  • 1. Data: 2005-03-04 08:24:10
    Temat: Co pozwala uciec przed belkowym?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Obecnie mam polisę na życie z funduszem - w Hestii. Wiem teraz że to było
    nienajlepsze rozwiązanie, ale gdy je wybierałem lata temu - wydawało się być
    całkiem sensowne. Niestety, złodzieje z rządu postanowili że dodatkowo
    ukradną mi przy wypłacie 20%... Krótko mówiąc - zdaje się, że mimo strat
    jedyne sensowne co mogę zrobić to natychmiast zerwać. Czy dobrze mówię?

    Wiele razy przewijał się tu temat funduszy inwestycyjnych i rachunków
    systematycznego oszczędzania - czy stosują jakieś kruczki dzięki którym
    można uciec od złodziejskiego podatku?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2005-03-04 11:01:50
    Temat: Re: Co pozwala uciec przed belkowym?
    Od: g...@p...onet.pl

    > Wiele razy przewijał się tu temat funduszy inwestycyjnych i rachunków
    > systematycznego oszczędzania - czy stosują jakieś kruczki dzięki którym
    > można uciec od złodziejskiego podatku?

    Moze IKE? :) Ale predko tej kasy nie zobaczysz, a i przepisy do emerytury
    zmienia sie pewnie jeszcze z 10 razy.

    Poza tym dostalem takie info:

    Informujemy, ze Dom Maklerski PENETRATOR SA zostal dystrybutorem produktow
    jednej z najwiekszych na swiecie firmy inwestycyjno-doradczej Merill Lynch.
    W najblizszym czasie rozpoczniemy dystrybucje tytulow uczestnictwa jednego z
    pierwszych w Polsce funduszu dzialajacego wg przepisow prawa luksemburskiego. W
    swietle tych przepisow opodatkowanie dochodow uzyskiwanych z tytulu uczestnictwa
    w funduszu wynosi 0%.

    Szczegoly: http://www.doakcji.pl/index.jsp

    ale co na to polski minfin to nie wiem - na pewno nie pozostanie obojetny :)))

    G.

  • 3. Data: 2005-03-04 14:07:30
    Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl>

    Użytkownik z adresu: <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > prawa luksemburskiego. W swietle tych przepisow opodatkowanie
    > dochodow uzyskiwanych z tytulu uczestnictwa w funduszu wynosi 0%.

    Jeśli się nie mylę to niech mnie ktoś poprawi ale to oznacza tylko tyle, że
    fundusz nie naliczy mi podatku od zysków kapitałowych, ale jako osoba
    fizyczna, mieszkająca na terytorium RP, będę zobowiązany wykazać je w PIT8-C
    i zapłacić belkowe.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 4. Data: 2005-03-06 09:53:40
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Mar 2005 15:07:30 +0100, Piotr Hołda (usuń z adresu co
    niepotrzebne) <p...@w...pl> napisał:

> [...]
    > fundusz nie naliczy mi podatku od zysków kapitałowych, ale jako osoba
    > fizyczna, mieszkająca na terytorium RP, będę zobowiązany wykazać je w

    Zgadza się.
    Popatrz na przykład na produkty Skandii, Nationvide i SuperKapitał
    Amplico Life
    Tam Belkę płacisz tylko przy wypłacie kapitału i dla ścisłości tylko od
    zsysku.
    W Amplico po 10 latach dokładają Ci 20% na Belkę.

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 5. Data: 2005-03-06 10:41:33
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > dzięki którym
    > można uciec od złodziejskiego podatku?

    Są jeszcze "lokato-ubezpieczenia", tzn. z punktu widzenia klienta jest to
    lokata, a z punktu widzenia fiskusa ubezpieczenie, stąd brak belkowego.

    Coś takiego oferowała Nordea, DB bodajże i jeszcze kilka instytucji, których
    teraz niepomnę.

    Mam prośbę: gdybyś zbadał sprawę i znalazł jakieś ciekawe produkty, daj znać na
    grupę. OK?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 6. Data: 2005-03-06 19:37:27
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia 6 Mar 2005 11:41:33 +0100, Jacek <j...@p...onet.pl>
    napisał:

> [...]
    > których
    > teraz niepomnę.
    >
    > Mam prośbę: gdybyś zbadał sprawę i znalazł jakieś ciekawe produkty, daj

    To już są sprawy indywidualne. Nie dla każdego są to dobre produkty.
    Ponadto są dość mocno
    konfigurowalne i podawanie ogólnych danych niewielu osobom coś powie.
    Jeśli jesteś
    zainteresowany to zapraszam na priv.