  • 1. Data: 2009-10-01 22:07:16
    Temat: Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Jakiś czas temu pisałem na temat wątpliwości odnośnie daty wyciągu
    mojej karty Citi:

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/a4357a614187e02f/f07624939dd7f015?hl=
    pl&q=citi+author:szczurwa#

    Zgodnie z umową, dniem zamknięcia jest u mnie 04 każdego miesiąca. 03
    kupiłem dość drogi bilet lotniczy, licząc na to, że przejdzie już na
    nowy okres rozliczeniowy.

    Kicha. Nie udało się.

    Zaglądam do systemu i co widzę: saldo zadłużenia na ostatnim wyciągu z
    06/09/2009 !!! Kwota: 5906,24 PLN.

    Poniżej w systemie: wyciąg z dnia 04/09/2009 (!!! ), a w nim owa
    nieszczęsna transakcja. Kwota ta sama.

    Mało tego: biorę raport BIK, a tam jak wół stoi, ze z ostatniego
    wyciągu mam do spłaty nieco ponad cztery tysiące, czyli właśnie tę
    kwotę, która została wydana kartą od 05/08/09 do 04/09/09 minus
    transakcje od 03/09 do 05/09.

    W związku z tym mam kilka pytań:

    Czy bank może dowolnie sobie robić w systemie, co chce, zmieniać datę
    wyciągu, aby takich cwaniaków jak ja, chcących przenieść duże
    transakcje już na nowy okres, zostawiac na lodzie ? Czy banki
    monitorują duże transakcje na pograniczu okresów zamknięcia wyciągu ?
    Chyba nie ma cudów, żeby transakcja z 03/09 doszła do banku 04/09 i
    została zaksięgowana ? Nie raz kupowałem bilet w Lufie i jeszcze się
    nie zdarzyło, zeby zakup został zaksięgowany i rozliczony następnego
    dnia.
    Dlaczego bank kłamie w raporcie do BIK ? Skoro już mnie "naciął", to
    przynajmniej nie musiał fałszować danych wysyłanych do BIK ? Jak się
    to ma do kontraktowej zasady zaufania stron ?

    Kopnąłbym w dupę citka, gdyby nie te mile...

  • 2. Data: 2009-10-01 22:34:15
    Temat: Re: Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    szczurwa pisze:
> [...]
    > wyciągu mam do spłaty nieco ponad cztery tysiące, czyli właśnie tę
    > kwotę, która została wydana kartą od 05/08/09 do 04/09/09 minus

    A skad wiesz, czy ze wzgledu na wysokosc kwoty nie zaksiegowano
    transakcji recznie po przeslaniu jej z visa?
    Zreszta, tak przy okazji, czasem transakcje robione w dniu ( a nie
    przeddzien) zamkniecia wyciagu) rowniez moga sie zalapac na aktualny
    okres rozliczeniowy. Wyciagi w wielu bankach pojawiaja sie z opoznieniem
    dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.

  • 3. Data: 2009-10-01 23:40:16
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Paź, 00:34, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.- Ukryj

    To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
    gmerał ręcznie.

  • 4. Data: 2009-10-02 01:40:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > Ukryj cytowany tekst -
    >
    > - Pokaż cytowany tekst -

    To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym

    A jaka byla data ksiegowania transakcji? Czy przypadkiem nie bylo tam dnia
    wolnego od pracy? W takim BRE ja wiadomo w przypadku dnia wolnego data
    zakonczenia cyklu rozliczeniowego jest przesuwana na nastepny dzien roboczy.
    W Citi czy Polbanku wyciag jest generowany ostatniego dnia roboczego.

    Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa
    mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w
    przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

    MK

  • 5. Data: 2009-10-02 02:21:10
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 2 Paź, 03:40, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > W Citi czy Polbanku wyciag jest generowany ostatniego dnia roboczego.

    03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
    północy.

    > Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa
    > mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w
    > przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

    Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
    inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

  • 6. Data: 2009-10-02 02:48:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szczurwa wrote:

    > Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
    > inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

    niekoniecznie dokładnie ten sam program robi obie rzeczy.
    Dane do biku mogły być liczone później i cos wiecej moglo sie zalapac.

  • 7. Data: 2009-10-02 05:29:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 01 Oct 2009 19:21:10 -0700, szczurwa napisał(a):

    > 03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
    > północy.

    Ja tam obstawiam, że skoro w piątek po 24.00 czyli de facto "sobota
    imieniny kota" i jest wolna, więc zrobili w niedzielę po 24.00 czyli de
    facto w "poniedziałek dzień bez pałek" :)

    Xenocide

  • 8. Data: 2009-10-02 16:39:49
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    szczurwa pisze:
    > Kopnąłbym w dupę citka, gdyby nie te mile...

    Ja ponad miesiąc temu wypowiedziałem umowę o KK i wycofałem zgodę na
    przetwarzanie danych do celów marketingowych. Citi potwierdziło i jedno
    i drugie. Po 30 dniach karta przestała działać. Wczoraj w skrzynce
    znalazłem jakiś marketingowy bełkot od nich. Shitibank.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-10-03 08:20:16
    Od: Michal <m...@n...org>

    szczurwa pisze:

    > To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
    > gmerał ręcznie.

    Ja tylko chciałem dodać, że u mnie- bo mamy pewnie ten sam okres
    rozliczeniowy- daty wyglądały identycznie we wrześniu.

    --
    Michał

  • 10. Data: 2009-10-05 08:23:10
    Od: pI <p...@p...onet.pl>

    Thu, 1 Oct 2009 15:07:16 -0700 (PDT), na pl.biznes.banki, szczurwa
    napisał(a):

    > Zgodnie z umową, dniem zamknięcia jest u mnie 04 każdego miesiąca. 03
    > kupiłem dość drogi bilet lotniczy, licząc na to, że przejdzie już na
    > nowy okres rozliczeniowy.
    [...]

    Wydaje mi się, że Citi rozlicza to tak (na przykładzie "swojej" daty).
    28 dzień miesiąca to ostatni dzień okresu rozliczeniowego, a wyciąg
    generowany jest 2-3 dni później (chyba 2, czyli 30). I teraz jeśli
    transakcja zostanie w ciągu tych 2-3 dni rozliczona, to wygeneruje się
    na wyciągu, mimo rozliczenia po końcu okresu. Kilka razy już się na to
    złapałem chcąc przerzucić właśnie coś na następny okres rozliczeniowy.

    --
    pI