  • 1. Data: 2010-02-08 09:12:07
    Temat: Co sądzicie o EDO?
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    Zalety:
    - (Bezbelkowe w ramach ustawy o IKE, a więc także bezbelkowe
    dziedziczenie z możliwością natychmiastowej bezbelkowej wypłaty przez
    spadkobierców - o ile dobrze zrozumiałem.)
    - zagwarantowany przyzwoity %, tzn "stopa wzrostu cen towarów i usług
    konsumpcyjnych" plus 2.75%. Za '09 byłoby to 6.25%

    Wady:
    - długi okres inwestycji (no, ale patrz "dziedziczenie")
    - możliwe nieatrakcyjne % jeśli gospodarka się ruszy i wibor poleci w
    górę dużo nad inflację.

    Inne uwagi?

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 2. Data: 2010-02-08 09:27:48
    Temat: Re: Co sądzicie o EDO?
    Od: z...@o...pl

    > Inne uwagi?

    za wikipedią:
    * epoka Edo - epoka w historii Japonii
    * Edo - miasto, dawna nazwa Tokio
    * Edo - stan w Nigerii
    * język edo - język używany w Nigerii
    * Imperium Edo - przedkolonialne państwo na terenie dzisiejszej Nigerii

    myślę że całego stanu w nigerii ani tym bardziej stolicy Japonii
    to chyba jednak nie kupisz ani nie sprzedasz...

  • 3. Data: 2010-02-08 09:30:35
    Temat: Re: Co sądzicie o EDO? (to są obligacje! ;) )
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    z...@o...pl pisze:

> [...]
    >
    > myślę że całego stanu w nigerii ani tym bardziej stolicy Japonii
    > to chyba jednak nie kupisz ani nie sprzedasz...

    http://www.google.pl/search?q=edo+ike

    EDO1018, gdzie: EDO to symbol obligacji (skrót od Emerytalne
    Dziesięcioletnie Oszczędnościowe), 10 - miesiąc wykupu (październik), 18
    - rok wykupu (2018 r.).

    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_e
    d64&samSession=4c92f5c2606c9ec91fb87207e3fed004

    ... a wydawałoby się, że my tu o pieniądzach gadamy... ;)

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 4. Data: 2010-02-08 09:34:48
    Temat: Re: Co s?dzicie o EDO?
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=edo_ike

  • 5. Data: 2010-02-08 09:39:29
    Od: z...@o...pl

    > ... a wydawałoby się, że my tu o pieniądzach gadamy... ;)

    Myślę że "niebezpieczeństwo" że gospodarka ruszy z kopyta
    nie jest zbyt wielkie. Wątpię także czy za 10 lat państwo
    polskie będzie istnieć a jeśli będzie, czy będzie wypłacalne.

  • 6. Data: 2010-02-08 10:02:02
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 8 Lut, 10:41, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "bzdreg" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > Może zamiast EDO brać IZ?

    Albo Au, ew. Ag lub Pt? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2010-02-08 10:36:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.02.2010 10:30), bzdreg wrote:
    [...]
    > http://www.google.pl/search?q=edo+ike
    >
    > EDO1018, gdzie: EDO to symbol obligacji (skrót od Emerytalne
    > Dziesięcioletnie Oszczędnościowe), 10 - miesiąc wykupu (październik), 18
    > - rok wykupu (2018 r.).

    Sądzę że obligacje EDO są oprocentowane pi*drzwi konkurencyjnie z
    lokatami, uwzględniając opłatę 1zł/obligacja ze przedwczesny wykup,
    zakładając że nie wykupi się ich wcześniej niż za rok od zakupu.

    p. m.

  • 8. Data: 2010-02-08 10:37:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 10:12:07 +0100, bzdreg napisał(a):

> [...]

    > dziedziczenie z możliwością natychmiastowej bezbelkowej wypłaty przez
    > spadkobierców - o ile dobrze zrozumiałem.

    To tylko w ramach IKE. Poza IKE belka jest i to dużo bardziej dolegliwa
    niż np. dla lokat bankowych. Podatek przy przedterminowym wykupie
    obligacji przez spadkobierców wynosi 19% od całej wartości wykupu a nie
    tylko od odsetek.

> [...]
    > - długi okres inwestycji (no, ale patrz "dziedziczenie") - możliwe
    > nieatrakcyjne % jeśli gospodarka się ruszy i wibor poleci w górę dużo

    Limit roczny w ramach IKE, belka w wypadku likwidacji IKE przed
    osiągnięciem wieku emerytalnego.

  • 9. Data: 2010-02-08 10:53:20
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    jureq pisze:
> [...]
    > niż np. dla lokat bankowych. Podatek przy przedterminowym wykupie
    > obligacji przez spadkobierców wynosi 19% od całej wartości wykupu a nie

    Czekaj-czekaj.
    To jest tak znaczące, że wymaga starannego wyświetlenia do końca.
    Oparłem się na opisie z:
    http://bossa.pl/index.jsp?layout=2&page=0&news_cat_i
    d=1018
    Gdzie stoi m.in.:

    Bardzo ważne jest to, iż spadkobranie z IKE jest zwolnione od podatku od
    spadków i darowizn. Osoba, które takie środki otrzyma może je wypłacić
    nie płacąc również podatku od zysków kapitałowych, lub dokonać wypłaty
    transferowej na własne IKE (jeśli jednak wypłaci je po tym fakcie -
    przed uzyskaniem uprawnień emerytalnych - będzie musiała zapłacić
    podatek od ewentualnego zysku, jak każdy inny posiadacz IKE).

    Powtarzam:
    *"może je wypłacić nie płacąc również podatku od zysków kapitałowych"*
    Ja wiem, że to nie jest treść ustawy, a omówienie.

    Uprzejmie proszę o podrążenie tematu.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 10. Data: 2010-02-08 11:17:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 08 Feb 2010 11:53:20 +0100, bzdreg napisał(a):

> [...]
    > *"może je wypłacić nie płacąc również podatku od zysków kapitałowych"*
    > Ja wiem, że to nie jest treść ustawy, a omówienie.

    Czy ty potrafisz czytać?

    Przecież ja piszę wyraźnie i to samo jest na tej stronie: nie ma belki od
    obligacji otrzymanych w spadku w ramach IKE, jest od obligacji poza IKE.
    Zresztą jeśli mnie pamięć nie myli to w ramach IKE przedmiotem spadku nie
    są bezpośrednio obligacje, ale środki otrzymane z ich sprzedaży. To
    jednak niewiele zmienia.