  • 1. Data: 2007-02-24 11:59:28
    Temat: Błąd w kalkulatorze płacy na bankier.pl
    Od: "skrzy" <s...@g...com>

    Witam,

    Chciałem sobie zasymulować dochód netto w rozbiciu miesięcznym.
    Skorzystałem z kalkulatora płacowego na www.bankier.pl. Niestety mam
    wrażenie, że coś jest z nim nie tak.
    I tak:

    1. Wypełniłem dochód brutto w zł. (od stycznia do grudnia) w
    następujący sposób:
    6000, 6000, 9000, 6000, 6000, 9000, 6000, 6000, 9000, 6000, 6000, 9000
    Suma dochodów netto wyszła: 54052,81 zł

    2. Wypełniłem dochód brutto w zł. (od stycznia do grudnia) w
    następujący sposób:
    6000, 7000, 9000, 6000, 6000, 9000, 6000, 6000, 9000, 6000, 6000, 9000
    Suma dochodów netto wyszła: 54018.52 zł

    Wychodzi na to, że zarabiająć 1000 zł brutto więcej, realny przychód
    netto jest mniejszy o 33.29 zł niż gdy zarabiam 1000 zł brutto mniej.
    To jakieś dziwne, czy to jest błąd w kalkulatorze, czy faktycznie
    takie są zaliczki na podatek dochodowy :(
    Obliczenia robiłem dla roku podatkowego 2007. Dla roku podatkowego
    2006 dochód netto zachowuje się poprawnie, tzn wzrasta, ale nie
    potrafię sprawdzić, czy ilościowo jest ok.

    Czy ktoś z Was ma namiar na kalkulator płacy w roku podatkowym 2007 z
    możliwością symulacji dochodu w każdym miesiącu w roku?

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 2. Data: 2007-02-24 14:54:40
    Temat: Re: Błąd w kalkulatorze płacy na bankier.pl
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:1172318368.405931.239210@p10g2000cwp.googlegrou
    ps.com, *skrzy*
    wrote:

> [...]
    >
    > Czy ktoś z Was ma namiar na kalkulator płacy w roku podatkowym 2007 z
    > możliwością symulacji dochodu w każdym miesiącu w roku?

    Kalkulator dobrze liczy z dokladnoscia do zlotowek.
    Roznica wynika z osiagniecia maksymalnej kwoty naleznej zusowi w grudniu
    wczesniej lub pozniej. Tzn jest to albo 786,35 (dla 6k w lutym) albo 623,75
    (dla 7k w lutym) ktore w miesiacu grudniu zostanie odprowadzone do ZUSu.
    Mniejsza kwota odprowadzona od zusu oznacza ze faktycznie wyzsza kwota jest
    dochodem i od wyzszej kwoty placisz podatek.
    Stad ta roznica ze niby zarabiasz wiecej a dostaniesz mniej ;)

    tu jest calkiem przyjemny kalkulator excelowy:
    http://www.randstad.pl/rpl/candidate/salary-calculat
    or/

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki cukrem..."

  • 3. Data: 2007-02-26 18:34:02
    Od: "skrzy" <s...@g...com>

> [...]
    > dochodem i od wyzszej kwoty placisz podatek.
    > Stad ta roznica ze niby zarabiasz wiecej a dostaniesz mniej ;)

    Trochę mnie to zdegustowało :( powiem więcej, jestem bardzo zły, że
    moje dodatkowe pieniądze (premie za ciężką) pracę w całości pójdą na
    podatki :( to przykre.