On 5 Jul, 08:21, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Dzięki.
    > Ale sądze, że skoro nie wydano rozporządzenia
    > o sposobach wykorzystania tych informacji, to mamy do czynienia
    > jedynie z transferem danych, z którego nic nie wynika.

    Spodziewam sie, ze moze wynikac w przypadku egzekucji. Natomiast w
    przypadku kontroli, raczej przy okazji innych rzeczy - ktos musialby
    byc szczegolnie zlosliwy i glupi, zeby robic kontrole zgloszenia
    nowych rachunkow (jako glowny cel tego narzedzia).

    Pzdr

    MS