  • 1. Data: 2020-11-18 00:56:08
    Temat: Coraz gorsze widoki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    W Millennium straciłem widok na me karty -- tak kredytowe, jak i debetową...
    Pewnie dlatego, że jest noc, ale w pokoju jest jasno, ;) więc, dlaczego?...
    Próba zaalarmowania też nie dała dobrego rezultatu -- też błąd...

    Wcześniej nie powiodło się zapłacenie za utrzymanie mieszkania...

    Zaalarmowanie powiodło się. :)
    Przynajmniej tyle...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 2. Data: 2020-11-18 04:18:02
    Temat: Re: Coraz gorsze widoki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb46336$0$511$6...@n...neostrada.pl

    > W Millennium straciłem widok na me karty -- tak kredytowe, jak i debetową...
    > Pewnie dlatego, że jest noc, ale w pokoju jest jasno, ;) więc, dlaczego?...
    > Próba zaalarmowania też nie dała dobrego rezultatu -- też błąd...

    Widoki powróciły, ale okazało się, że szmal z AliExpress (za kiepskie
    oczko) wrócił do CA, nie do Mille... Oczko już przerobiłem i nieco
    przetestowałem -- po 7 minutach osiąga 70°C, startując z 22°C a po
    15 minutach dobija kresu, jakim jest 78°C... W okolicach 70°C jest
    zależność jakaś taka:

    +10°C to żywotność/2
    -10°C to żywotność*2

    Do WC jak znalazł... Do łazienki -- trochę gorzej...
    Na dodatek to pomiary na otwartej przestrzeni, zaś w WC
    i w łazience mam zamknięte przestrzenie okołooczętowe...

    Sprzedawca zakpił -- dając:
    - cieniuteńką, pękniętą obudowę zasilacza
    - 3W zamiast 7W (to świeci tak, jakby nie świeciło wcale)
    - jedna sprężyna nie jest zbyt ;) sprężysta (trzeba mocno
    odprostować obie sprężyny, by włożyć oczko -- po takim
    odprostowaniu, sprężyna nie chce wracać...)
    - miękką obudowę oczka (trzeba uważać, by nie zdeformować
    palcami, a przeca po bokach są wkręty mocujące wnętrze
    do reszty, którymi (po ściśnięciu tejże reszty) kaleczy
    się plastykowe reflektory)
    - jeden z uchwytów jednej sprężyny był zgięty (niby wyprostowanie
    nie jest trudne, ale kilka zgięć -- i mocowanie odłamie się...)
    - wyraził smutek ;) i poprosił o fotki
    - ale gdy fotki wysłałem, ,,nie mógł ode mnie odbierać informacji''...

    To już drugie gratisowe (jeśli nie liczyć mych przeróbek i fotek
    oraz reklamacji) oczko... Pierwsze świeci w łazience i grzeje się
    znacznie mocniej... To oczko teraz leży na podłodze i być może
    zostanie wstawione do WC... (w WC mam biały sufit podwieszony,
    zaś do łazienki pasują ,,srebrne'', bo są tam kafelki...)

    Raczej 10W na te oczęta to za wiele -- ale nie mam LEDek 7W czy 5W...
    [chlip, chlip...] Jeśli łazienkowe szybko przepali się, zapewne dam
    tam 7W... (najpierw kupię) Ale być może poświeci 10 lat...

    Ostatecznie zapewne i tak wstawię (przynajmniej do łazienki) tasiemki
    wodoodporne na 12V... Oczętom dałem przewody ochronne -- tak zwane
    uziemienia... Oraz przewody w teflonowej izolacji...

    -=-

    Kupiłbym oczka bez LEDek, gdyby były...
    Lub (być może) same radiatory średnicy 41mm...

    Zamierzam LEDkami rozświetlić oba mieszkania...
    Najlepsze chyba wydają się tasiemki... Łatwe w montażu,
    łatwe w sterowaniu, nie przegrzewają się, dowolnie długie...
    Na AC12V są całkiem bezpieczne... Wprawdzie DC12V potrafi
    zabić człowieka, ale dopiero w specyficznych warunkach...
    (ponoć zupełnie bezpieczne DC to 6V -- więc chyba 5V
    z akumulatorków do prysznica można wstawić... o ile
    ściemniacz nie podbije napięcia...)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 3. Data: 2020-11-18 10:25:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5fb49282$0$557$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > przetestowałem -- po 7 minutach osiąga 70°C, startując z 22°C a po
    > 15 minutach dobija kresu, jakim jest 78°C... W okolicach 70°C jest

    start; na obu termometrach mam 21.8°C
    m:ss m:ss
    1:34 42°C 1:50
    2:30 52°C 2:56
    3:48 62°C 4:28
    6:33 72°C 8:11
    ~15m 78.7°C 76.3°C max/stabilnie
    dwa termometry w radiatorze

    po wystygnięciu mam na jednym termometrze: 21.6°C, 21.7°C lub 21.8°C
    a na drugim -- 21.8°C lub 21.9°C

    sondy obu termometrów są wewnątrz żeberek radiatora, dopchnięte do końca...
    jedna jest luźna, druga jest ściśnięta żeberkami...

    złączone razem -- dają ten sam wynik lub nieco rozbiezny...

