  • 1. Data: 2006-11-19 21:03:11
    Temat: Ceny nieruchomosci w dół? TVN
    Od: "Wit\(old\)" <w...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jako ze grupa omawia tematy mieszkań, kredytów a co za tym idzie banków,
    pozwoliłem sobie napisać post częściowo NTG za co przepraszam. W TVN24 w
    poprzednim tygodniu była ponoć wypowiedź analityka rynku nieruchomości o
    prognozach na nastepne miesiące co do can nieruchomości - zwłaszcza
    mieszkań. Pan ten prognozował zmiane kierunku trendu cen nieruchomości na
    kierunek w dół. Moja prośba dotyczy komentarzy z Waszej strony (jeśli
    ogladaliście). Bardzo chętnie obejrzałbym też ten fragment programu, a nie
    bardzo wiem jak to znaleźć na sieci. Jeśli ktoś ma link lub plik z tą
    wypowiedzią to bardzo proszę o udostepnienie.
    *****
    Wit(old)
    gg 2568314
    mail: http://tinyurl.com/douj2

  • 2. Data: 2006-11-19 21:07:28
    Temat: Re: Ceny nieruchomosci w dół? TVN
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Wit(old) napisał(a):
> [...]
    > prognozach na nastepne miesiące co do can nieruchomości - zwłaszcza
    > mieszkań. Pan ten prognozował zmiane kierunku trendu cen nieruchomości na

    a wiec jeden spec powiedzial, ze stanieje, i tonacy brzytwy sie chwyta,
    i chce wierzyc?
    :-)
    Ja tam nie bardzo widze powod do tanienia mieszkan niestety..

    Sierp

  • 3. Data: 2006-11-19 21:10:24
    Od: "Wit\(old\)" <w...@p...onet.pl>

    > a wiec jeden spec powiedzial, ze stanieje, i tonacy brzytwy sie chwyta, i
    > chce wierzyc?
    > :-)
    > Ja tam nie bardzo widze powod do tanienia mieszkan niestety..

    Skoro powiedział to moze miał jakieś podstawy ku temu, chciałbym dokładnie
    posłuchać co powiedział a nie moge tego znaleźć.
    Wit(old)

  • 4. Data: 2006-11-19 21:14:44
    Od: SPrus <s...@o...pl>

    Wit(old) napisał(a):

    > Skoro powiedział to moze miał jakieś podstawy ku temu, chciałbym dokładnie
    > posłuchać co powiedział a nie moge tego znaleźć.
    > Wit(old)
    Polecam ostatni Forbes - dość rozsądna "analiza".
    Sprus

  • 5. Data: 2006-11-19 21:32:31
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > mieszkań. Pan ten prognozował zmiane kierunku trendu cen nieruchomo?ci na
    > kierunek w dół. Moja pro?ba dotyczy komentarzy z Waszej strony (je?li

    Nie widac zadnych powodow do tego ...

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 6. Data: 2006-11-19 21:37:00
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Nie widac zadnych powodow do tego ...

    Ja widzę taki: spadek cen wynajmu.

    marekz

  • 7. Data: 2006-11-19 21:39:58
    Od: "Wit\(old\)" <w...@p...onet.pl>

    > Polecam ostatni Forbes - dość rozsądna "analiza".
    > Sprus

    Znalazłem i już jestem po lekturze :) dzieki.
    W.

  • 8. Data: 2006-11-20 00:55:10
    Od: robbi <r...@n...com>

    Sierp napisał(a):

    > a wiec jeden spec powiedzial, ze stanieje, i tonacy brzytwy sie chwyta,
    > i chce wierzyc?
    > :-)
    > Ja tam nie bardzo widze powod do tanienia mieszkan niestety..

    Sadze ze jednym z powodow (ale nie glownym a tym bardziej koniecznym)
    moze byc/jest prognozowanie ilosci niesplacanych kredytow hipotecznych
    na najblizsze lata - efekt szalu zakupow "bo frank tani i niedlugo
    zabronia" przez osoby ktore mialy zdolnosc mocno naciagana.
    Banki bodaj na przelomie 2005/2006 zaczely opracowywac wraz z firmami
    windykacyjnymi procedury postepowania przy tego typu przypadkach.
    Wiec pewnie w ciagu najblizszych lat bedzie rozwijal sie rynek wtorny
    specjalziujacy sie w sprzedazy mieszkan zakupionych w okresie goraczki
    wlasnego M za wszelka cene.
    I to moze tez sprawic ze ceny mieszkan przestana rosnac jak inflacja w
    latach 20 a po prostu unormuja sie na bardziej stabilnym i normalnym
    poziomie.

    Polecany artykul w Forbsie jest ciekawy i napisany obiektywnie bez jakis
    kasandrycznych wizji. Osobiscie zawsze zastanawiaja mnie artykulu w
    prasie codziennej (GW Dz) ze ceny dalej pojda w gore, ze teraz ostania
    szansa, ze czas najwyzszy - sorry ale na kilometr pachnie to sztucznym
    nakrecaniem popytu.

    --
    pzdr
    robbi

  • 9. Data: 2006-11-20 08:22:32
    Od: "Paul" <p...@g...pl>

    > Polecam ostatni Forbes - dość rozsądna "analiza".
    > Sprus
    Jeżeli ktoś nie znalazł to podaję link
    www.forbes.pl/forbes/2006/10/26/030_ostatnich_gryza_
    psy.html
    Wg mnie podstawowym czynnikiem określającym wartość nieruchomości jest
    zdolność kredytowa kupującego.Zakładając średni zarobek 2500x2 na dwie osoby
    +dziecko, kredyt zaciągnięty na 40 lat da to w plz max. 300 000 zł kredytu w
    plz i około 420 000 w chf.Ceny mieszkań w większych miastach już osiągnęły
    lub wręcz przekroczyły ten pułap.Dlatego większych wzrostów raczej nie
    należy oczekiwać. Wejdą natomiast masowo na rynek mieszkania wykupione na
    własność w latach 2001-2002. Właśnie upływa im 5 letni okres.Jeżeli
    dodatkowo rząd wprowadzi plany sprzedaży pod zabudowę ziemi Agencji Rynku
    Rolnego, oraz dodatkowy podatek od sprzedaży nieruchomości w 2007 r. to może
    mocno pociągnąć ceny "w dół". Wg mnie kupno mieszkania dzisiaj to jest
    kompletny nonsens, chyba że wykorzystując przegrzanie rynku od razu
    odsprzedać i ... wybudować za to dom.

  • 10. Data: 2006-11-20 08:45:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Paul wrote:
    > Jeżeli ktoś nie znalazł to podaję link
    > www.forbes.pl/forbes/2006/10/26/030_ostatnich_gryza_
    psy.html

    "Codzienną praktyką stało się wypowiadanie przez deweloperów umów
    zawartych z klientami przed cenową gorączką. Opłacało się im zapłacić
    kary, żeby podpisać umowy z nowymi nabywcami po cenach wyższych nawet o
    40 procent."

    Czy faktycznie była to codzienna praktyka ? Bo mi nic, poza
    pekało-pirelli, nie przychodzi do głowy.

    KJ