  • 1. Data: 2006-11-19 18:16:30
    Temat: przeniesienie kredytu hipot z mBanku
    Od: Luki <b...@g...pl>

    Witam,

    jak w temacie, czy ktoś z Wam zakończył powodzeniem taką operację? Lub
    czy ewentualnie komuś udało się skutecznie wynegocjować niższe
    oprocentowanie kredytu zaciągniętego przed 1 września tego roku? Ja
    zaciągnąłem swój kredyt (CHF) w listopadzie 2003 i przez długi czas
    miałem oprocentowanie na poziomie 2,95%. Teraz już trzeci raz podnieśli
    oprocentowanie i wylądowałem na 3,85%. Nie robiłbym szumu gdyby nie
    fakt, że ostatnio moja znajoma wzięła kredyt na bardzo podobnych
    warunkach jak ja i dostała sporo niższe % (z tego co pamiętam 3,3%). I
    zacząłem się zastanawiać, czy nie ponegocjować trochę z nimi.

    Będę wdzięczny za opinie.

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-11-19 19:26:17
    Temat: Re: przeniesienie kredytu hipot z mBanku
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Luki napisał(a):
> [...]
    > warunkach jak ja i dostała sporo niższe % (z tego co pamiętam 3,3%). I
    > zacząłem się zastanawiać, czy nie ponegocjować trochę z nimi.

    nie porownuj oprocentowania jako takiego, a marze - ta daje lepszy
    obraz calosci :-)
    Ja mam oprocentowanie 4,07 - w tym marza 2,4% (czyli bardzo duza)

    Sierp

  • 3. Data: 2006-11-20 11:43:50
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > podobnych warunkach jak ja i dostała sporo niższe % (z tego co
    > pamiętam 3,3%). I zacząłem się zastanawiać, czy nie ponegocjować

    Przyłączam się do pytania, wszelkie sugestie mile widziane.

    pozdrawiam
    axell

  • 4. Data: 2006-11-20 19:40:30
    Od: "Daniel" <d...@W...gazeta.pl>

    witam

    moze przy okazji wypowiedza sie mBankowcy na temat marzy (nie oprocentowania)
    jaka maja, ktora z tego co sie poinformowalem nie jest w umowie zapisana jako
    niezmienna. ja z kolei zastanawiam sie delikatnie nad ewentualnym
    przeniesieniem hipoteki do mB, tylko ta zmienna marza mnie "zniecheca".

    DH

  • 5. Data: 2006-11-21 08:16:12
    Od: "axell" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > niezmienna. ja z kolei zastanawiam sie delikatnie nad ewentualnym
    > przeniesieniem hipoteki do mB, tylko ta zmienna marza mnie

    Umowy podpisane w mBanku po 1.09.2006 już są zawierane w oparciu o LIBOR
    +marża. Pytanie czy można bez problemu przejść na taką umowę, ile to
    kosztuje i jaką marżę zaproponują.

    pozdrawiam
    axell

  • 6. Data: 2006-11-23 17:08:41
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Witam
    Stanowczo odradzam kredyt hipoteczny w mBanku.
    Podisalem umowe 15 maja br. i do dzis podniesli oproceentowanie 3 razy po
    0.3.
    Za kazdym razem z tego samego powodu czyli poglebiajaca sie inflacja w
    Szwajcarii. Oczywiscie nie ma to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Jak bralem
    kredyt w maju LIBOR 3M dla franka wynosil 1.4 dzis wynosi ok .1.9 czyli
    roznica jest 0.5, a mi podniesli o 0.9 oprocentowanie. Za kazdym razem kiedy
    do nich dzwonie niczego sie nie mozna dowiedziec. Zadnych kompetentnych osob
    do ugielenia info. Poprostu wysylaja klienta na "drzewo". Nigdy wiecej
    kredytu w mbanku. Nigdy wiecej oprocentowanie regulowanego przez zarzad
    banku jak to jest w manku. Prosze sie bardzo mocno zastanowic nad kredytem w
    mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.

  • 7. Data: 2006-11-23 19:42:45
    Od: "Menek" <m...@o...pl>

    "Mariusz" wrote in message

    > Podisalem umowe 15 maja br. i do dzis
    > podniesli oproceentowanie 3 razy po 0.3.

    Jesteś pewien? Ze trzy razy podnieśli? Bo ja mam kredyt od
    stycznia i mnie podnieśli tylko dwa razy. Choć faktycznie
    przysłali 3 harmonogramy spłat. Ale jeden z nich był korektą
    poprzedniego, wydrukowanego strasznie nieczytelnie.
    --
    Pozdrawiam,
    Menek

  • 8. Data: 2006-11-24 23:21:18
    Od: Luki <b...@g...pl>

    Menek napisał(a):
> [...]
    > przysłali 3 harmonogramy spłat. Ale jeden z nich był korektą
    > poprzedniego, wydrukowanego strasznie nieczytelnie.

    na 110% podnieśli trzy razy, mam tak samo; ostatnia zmiana obowiązuje od
    niedawna, więc mogłeś jeszcze nie zauważyć

  • 9. Data: 2006-11-25 11:57:01
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Jezeli niedowierzasz to zapraszam na forum mbanku
    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    78475&t=778475&sr=dd&pn=2

    i sprawdz dokladnie jakie masz oprocenotwanie .
    Pozdro

  • 10. Data: 2006-11-25 12:10:12
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Rozwiazanie jest jedno:
    Najpierw wyslac do mbanku list polecony z prosba o wyjasnienie i
    wyprostowanie tej sytuacji - odp. banku pewnie nie bedzie zlewajaca.
    Mozna tez zadzwonic do mlinii i ich zbuzgac - choc szkoda kasy i nerwow.
    Jak dostaniemy od mbanku odp, ktora bedzie wymijajaca to ostatnia rzecza
    jest arbiter bankowy. Roztrzyga spory miedzy bankiem a klientem. Jaka osoba
    moze duzo, dlatego zachecam do tego typu dzialan.
    Pozdro