    -=-
    jeden termometr (cieplejszy, lewy) w radiatorze
    m:ss
    0:00 22°C start
    2:18 52°C
    3:35 62°C
    5:05 67°C
    5:40 70°C
    6:30 72°C
    ~11m 76.5°C
    ~15m 77°C max/stabilnie

    -=-

> [...]

    > Na dodatek to pomiary na otwartej przestrzeni, zaś w WC
    > i w łazience mam zamknięte przestrzenie okołooczętowe...

    Mogę dać ;) zabezpieczenie termiczne.
    (takimi właśnie mierzę teraz tempriczer)
    Nastawiam dwie temperatury (Tn i Tw) graniczne i zasilanie jest:
    - włączane, gdy temperatura sondy spadnie do Tn
    - wYłączane, gdy temperatura sondy wzrośnie do Tw
    aby tempriczer na sondzie była w przedziale Tn i Tw...

    > Sprzedawca zakpił -- dając:
    Sprzedawca oczka zakpił -- nie sprzedawca termostatu...
    Sprzedawca termostatu zapomniał ;) o przylutowaniu jednego
    przewodu i pomieszał ;) sondy tak, że oba termometry wskazywały
    różnie, póki nie przełożyłem sond miejscami... Kupiłem dwa
    takie termostaty u dwóch różnych sprzedawców za dwie różne
    ceny... Przewód był luźny w droższym...

    Gdy pokazywały różnie, było mi trochę smutno, ale na szczęście
    wpadłem na pomysł przełożenia sond miejscami -- efekt jest
    doskonały!!! Za tak duże (11pln_z_groszami i 13pln_z_groszami)
    trudno oczekiwać czegoś doskonalszego...

    Teraz do mnie przysłał spamerski m@il...

    > To już drugie gratisowe (jeśli nie liczyć mych przeróbek i fotek
    > oraz reklamacji) oczko... Pierwsze świeci w łazience i grzeje się
    > znacznie mocniej... To oczko teraz leży na podłodze i być może

    To oczko, czyli wyżej opisane/omierzone, ostatnie, niedawno otrzymane...

    -=-

    Banki?... Jeśli w listopadzie raz zapłaciłem kartą z CA i dwa razy
    dostałem zwrot zapłaty, muszę kolejny raz zapłacić? Może muszę jeszcze
    co najmniej dwa razy zapłacić?... Trzeba jak najszybciej pozbyć się
    konta w CA.... Konta matki -- swoje zamknąłem dość dawno, by nie
    przeszkadzało... (trzeba lać i płacić co miesiąc...)

    Z matki kontem najpierw były problemy z założeniem, ale widać było wyraźnie,
    że bankowi zależało... Później matka znienacka trafiła pod nożyce ze swym
    biodrem, więc nie mogła iść do marmuru a CA na **wiele** moich próśb słanych
    via ST nie odpowiadał... Wreszcie dostałem możliwość podania nrów kont do
    opłacania ,,mediów'', za co CA obiecał 5% promocyjnej cofki... Ale zanim tę
    możliwość dostałem, czas Promocji już cykał -- jak okazało się po kilku
    miesiącach, cykał nieubłaganie...

    CA nie uznał reklamacji -- nie przesunął startu Promocji tak, by dać
    możliwość uzyskania pełnej cofki -- do pełni zabrakło około 40 pln
    z dwóch miesięcy... Tedy ;) z CA na kilka lat mam spokój...

    Z moim kontem (nie tylko z Promocją) też były problemy, ale ja przynajmniej mogę
    chodzić...

    M2M za założenie konta matki także nie zapłacił... (za założenie mojego -- także)

    Jak na razie -- łatwiej z Chińczykami prowadzić interesy niż z niektórymi Polakami...

    Gdyby nie AliExpress i Biedronka (z jej >>jednego dnia do 6 sztuk na jedną kartę
    'Moja Biedronka'<<) miałbym problem z wystukaniem potrzebnej liczby płaceń, a na
    domiar złego Biedronka potrafi dać promocyjne ceny (mleka czy soku) w ostatnim dniu
    miesiąca... BTW -- Biedronka mogłaby wreszcie dać tanie mleko... [może Glapiński tak
    mocno przeciąży G3411 dodrukiem szmalu, że mleko zdrożej?... chlip, chlip...]

    --