  • 1. Data: 2005-03-03 20:19:20
    Temat: fundusz inwestycyjny - spadek wartości przed wyborami?
    Od: "Sasza" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Pierwszy raz piszę na tym forum. Przejrzałem archiwum, ale nie znalazłem
    odpowiedzi. Mam środki ulokowane na funduszu zrównoważonym. Znajomy
    poradził, żebym uciekał z pieniędmi, bo idą wybory, a wszelkie zawirowania
    na scenie politycznej będą skutkowały gwałtownym spadkiem wartości jednostek
    uczestnictwa.
    Co wy na to? Trzymać - nie zamierzam używać tych pieniędzy przez ok. 3 lata,
    stysfakcjonuje mnie zysk na poziomie już 8%/rok? A może uciekać, kupić
    obligacje lub przenieść środki na bezpieczniejszy fundusz? A może lokata w
    banku?
    Nie jestem ekonomistą i generalnie to wszystko dla mnie ciemna magia, więc
    poszukuję w miarę prostych rozwiązań, nie angażujących i w miarę pewnych
    (nie akceptuję dużego ryzyka)
    Liczę na jakieś podpowiedzi
    Sasza

  • 2. Data: 2005-03-03 20:39:04
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 03/03/2005 09:19 PM, Użytkownik Sasza napisał:
> [...]
    > poszukuję w miarę prostych rozwiązań, nie angażujących i w miarę pewnych

    dla mnie tez to ciemna magia, ale mimo to korzystam z funduszy :) Na
    razie wychodze na plus. Do wyborow jeszcze kilka miesiecy, dzis Belka to
    zapowiedzial, wiec akcje jeszcze troche porosna. Mam zamiar do wyborow
    jeszcze potrzymac, na czas wyborow zabrac i potem znow wplacic :)

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 3. Data: 2005-03-03 21:06:18
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "|<onrad" <b...@b...tren.dy> napisał w wiadomości
    > Do wyborow jeszcze kilka miesiecy, dzis Belka to zapowiedzial, wiec akcje
    > jeszcze troche porosna.

    gdybyż to było takie proste....

    > Mam zamiar do wyborow jeszcze potrzymac, na czas wyborow zabrac i potem
    > znow wplacic :)

    I myślisz że jesteś jedynym który ma taki genialnie prosty plan? Jak sądzisz
    czy zagraniczni inwestorzy ewakułują się z WGPW 18 czerwca? I zagraniczne
    fundusze zrobią to jednego dnia? A mają trochę tego towaru. Jednego dnia nie
    dadzą rady wysypać.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 4. Data: 2005-03-03 21:18:10
    Od: "gg" <n...@m...com>

    Użytkownik "Sasza" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poradził, żebym uciekał z pieniędmi, bo idą wybory, a wszelkie zawirowania
    > na scenie politycznej będą skutkowały gwałtownym spadkiem wartości

    Obligacje chyba nie dadzą 8%. W tej chwili trzylatki są oprocentowane na
    stałej stopie 5,4% a zmienne na 6,62 (w pierwszym półroczu)
    Znajomy poniekąd ma racje. W tym roku prawdopodobnie lepiej zainwestować w
    coś bezpiecznego.
    Z drugiej strony jeszcze nie odtrąbiono końca hossy.
    Trudno teraz doradzić w 100%. Gdybym wiedział co siębedzie działo z rynkiem
    fin. byłbym bardzo bogatym człowiekiem.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-03-03 21:22:07
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 03/03/2005 10:06 PM, Użytkownik gg napisał:
    > gdybyż to było takie proste....

    a no wlasnie :)

> [...]
    > fundusze zrobią to jednego dnia? A mają trochę tego towaru. Jednego dnia nie

    Nie no, ja przesadzilem. Pieniadze poleza max do konca kwietnia. Chyba
    ze wczesniej zacznie spadac. To tez nieprecyzyjne, ale mam nadzieje, ze
    mi sie uda :)

  • 6. Data: 2005-03-04 11:55:43
    Od: "bastian" <s...@n...bauer.pl>

> [...]
    > stysfakcjonuje mnie zysk na poziomie już 8%/rok? A może uciekać, kupić
    > obligacje lub przenieść środki na bezpieczniejszy fundusz? A może lokata w
    Witam
    tez nie jestem ekonomista ale ... takie uciekanie tylko dlatego ze ktos ci
    cos powiedzial
    to nie jest dobra sprawa. wszystko zalezy od tego co to za fundusz .. jak do
    tej pory sie
    sprawowal (przeciez nie sa to pierwsze wybory w historii i takze sami
    prowadzacy
    fundusz musza reagowac elastycznie zwlaszcza ze jak piszesz jest to fundusz
    zrownowazony
    a nie tylko akcyjny wiec jest gdzie uciekac).
    musisz policzyc czy ewentualne przejscie do innego funduszu (rozumiem ze
    obligacji) lub kupno
    samych obligacji bedzie cie kosztowac (napewno zaplacisz podatek od zyskow a
    nie wiem
    czy nie kase za wykupienie udzialow w funduszu a tez kasa za przystapienie
    do obligacji itd.
    to juz zaleznie gdzie to kupujesz i co kupujesz).
    wydaje sie ze obecnie realne staja sie niezle zyski w funduszach obligacji w
    zwiazku z planowanymi
    obnizkami stop procentowych. wszyscy trabia ze gielda jest tak wysoko ze juz
    tylko moze sie zwalic
    ale :) rok temu tez wszyscy trabili ze juz jest tak wysoko ze tylko sie moze
    zwalic :) ...
    trudna sprawa .. bezpiecznie to jest wlozyc kase do jakiegos ;) bezpiecznego
    banku na lokate
    ale takie bezpieczenstwo kosztuje smieszny procent :) ... na drugim krancu
    sa akcje np. :) Boryszewa
    ktore inwestujacym osoba w ciagu ostatnich 3 lat przyniosly chyba ponad 500%
    zysku (niezle ;) )

    kurde nic nie napisalem konkretnego :) cholera do bani z taka odpowiedzia

    seba

  • 7. Data: 2005-03-04 12:32:14
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "bastian" <s...@n...bauer.pl> napisał w wiadomości
    > sa akcje np. :) Boryszewa
    > ktore inwestujacym osoba w ciagu ostatnich 3 lat przyniosly chyba ponad
    500%
    > zysku (niezle ;) )

    no ale nie oznacza to ze tak bedzie nadal

    > kurde nic nie napisalem konkretnego :) cholera do bani z taka odpowiedzia

    e tam :-)