eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCLIR w bankach - nowa zaraza?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 70

  • 1. Data: 2005-02-04 11:31:49
    Temat: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Ponieważ lubię wiedzieć z kim przez telefon rozmawiam, więc mam u siebie
    włączoną usługę identyfikacji numeru dzwoniącego (tzw. CLIP).
    Istnieje jeszcze przeciwstawna usługa o nazwie CLIR, która polega na tym
    że osoba posiadająca tę usługę włączoną, pozostaje anonimowa, bo jej
    numer telefonu nie jest identyfikowany.
    Z CLIR-a, czyli blokady prezentacji zazwyczaj korzystają rozmaici
    spamerzy i domokrążcy telefoniczni, obawiający się (i chyba słusznie),
    ze ich natręctwo może być niemile widziane.
    Z tego między innymi względu, mam zwyczaj nie odbierać rozmów z numerów,
    które mają włączoną blokadę prezentacji numeru.
    Niestety, z niezrozumiałych dla mnie powodów do tych spamerów i różnej
    maści kombinatorów dołączyły ostatnio niektóre banki. Niedawno np.
    dokonywałem kartą płatności na większą sumę i w chwilę po operacji
    zadzwoniła mi komórka, dzwoniący miał włączonego CLIR-a.
    Chwała mBankowi za to, że natychmiast weryfikował tę operację, ale ja tę
    rozmowę odebrałem w drodze wyjątku i tylko dlatego, że domyśliłem się
    kto dzwoni i w jakiej sprawie.
    Podobne wydarzenie miało miejsce wczoraj: dzwonili z Raiffeisena by
    potwierdzić zlecenie wykonania przelewu. Za którymś razem w końcu
    podjąłem rozmowę, ale cały czas miałem duży dyskomfort psychiczny na
    samą myśl o tym, że komuś anonimowemu, kto ukrywa swój numer telefonu,
    spowiadam się ze swoich, nawet poufnych, danych identyfikacyjnych.
    Osobiście uważam, że tego typu praktyka banków jest poważnym błędem
    proceduralnym, gdyż ułatwia ewentualnym oszustom podszywanie sie pod
    bank, natomiast bank powinien być żywotnio zainteresowany właśnie tym,
    aby klient nie miał żadnych problemów z jego identyfikacją.
    A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)


  • 2. Data: 2005-02-04 12:05:38
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof K. Maj said the following On 2005-02-04 12:31:
    [....]

    > Osobiście uważam, że tego typu praktyka banków jest poważnym błędem
    > proceduralnym, gdyż ułatwia ewentualnym oszustom podszywanie sie pod
    > bank, natomiast bank powinien być żywotnio zainteresowany właśnie tym,
    > aby klient nie miał żadnych problemów z jego identyfikacją.
    > A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Dokładnie takie. Poza tym IMHO banki powinny wypracować procedurę
    identyfikowania sie _pracownika_ przed klientem w takich przypadkach.
    KJ


    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy http://www.fitness4you.pl
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl


  • 3. Data: 2005-02-04 12:52:02
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Alojzy Gąbka" <a...@i...pl>

    A nie zauważyliście, że w większości przypadków jakość tych połączeń z
    banków jest kiepska? Zapewne korzystają z voipa i mają zainstalowane
    dialery. Wtedy ich numery się nie identyfikują.

    AG



  • 4. Data: 2005-02-04 13:04:50
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "PrzemB" <p...@p...onet.pl>


    Użytkownik "Alojzy Gąbka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ctvrae$2j8c$1@node1.news.atman.pl...
    |A nie zauważyliście, że w większości przypadków jakość tych połączeń z
    | banków jest kiepska? Zapewne korzystają z voipa i mają zainstalowane
    | dialery. Wtedy ich numery się nie identyfikują.
    |
    | AG
    |

    Nie ! Mają zainstalowane interfejsy z kartami SIM w centralce telefonicznej
    i automatycznie przekierowane rozmowy na komórki przez kartę SIM bo sa
    tańsze niż przez TPSA-ę. Z reguły instaluje się jedną/dwie karty SIM. Jesli
    karta jest zajęta rozmowa jest kierowana przez operatora stacjonarnego
    (drożej). Chodzi o to, żeby klienci nie oddzwaniali na ten numer i nie
    blokowali go (chodzi o pieniądze :-)) ).

    Pozdr
    PrzemB



  • 5. Data: 2005-02-04 13:14:25
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Seba" <b...@g...pl>


    >
    > Nie ! Mają zainstalowane interfejsy z kartami SIM w centralce telefonicznej
    > i automatycznie przekierowane rozmowy na komórki przez kartę SIM bo sa
    > tańsze niż przez TPSA-ę. Z reguły instaluje się jedną/dwie karty SIM. Jesli
    > karta jest zajęta rozmowa jest kierowana przez operatora stacjonarnego
    > (drożej). Chodzi o to, żeby klienci nie oddzwaniali na ten numer i nie
    > blokowali go (chodzi o pieniądze :-)) ).
    >
    > Pozdr
    > PrzemB
    >
    Chodzi o to, że potwierdzaniem transakcji zajmuje sie grupa innych osób
    (najczęściej sa to 2-3 osoby) niż obsługą klientów (a tych jest i
    kilkadziesiąt). Wyobraź sobie, że klient pozna ntr telefonu do osoby
    potwierdzającej i będzie teraz dzwonił do niej z każdym problemem zamiast na
    linię zajmujacą się obsługą klienta. Dla klienta to żadna różnica, bo
    przeciez "dzwoni do banku"


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2005-02-04 13:15:28
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof K. Maj napisał(a):

    > A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

    Całkowicie zgadzam się z Tobą, jak i z Kamilem.

    Jednak należy też wiedzieć, że jesli na wyświetlaczu pojawi Ci sie numer
    banku - to także nie musi być bank. Przy odrobinie wiedzy i możliwości
    technicznych - z połączeniem możesz wysyłać jakikolwiek numer.

    Ale faktem jest, że zaCLIRowany numer, gdy bank pyta o dane klienta - to
    zły pomysł.
    Inteligo także oddzwania z zaCLIRowanego numeru, a rozmowę zaczyna od
    odpytania klienta z danych osobowych... BARDZO specyficzne...


  • 7. Data: 2005-02-04 13:17:05
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Seba napisał(a):

    > Chodzi o to, że potwierdzaniem transakcji zajmuje sie grupa innych osób
    > (najczęściej sa to 2-3 osoby) niż obsługą klientów (a tych jest i
    > kilkadziesiąt). Wyobraź sobie, że klient pozna ntr telefonu do osoby
    > potwierdzającej i będzie teraz dzwonił do niej z każdym problemem zamiast na
    > linię zajmujacą się obsługą klienta. Dla klienta to żadna różnica, bo
    > przeciez "dzwoni do banku"

    Ludzie, ludzie. Błagam...

    To wszystko można DOWOLNIE skonfigurować.


  • 8. Data: 2005-02-04 13:39:11
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *Wojciech Nawara*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Inteligo także oddzwania z zaCLIRowanego numeru, a rozmowę zaczyna od
    > odpytania klienta z danych osobowych... BARDZO specyficzne...

    Parę razy dzwoniono do mnie z Inteligo
    w celu potwierdzenia płatności kartą.
    Za każdym razem mówiłem, że to ja do nich oddzwonię.
    0800... to mogę:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek
    Lista Wildsteina na www.henryk.biz


  • 9. Data: 2005-02-04 14:14:27
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> napisał(a):

    > Seba napisał(a):
    >
    > > Chodzi o to, że potwierdzaniem transakcji zajmuje sie grupa innych osób
    > > (najczęściej sa to 2-3 osoby) niż obsługą klientów (a tych jest i
    > > kilkadziesiąt). Wyobraź sobie, że klient pozna ntr telefonu do osoby
    > > potwierdzającej i będzie teraz dzwonił do niej z każdym problemem zamiast
    na
    > > linię zajmujacą się obsługą klienta. Dla klienta to żadna różnica, bo
    > > przeciez "dzwoni do banku"
    >
    > Ludzie, ludzie. Błagam...
    >
    > To wszystko można DOWOLNIE skonfigurować.

    o jakiej konfiguracji mówisz?


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 10. Data: 2005-02-04 14:24:15
    Temat: Re: CLIR w bankach - nowa zaraza?
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Krzysztof K. Maj <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org> napisał(a):

    > Ponieważ lubię wiedzieć z kim przez telefon rozmawiam, więc mam u siebie
    > włączoną usługę identyfikacji numeru dzwoniącego (tzw. CLIP).
    > Istnieje jeszcze przeciwstawna usługa o nazwie CLIR, która polega na tym
    > że osoba posiadająca tę usługę włączoną, pozostaje anonimowa, bo jej
    > numer telefonu nie jest identyfikowany.
    > Z CLIR-a, czyli blokady prezentacji zazwyczaj korzystają rozmaici
    > spamerzy i domokrążcy telefoniczni, obawiający się (i chyba słusznie),
    > ze ich natręctwo może być niemile widziane.
    > Z tego między innymi względu, mam zwyczaj nie odbierać rozmów z numerów,
    > które mają włączoną blokadę prezentacji numeru.
    > Niestety, z niezrozumiałych dla mnie powodów do tych spamerów i różnej
    > maści kombinatorów dołączyły ostatnio niektóre banki. Niedawno np.
    > dokonywałem kartą płatności na większą sumę i w chwilę po operacji
    > zadzwoniła mi komórka, dzwoniący miał włączonego CLIR-a.
    > Chwała mBankowi za to, że natychmiast weryfikował tę operację, ale ja tę
    > rozmowę odebrałem w drodze wyjątku i tylko dlatego, że domyśliłem się
    > kto dzwoni i w jakiej sprawie.
    > Podobne wydarzenie miało miejsce wczoraj: dzwonili z Raiffeisena by
    > potwierdzić zlecenie wykonania przelewu. Za którymś razem w końcu
    > podjąłem rozmowę, ale cały czas miałem duży dyskomfort psychiczny na
    > samą myśl o tym, że komuś anonimowemu, kto ukrywa swój numer telefonu,
    > spowiadam się ze swoich, nawet poufnych, danych identyfikacyjnych.
    > Osobiście uważam, że tego typu praktyka banków jest poważnym błędem
    > proceduralnym, gdyż ułatwia ewentualnym oszustom podszywanie sie pod
    > bank, natomiast bank powinien być żywotnio zainteresowany właśnie tym,
    > aby klient nie miał żadnych problemów z jego identyfikacją.
    > A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?
    >

    jak dzwonią z Citi to wygląda tak : człowiek się przedstawia, mówi skąd
    dzwoni i ze chcialby potwierdzic transakcję z dnia xx na kwotę yy -
    odpowiadasz tak lub nie i koniec rozmowy. zadnych danych nie ujawniasz, chyba
    ze w innych bankch wygląda to inaczej.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ] . 2 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1